Publicitātes foto

Vai “Lux Express” reiss Rīga – Daugavpils būs nelegāls? 1

Ar negaidītu soli izcēlusies pasažieru pārvadājumu kompānija “Lux Express”, kas nolēmusi ieviest jaunu ekspresreisu maršrutā Rīga–Daugavpils. Un lepojas, ka nodrošinās iekšzemes pārvadājumus, neprasot no valsts dotācijas. Taču Autotransporta direkcijā (ATD) gan domā citādi, norādot, ka attiecīgais pakalpojums nav saskaņots kompetentajā institūcijā, tādēļ ir uzskatāms par nelegālu.

Reklāma
Reklāma

Konkurēs ar jauniem autobusiem

Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 31
Viedoklis
Linda Tunte: “Es dzeru, lamājos, gāžu politiķus un eju prom no darba”
Lasīt citas ziņas

“Mūsu aprēķini rāda, ka brīvais tirgus varētu darboties vairāk nekā pusē pašreizējo pārvadājumu starp Rīgu un visām lielajām pilsētām.

Savukārt valstij būtu jādotē nerentablie maršruti, kur pasažieru skaits nav pietiekams.
CITI ŠOBRĪD LASA

Tādējādi arī publiskais finansējums tiktu lietots pārskatāmi un efektīvi,” viedokli pauž “Lux Express Latvija” valdes priekšsēdētājs Janno Ritsbergs. Atzīmējot, ka mūsu kaimiņvalstī Igaunijā “Lux Express” iekšzemes pasažieru pārvadājumus brīvajā tirgū nodrošina jau piecus gadus un “nevienu reizi nav bijis pamata apšaubīt šāda modeļa efektivitāti”.

Plānots, ka jaunais ekspresreiss Rīga–Birži–Daugavpils sāks kursēt nākamo trešdien un tā kopējais brauciena laiks būs apmēram trīs ar pusi stundas. Sagaidāms, ka dienā kursēs trīs reisi gan no Rīgas, gan Daugavpils, bet piecpadsmit minūtes šoferis atpūtīsies Lietuvas pilsētā Biržos.

“Mums ir patiess prieks un gandarījums ieviest ērtu un ātru autobusu savienojumu starp Latvijas lielākajām pilsētām.

“Lux Express” pasažieru pārvadājumus nodrošinās ar pilnīgi jauniem autobusiem, tādējādi investējot jaunā maršruta izveidē gandrīz vienu miljonu eiro,” palielās J. Ritsbergs un turpina: “Jaunie autobusi būs aprīkoti atbilstoši mūsdienu standartiem. Tajos būs ērtas, regulējamas sēdvietas; klimata kontrole; labierīcības; bezmaksas karstie dzērieni un “Wi-Fi”. Tāpat jaunākās drošības funkcijas, lai palielinātu pasažieru un citu satiksmes dalībnieku drošību.”

Interesanti, ka uzņēmums “Lux Express” pērn pārvadājis nepilnus trīs miljonus pasažieru un lielāko tirgus daļu sastādījuši tieši Igaunijas iekšzemes pārvadājumi. Tiem sekoja starptautiskie pārvadājumi Baltijas valstīs un starptautiskie pārvadājumi no Krievijas.

Licenci tomēr saņem

Paredzams, ka jaunais reiss konkurēs ar uzņēmuma “Daugavpils autobusu parks” piedāvātajiem reisiem. Sazinos ar kompānijas direktoru Sergeju Mihailovu, kurš atklāj jaunas detaļas: “Par konkurenci šobrīd pāragri satraukties, jo nav skaidri zināms, vai “Lux Express” reisi maz drīkstēs kursēt. Uzņēmums nav ieguvis speciālo atļauju jeb licenci, kas ļautu sniegt pakalpojumus. Ja licence tomēr būs un ekspresreiss Rīga–Birži–Daugavpils patiešām kursēs, mums būs jācīnās par klientiem. Konkurenti paliek konkurenti, un viņu izziņotie plāni mūs neiepriecina.”

Reklāma
Reklāma

“Lux Express” valdes priekšsēdētājs apstiprina, uzņēmums kādu laiku licenci pacietīgi gaidījis, jo šis ir starptautisks reiss, kādēļ oficiālajām iestādēm ir jāievēro noteikts laika periods Eiropas Savienības (ES) starptautiskā maršruta licences pieteikuma apstrādei. Taču ceturtdienas pēcpusdienā tā tikusi saņemta, tādēļ jau 19. jūnijā tiks sākti pirmie reisi.

Pakalpojumu uzskatīs par nelegālu

Taču par to, ka uzņēmums līdz galam nav atrisinājis visas nepieciešamās lietas, pārliecinos arī Autotransporta direkcijā. Izrādās, ka neviens no “Lux Express” grupas pārvadātājiem nav vērsies Latvijas kompetentajā institūcijā, lai saņemtu atļauju veikt pārvadājumus maršrutā Rīga–Birži–Daugavpils.

“Latvijā sabiedriskā transporta pakalpojumu tirgus ir regulēts. Tieši tādēļ regulārus pasažieru pārvadājumus iekšzemē tiesīgi veikt ir tikai tie pārvadātāji, kuriem ir noslēgts līgums par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu konkrētā maršrutu tīkla daļā,” uzsver ATD sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

“Saskaņā ar Autopārvadājumu likumu pārvadātājam, kas nodrošina iekšzemes pārvadājumus, arī jāsaņem atļauja sniegt kabotāžas pārvadājumus. Ņemot vērā iepriekš minēto, maršrutā Rīga–Daugavpils regulārus pasažieru pārvadājumus šobrīd tiesīgi veikt tikai divi pārvadātāji – “Nordeka” un “Daugavpils autobusu parks”.

Tāpat pārvadātāji ir tiesīgi veikt pasažieru pārvadājumus starptautiskajos maršrutos ES teritorijā, ja iepriekš ir saņemta atļauja vienā no galapunktu valstīm.

Latvijā kabotāžas pārvadājumi starpvalstu maršrutos nav atļauti, un tas nozīmē, ka ir aizliegta pasažieru apmaiņa pieturvietās vienas valsts ietvaros.

Ņemot vērā, ka “Lux Express” nav saskaņojuma nodrošināt regulāros komercpārvadājumus attiecīgajā maršrutā, šādu pakalpojumu sniegšana uzskatāma par nelegālo pārvadājumu.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.