Publicitātes foto

Latvijas zemnieki priecājas: “Tagad mums būs pašiem sava osta” 4

“Tagad mums būs pašiem sava osta,” priecājas Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrības LATRAPS biedri, kuri iegādājušies trešā laidiena obligācijas. Par obligāciju emisijā iegūtajiem līdzekļiem LATRAPS plāno nopirkt 50% + 1 daļu vienā no Rīgas Brīvostas uzņēmumiem un tādējādi iegūt ostu, kas nepieciešama efektīvākai labības tirdzniecībai.

FOTO. “Tērps pa tiešo no Maskavas pasūtīts?”: Jolantas Gulbes-Paškevicas apģērbs soctīklos izraisa “vētru”
VIDEO. Vai vasara vispār būs? Bricis par laikapstākļiem maijā un jūnijā
“300 000 Latvijas iedzīvotāju prezidents ir Putins,” atklāj bijušais ministrs
Lasīt citas ziņas

“Tā būs mūsu osta, nevis ārzemju biznesmeņu, kuriem pārsvarā pieder mūsu ostas. Mēs paši pelnīsim, nevis kaut kādi ārzemnieki. Tas ir goda un cieņas jautājums un vienlaikus arī labums mūsu maciņam,” uzsver Neretas novada Zalves pagasta zemnieku saimniecības “Pumpuri” īpašnieks Nauris Smirnovs.

Viņš ir LATRAPS biedrs otrajā paaudzē un redz, ko kooperatīvs ir izdarījis ar graudu tirgu, tādēļ uzskata, ka obligāciju iegāde ir ļoti labs un svarīgs ieguldījums.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Pirmkārt, mēs nebarojam zviedru bankas, bet ieguldām savu naudu, par kuru mēs dabūsim atdevi. Un tiks nopirkta osta, caur kuru tiks krauti mūsu graudi daudz ātrāk, daudz efektīgāk, daudz rentablāk. Un tas viss nesīs uz priekšdienām atpakaļ. Pirmkārt, būs ienesīgums no obligācijām 3-5%, otrkārt, katra pārkrautā tonna būs lētāka,” saka zemnieks.

Tērvetes novada zemnieks Ēriks Vasilis no zemnieku saimniecības “Anšķinaiši” ir viens no LATRAPS dibinātājiem ar 12.biedru kartes numuru.

“Ceļam ir jābūt brīvam no lauka līdz kuģim. Visam ir jābūt savā īpašumā. Ja kāds posms iztrūkst, vairs nekontrolē situāciju,” saka zemnieks, kurš obligāciju iegādi uzskata par ieguldījumu bērniem un mazbērniem.

“Šajā kooperatīva un zemnieku sadarbības ciklā līdz šim pietrūka viena elementa – ostas. Mums – zemniekiem – ir traktori, arkli un sējmašīnas, kooperatīvam ir graudu pieņemšana un glabāšana, un pietrūkst viena elementa – ostas, lai būtu pilns cikls,” norāda Latgales zemnieks Varakļānu novada zemnieku saimniecība “Ābeles” saimnieks Ivars Gruduls.

Pēc viņa domām, ja “esam aizveduši un pārdevuši graudus kooperatīvam, tad uzticamies līdz galam un nopērkam arī ostu. Par saviem graudiem tālākā nākotnē dabūšu lielāku cenu, jo būs mazāki ostas izdevumi un šie izdevumi nebūs jāsedz no manu graudu cenas.”

Graudkopības saimniecības “Meža grumuži” saimnieks Artūrs Tjušs ir pārliecināts, ka graudu ražošanā ļoti svarīgs posms ir loģistika. “Savācot no daudziem pa drusciņai, var izdarīt lielas lietas, kuras nākotnē nesīs labumu mums visiem. Arī valstij. Tā ir iespēja piedalīties lielajā biznesā,” lēmumu iegādāties obligācijas pamato zemnieks.

No obligācijām iegūtos līdzekļus izmantos Alpha ostas iegādei. Ostas vidējā iekraušanas jauda ir 9 tūkstoši tonnu dienā un kopējais graudu glabāšanas apjoms – virs 100 tūkstošiem tonnu.

Tās piestātnē var apkalpot visdažādākās kravnesības kuģus, ieskaitot PANAMAX izmēra ar kopējo ietilpību 70 tūkstoši tonnu. Līdz ar savas ostas iegādi kooperatīvās sabiedrības biedri iegūs gan iespēju ātrāk nogādāt graudus kuģos, gan uzglabāt tos ostā, gan papildus nopelnīt no ostas darbības.

«Jau gadiem ilgi esam lolojuši sapni par savu graudu pārkraušanas termināli. Pateicoties ģeopolitiskām pārmaiņām, šobrīd mums ir radusies iespēja iegādāties kontrolpaketi ostas terminālī Rīgā, kas atbilst gandrīz visām mūsu vēlmēm – jaudīga dzelzceļa un auto piekļūšana un pieņemšana, PANAMAX kuģu dziļums, jaudīga kuģu uzkraušanas infrastruktūra, sākotnēji pietiekošas un graudu pārkraušanai atbilstošas glabāšanas jaudas, tālākas attīstības iespējas un liela pieredze darbā ar beramkravām,» nozīmīgā darījuma motīvus skaidro LATRAPS valdes priekšsēdētājs Edgars Ruža.

