Mobilā versija
Brīdinājums +20.4°C
Maksis, Maksims, Raivis, Raivo
Pirmdiena, 29. maijs, 2017
18. jūnijs, 2015
Drukāt

Pa Vjetnamas kara un dabas takām. Ceļojuma piezīmes (1)

Foto - Māra LibekaFoto - Māra Libeka

Uzvaras svinībās

Baltu seju Vjetnamas lielākās pilsētas Hošiminas ielās tikpat kā neredz – acīmredzot tūristi tropu klimatu, kad gaisa temperatūra pārsniedz trīsdesmit grādus, bauda Dienvidķīnas jūras piekrastē, nevis uz bruģa. Bet tie, kuri nebaidās no saules uzkarsētās pilsētas, var vērot, kā sociālistiskā Vjetnama gatavojas uzvaras jeb Saigonas (līdz 1975. gadam Hošiminas nosaukums) atbrīvošanas dienai 30. aprīlī, kad beidzās Vjetnamas–ASV karš un varu visā valstī pārņēma komunisti. Pie centrālā pilsētas parka novietotas tribīnes, ielas izgreznotas ar dažnedažādiem spīguļiem un papīra dekorācijām, kas sakārtas kokos, bet vēlu vakarā gaidāms salūts pie augstākās celtnes – biznesa torņa.

Piekļūt pie tribīnēm nav iespējams, tur viss stingri norobežots, taču uz salūta vērošanu vjetnamieši pulcējas jau krietnu laika sprīdi iepriekš. Pirms kādiem septiņiem astoņiem gadiem vjetnamiešu galvenais pārvietošanās līdzeklis bija velosipēds, bet tagad gandrīz katram ir skūteris vai motorollers, uz kura sasēdināta visa ģimene. Valstī, kurā dzīvo ap 90 miljoniem cilvēku, nu jau esot aptuveni 200 miljonāru, kuriem pieder īpaši lepni auto. Iedomājieties skatu, kad divpadsmit miljonu pilsētā milzīgas ļaužu masas sabrauc galvenajās svētku norises vietās un vēl lielākas masas katru dienu izbrauc ielās. Tūristus glābj tas, ka lielākajai daļai pilsētas iedzīvotāju nav mašīnu, jo pretējā gadījumā smogs gāztu no kājām. Sākumā, ieraugot uz vjetnamiešu sejām uzliktus drēbes gabalus kā pārsējus, domāju, ka tie ir pret piesārņojumu. Tomēr vēlāk man paskaidro, ka pārsēji aizsargājot seju no saules stariem. Grūti iedomāties, kā ar tādām drānām uz sejas var paelpot karstajā tropu gaisā.

Pēc krāšņā salūta vjetnamieši ar saviem braucamrīkiem pārvietojas visur – ne tikai pa ielām, bet arī ietvēm, taču, par laimi, viņu braukšanas tehnika ir tik precīzi izstrādāta, ka virsū neviens neuzbrauc un arī paši nesaskrienas. Par satiksmes noteikumiem te lieki runāt, jo tie minimālās robežās pastāv tikai tajās vietās, kur ir luksofors. Ātri pierodu pie satiksmes haosa – skūteri un motorolleri man brauc gar priekšpusi, aizmuguri un sāniem, tomēr miesu nesavaino un manu kleitu neaizķer.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Kāpēc tik maz bilžu ;(

Jauna džinsu mode: apakšmala atirusi un nevienādi nogriezta!Džinsi ar nevienādu, atirušu apakšmalu ir karstākais šīs vasaras jaunums, ko modes blogeri jau pamanījušies nodēvēt par “jauno melno”.
Pacel kempingu nākamajā līmenī! Ģimenes ārsts un medmāsiņa uzceļ dizaina telti par 1,6 miljoniemPāris uzbūvēja apjomīgu 1,6 miljonus dolāru vērtu TELTS māju Kvīnslendas lietusmežā – un tagad guļ, skatoties uz zvaigznēm.
No iesācēja par lietpratēju: 5 padomi jaunajiem kaligrāfiemJa vēl nesen uz kaligrāfijas rakstiem lūkojāmies vēstures grāmatās un uzskatījām to par ko senatnīgu, tad jau tagad šī rakstības māksla ieguvusi teju vai modes lietas statusu.
Draugiem Facebook Twitter Google+