Foto – Pixabay.com
Foto – Pixabay.com
Foto – Pixabay.com

Ziemas riepu izmantošana vasarā – cik tas ir droši? 0

Neskatoties uz to, ka ziemas riepām noteiktā maksimālā lietošanas temperatūra ir aptuveni +5 grādi, daudzi autovadītāji turpina lietot vasaras karstajā sezonā ziemas riepas. Bieži var dzirdēt: “vasarā nav vajadzīgas labas riepas, jebkuras riepas ar daudz maz pietiekamu protektora dziļumu noderēs”, bet statistika mums norāda uz pretēju viedokli:

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
“Kas notiek ar mūsu bērniem? Kādēļ viņi aug tik nežēlīgi?” 1.klases skolnieka mamma pauž sašutumu par bērnu rīcību
Lasīt citas ziņas

76% avāriju vasarā notiek uz sausa ceļa*;

Bremzēšanas ceļš** uz sausa asfalta braucot 50km/h vasaras riepām vidēji ir īsāks par 1,5m.

CITI ŠOBRĪD LASA

24% avāriju vasarā notiek uz mitra ceļa***;

Bremzēšanas ceļš**** uz mitra asfalta braucot 80km/h vasaras riepām vidēji ir īsāks par 4m.

Ja ziemas riepas tiek lietotas arī vasaras sezonā, jārēķinās ar to, ka tās dils ievērojami straujāk, sliktāk turēsies uz sausa ceļa, būs skaļākas un palielinās degvielas patēriņu. Radžotas riepas vasarā izmantot ir aizliegts. Labas un atbilstošas ziemas riepas nav piemērotas braukšanai vasarā un labas vasaras riepas nav lietojamas ziemā, tāpēc ieteicams būtu turēt divus komplektus, kas piemēroti katram gadalaikam. Izmantojot ziemas (M+S) riepas vasaras sezonā, braucot lielā ātrumā, tās var sākt slīdēt.

Foto ar EU riepu apzīmējumiem – jaunasriepas.lv

Izvēloties vasaras riepas, pievērsiet uzmanību EU apzīmējumiem riepu filtrā. Piemēram, Jūs varat atlasīt riepas ar “A” klases saķeri uz slapja ceļa seguma un ar “B” klases rites pretestību, varat izvēlēties arī trokšņa līmeni. Vasarā, reakcija uz bremzēšanu ir svarīgs rādītājs, kas liecina, kā riepa noturas uz slapja ceļa seguma, kas ir būtiski Jūsu drošībai.

*Institute for Traffic Accidents Research (VUFO) University of Technology Dresden: analizētas 12,000 avāriju 12 gadu laikā.
**TUV tests izmantojot 205/55 16 91H izmēru temperatūrā starp +13C un +26C.
***Institute for Traffic Accidents Research (VUFO) University of Technology Dresden: analizētas 12,000 avāriju 12 gadu laikā.
****TUV tests izmantojot 205/55 16 91H izmēru temperatūrā starp +11C un +24C.