Obligācijas ir ekskluzīvi pieejamas tikai LATRAPS grupas kooperatīvu biedriem un LATRAPS darbiniekiem. Vienas obligācijas nominālvērtība ir 1000 EUR un tās var iegādāties uz trīs dažādiem termiņiem.

Šī ir jau trešā reize, kad kooperatīvā sabiedrība LATRAPS emitē obligācijas saviem biedriem projektu finansēšanai.

Par LATRAPS:

SAISTĪTIE RAKSTI

Lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība LATRAPS (LPKS LATRAPS) dibināta 2000. gada 22. aprīlī, apvienojoties progresīvākajām zemnieku saimniecībām no Zemgales. No dažu desmitu Biedru uzņēmuma pirmajā gadā LATRAPS ir izaudzis par lielāko lauksaimniecības uzņēmumu valstī, kurā apvienotas saimniecības no visiem Latvijas reģioniem.

Šobrīd LATRAPS apvieno jau vairāk kā 1000 zemniekus no visas Latvijas. LATRAPS lepojas, ka ir 100% Latvijas lauksaimnieku uzņēmums. Kooperatīvs aizvien turpina augt, ceļot Latvijas lauksaimnieku labklājību un veicinot nozares un lauku vides attīstību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
Augu aizsardzība zaļuma un ražīguma krustugunīs
Kviešu cenai rekordaugsts līmenis
Ringolds Arnītis: Ukrainas krīzes kontekstā Latvijā ir būtiski kāpināt pārtikas ražošanu
Mangaļsalas noslēpumi un Padomju māksla Mežgarciemā. Cilvēki arvien vairāk interesējas arī par mūsu militāro mantojumu
FOTO. “Tērps pa tiešo no Maskavas pasūtīts?”: Jolantas Gulbes-Paškevicas apģērbs soctīklos izraisa “vētru”
VIDEO. Vai vasara vispār būs? Bricis par laikapstākļiem maijā un jūnijā
“300 000 Latvijas iedzīvotāju prezidents ir Putins,” atklāj bijušais ministrs
“Tas nekas, ka Latvija NATO, te ir daudzi, kuri Putina tankus sagaidītu ar sajūsmu,” uzskata krievu miljonārs Čičvarkins
Apinis: Kariņ, ļauj Pavļutam turpināt Golubevas darbu, paņems vēl Juhņēviču līdz, lai vada dzeloņdrāšu iepirkuma biroju
Lasīt citas ziņas
Jānis Straģis: Kāpēc atteikties no biodegvielas piejaukuma ir tuvredzīgs un neefektīvs risinājums?
Sezonas laukstrādniekiem ilgāks nodokļa atvieglojums
“Latvijas valsts mežu” jaunā stādaudzētava uzņem apgriezienus
Cīņa ar latvāņiem nav bezcerīga
Kāpēc Latvijas veikalos Igaunijas un Lietuvas piena produkti lētāki par vietējiem?
Gudri padomi dārzeņu uzglabāšanai mainīgos laikapstākļos
Kariņš aicina NA un AP nekavēties ar lēmumiem par jaunu ministru izvirzīšanu
“Vai latvieši ir pelnījuši savu valsti? Politiķi dara to, ko neviens neuzdrošinātos savā biznesā un mazdārziņā,” uzskata Lapsa
“Tā arogance!” Rostovskis atklāj, kurš pēc uzņēmēju domām ir neprofesionālākais ministrs
APTAUJA. Vai esat gatavi ziedot okupāciju simbolizējošā pieminekļa Rīgā nojaukšanai?
SPECIĀLIZLAIDUMS. Jaunākais par karu Ukrainā ar Igoru Rajevu
Pirmā tiesu instance attaisno autovadītāju krimināllietā par Rīgas mēra ģimenes locekļu sabraukšanu
Vairākas uzņēmēju organizācijas aicina Vitenbergu saglabāt ekonomikas ministra amatā
Podoļaks: Sarunas ar Krieviju ir apturētas
VIDEO. “Viņiem jāsaprot, ka šausmīgā Krievija ir blakus!”: TV kanālā “Pervij kanal” izteikti draudi Latvijas politiķiem
Bijušais iekšlietu ministrs Gulbis: Golubevai nevajadzēja pamest valsti
“Ruka kungs šobrīd ir vairāk nobažījies par savu vietu,” Kreituse komentē šī brīža “politisko vētru” pēc 9. maija
Iznākusi jauna “Kurbads. Latviju varoņstāsts” grāmata: ilustrācijas tapušas, iedvesmojoties no komiksiem un videospēlēm
VIDEO. Diriģents Ints Teterovskis Tavs Auto TV izmēģina jauno Hyundai TUCSON Hybrid
Pēc rietumvalstu sankciju noteikšanas Krievija samazina automobiļu ražošanas drošības standartus
VIDEO. “Jā, man ir svarīgi apprecēties!”: žurnāliste Una Ulme gatavojas trešajām kāzām
Sēj salātus, stāda zemenes un vasaras puķes. Kas darāms dārzā no 17. līdz 23.maijam?
Cepeškrāsnī ceptas sēnes ar sieru
Agris Liepiņš: Klausoties “Saskaņas” deputātos, liekas, ka vajadzētu uzņemt komēdiju – “Krievu nacionālās īpatnības, kritušos karavīrus pieminot”
21:21
Kristīne Vītola Ieraksta vārdu Grieķijas basketbola vēsturē
21:14
Māris Antonevičs: Etniskā kārts un citi ministres aizstāvju argumenti
20:57