Foto – Artūrs Kondrāts

“Shipsea” kamerkoncerti balsij, klavierēm un neredzamam korim 0

Aizvadītā gada nogalē klajā tiks laists grupas “Instrumenti” dalībnieka Jāņa Šipkēvica pirmais solo mini albums “Shipsea”. Tam par godu mūziķis rīkoja pilnībā izpārdotu koncertu sēriju Rīgā, vēsturiskajā Kristiana Karla fon Stricka villā. Ja kādam nelaimējās toreiz tikt pie ļoti ierobežotā skaita biļetēm, veiksme uzsmaidījusi vēlreiz – mūziķa kamermūzikas koncertu intīmo gaisotni varēs baudīt arī pavasara koncertu sērijā, kuras koncerti no 1. līdz 14. maijam gaidāmi Rēzeknē, Rīgā, Cēsīs un Durbē.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 201
Lasīt citas ziņas

Pirmā minialbuma jeb EP nosaukums – “Shipsea” – nu organiski kļuvis arī par paša projekta starptautisko vārdu. Pozicionējot mūziķi vienā no šā gada ievērojamākajiem mūzikas notikumiem Baltijā “Tallinn Music Week”, “Shipsea” pieteikts kā grupas “Instrumenti” mūziķis, kurš iedvesmojies gan no Nilsa Frāma, Džeimsa Bleika, Džastina Vernona, gan Filipa Glāsa un Lorijas Andersones. “Shipsea” sāka ar baroku un klasisko mūziku, dziedot kontrtenora partiju Baha, Hendeļa, Perta darbos kopā ar dažādiem diriģentiem un solistiem, tostarp Rodžeru Noringtonu, Helmutu Rillingu un Gidonu Krēmeru. Viņa solo priekšnesums radīs tikai viņam raksturīgu skaņu pasauli, ievedot klausītāju dīvainā realitātē un piedāvājot neredzama kora, vokālo eksperimentu un trauslu trokšņu cilpu sajūtu, kā arī brīvu klavieru improvizāciju un dvēseliskus ritmus.

Decembrī EP albuma “Shipsea” koncertos fon Stricka villā vairāk nekā desmit pārpildītos koncertos izskanēja Jānim Šipkevicam tuvākā klaviermūzika, vokālā daudzbalsība, improvizācija un dzeja. “Ir sarunas, kuras var notikt tikai pašam ar sevi, tās neizskan skaļi. Un šādā vidē, kurā publikas ir tik, cik var ietilpt vienā lielā viesistabā, es jūtos ļoti tuvu. Varu atrast katra atnākušā acu skatienu. Tuvu cilvēkiem, tuvu pats sev. Un pēc tik uzmanīgām 75 minūtēm es vienmēr jūtos kādu sev svarīgu kamolu atšķetinājis. Un zinu, ka neesmu tāds vienīgais,” par viņam tuvo kamermūzikas formātu saka Jānis Šipkēvics.

CITI ŠOBRĪD LASA

Fon Stricka villā pirmatskaņojumu piedzīvoja J. Šipkēvica kompozīcija “Holy”, kas tapusi, atspoguļojot Agneses Krivades lūgšanu “ō”. Tā nesenā pagātnē izraisīja plašu rezonansi Latvijas sabiedrībā. Izcēlās plašas diskusijas ne tikai par Krivades dzejoļa piemērotību vai nepiemērotību literatūras stundai, bet arī par notikuma saistību ar šogad pieņemto “tikumības likumu” jeb Izglītības likuma grozījumiem.

“Es biju ļoti pārsteigts par to, kādus apputējušus paklājus mūsu kultūrtelpā šā dzejoļa “jaunatklāšana” sapurināja. Šķiet, kopš Ziedoņa un Vācieša laikiem dzeja latvieti nebija interesējusi tik ļoti un rosinājusi par to paust kaislīgu viedokli. Mani uzskati par tikumību, mākslas pienākumu kalpot skaistā atspoguļošanā, šķita vārdos pārāk skopi izsakāmi. Tāpēc es izvēlējos tos izrakstīt dziesmā,” stāsta Jānis Šipkēvics. “Shipsea” dziesma tapusi, izmantojot Ievas Lešinskas radīto atdzejojumu angļu valodā. Šī un arī citas jaunas kompozīcijas, improvizācijas, kā arī Erika Satī un Filipa Glāsa klaviermūzika būs klausāmas “Shipsea” solo koncertos maijā.

Varbūt noder!!

Koncerti:

1. V 20.00 Latgales koncertzālē “Gors”, Mazajā zālē.

3., 4., 5., 6. V 20.00 Rīgā, K. K. fon Stricka villā.

8. V Vidzemes koncertzālē “Cēsis”, Lielajā zālē

14. V 20.00 Durbes luterāņu baznīcā

Biļetes “Biļešu paradīzes” kasēs, www.bilesuparadize.lv

Cena: EUR 10 – 26

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.