10 efektīvi veidi, kā uzlabot mutes dobuma veselību mājas apstākļos 0

Jaunākie pētījumi par zobu higiēnu atklāj, ka lielākā daļa cilvēku zobu tīrīšanai vidēji velta tikai 30 sekundes, turpretim rekomendētais laika posms ir vismaz divas minūtes. Šis fakts skaidri norāda uz nepieciešamību ikdienā pielietot efektīvākas zobu kopšanas metodes, lai panāktu labāku un ilgstošāku rezultātu.

Kokteilis
Katram cilvēkam ir sava piemērotākā un veiksmi nesošākā krāsa, ko var noteikt pēc dzimšanas datuma. Noskaidro savējo!
Mājas
Latvijas Jumiķu apvienības vadītājs: Latvijā jau ir pirmie gadījumi, kad saules paneļi uz jumta ir aizdegušies paši no sevis
RAKSTA REDAKTORS
Ineses Supes cīņa turpinās: “Kad iznācu no ķirurga kabineta, es apraudājos, jo man gribējās iznākt kā uzvarētājai, bet tā pagaidām nesanāk”
Lasīt citas ziņas

Beatrise Lase, kura par zobu higēnisti strādā jau divpadsmit gadus, atzīst, ka šajā darbā galvenā loma veselīga smaida saglabāšanā ir pacienta pareizai motivēšanai un spējai iedvesmot nepamest novārtā rūpes par mutes dobumu.

Pacientu teiktajā nereti atklājas, ka sākumā aktīvi tiek ievērotas higiēnista rekomendācijas, tomēr pēc aptuveni trim mēnešiem cilvēki attiecībā uz zobu diegošanu un tīrīšanu atslābst. Lai atvieglotu šo procesu, higēnste iesaka papildināt mājas arsenālu zobu kopšanai ar dažādiem mūsdienīgiem risinājumiem, kas atvieglo šo, tik ļoti nepieciešamo, rituālu un padara to patīkamāku.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pirmais solis varētu būt manuālās birstītes nomaiņa pret elektrisko. Ja tīrām zobus ar manuālo birsti, tas aizņem trīs minūtes, bet ar elektrisko – divas, tātad laika ekonomija. Ar elektrisko birsti var vieglāk piekļūt grūti aizsniedzamām vietām, turklāt, pateicoties spiediena sensoram, netiek nodarīts kaitējums zobu emaljai un mīkstajiem audiem.

Oral-B elektriskās zobu birstes galviņa, pateicoties tās formai, maigi apņem zoba virsmu un daudz labāk noņem aplikumu, neļaujot tam mineralizēties un kļūt par zobakmeni, ko notīrīt var vienīgi zobu higiēnists, mehāniski apstrādājot zobus ar kiretēm. Zobu birstes ir aprīkotas ar sensoriem, kas ļauj noteikt, tieši kura zobu grupa ir tīrīta slinkāk, tāpēc to vēlams pārtīrīt, vai gluži pretēji – tīrot jāizmanto maigākas kustības un mazāks spiediens.

Otrais solis – nebaidāmies izmantot lietotnes, kas palīdz motivēt bērnus un tīņus ar atraktīvām zobu tīrīšanas rotaļām. Arī pieaugušajiem tas ir lielisks palīgs, lai sakoptu zobu virsmas, kuras uzkrāj vairāk aplikuma un bieži vien paliek nenotīrītas.

Oral-B jaunākās elektriskās zobu birstes lietotājs pats var izvēlēties gaismas elementu toņus zobu birstes aplikācijā, kā arī savienot birsti ar viedierīci, lai pārliecinātos, kuras virsmas būtu jāpārtīra un kurās- spiediens bija par lielu.

Trešais higiēnista ieteikums – neeksperimentēt ar zobu pastām un izmantot tikai Pasaules Veselības organizācijas apstiprinātās. Pretējā gadījumā varam neapzināti iegādāties mūsu platuma grādiem nepiemērotu un, iespējams, pārlieku abrazīvu zobu pastu vai pastu bez fluorīda, kas demineralizēs zobu emalju un paaugstinās zobu jutīgumu.

Lieliska izvēle būs ORAL-B pro expertzobu pasta, kas atbilst visiem nosacījumiem, to zobu higiēnists rekomendē pacientiem un lieto pats ikdienā. Zobus tīrot divas reizes dienā ar pareizām kustībām un fluorīdus saturošu zobu pastu, kariess nevar veidoties, pat, ja ēdam saldumus un miltu izstrādājumus.

Ceturtais solis veselīga smaida saglabāšanai – padarīt zobu diegošanu par obligātu rituālu, nevis to darīt tikai tad, ja kaut kas iesprūdis zobu starpā. Jo cītīgāk diegosim, jo smaganas būs pateicīgākas un mazāk jutīgas. Zobu diegs parasti ir apstrādāts ar fluorīdiem un plānu vaska kārtiņu, padarot diegošanu vēl veselīgāku strapzobu rajonos, kur nespēj piekļūt pat birstes sariņi. Oral-B zobu diegi atbilst šīm prasībām.

Ja pacientam ir tilti, kroņi, implanti, vai breketes, tad lielisks palīgs būs Oral-B-diegs ar vienu asāku galiņu interdentālai tīrīšanai pat grūtāk pieejamās vietās. Zobakmens un zobu aplikums nebūt nesmaržo pēc Alpu vijolītēm un zemenēm, tādēļ patīkama ekstra ir zobu diega piparmētru smarža.

Piektais solis – tie ir starpzobu tīrīšanas palīgrīki. Ja smaganas asiņo, tas nozīmē, ka mutē ir skāba, bakteriāla vide, uzkrājies aplikums. To notīrot, asiņošana tiek apturēta. Smaganas būs pateicīgas par masāžu un kustību zobu starpās – ar diegu, birstītēm metāla korpusā, birstītēm plastikāta korpusā, ūdens strūklu, skalojamo līdzekli… Atļauts izmantot visu!

Mutes dobuma skalojamais ORAL-B Pro-Expert 24H protection būs lielisks papildinājums zobu tīrīšanai, tas mazinās aplikuma veidošanos, likvidēs nepatīkamu elpu un nodrošinās 24H aizsardzību pret skābu vidi mutē.

Un atceramies – plombu bez pārkares, kas ir korekti ievietota un pareizi apstrādāta, ar zobu diegu izbakstīt, izkustināt nevar! Nebaidāmies izmantot irigatoru, interdentālās birstītes un dažādus zobu birstes uzgaļus zobu starpu tīrīšanai.

Sestais ieteikums – izvairīties no informācijas avotiem, kas varētu būt apšaubāmi un nesaistīti ar zinātniskajiem pētījumiem. Ja meklējam informāciju par medicīniskiem jautājumiem, to vēlams darīt zinātnisko pētījumu vietnēs. Visus nozīmīgākos pētījumus var atrast, piemēram, Cochrane Library mājaslapā.

Septītais punkts – mēles tīrīšana. Pārsteidzoši, cik daudz dažādu baktēriju var atrast uz mēles! Tāpēc izveidojošos aplikumu ir pat ļoti vēlams notīrīt ik dienas. Tas palīdzēs ilgāk saglabāt ne vien svaigu elpu, bet arī patīkamu sajūtu mutē pēc zobu tīrīšanas.

Astotais punkts – aplikums uz zobu virsmām, smaganu kabatās, brīvajā malā, uz mēles ir nevēlams; tā ir ilgstoša bakteriāla vide. Baktērijas ir tās, kas saražo aplikumu, bet tā ir daļa no mūsu mutes dobuma mikrofloras, un nebūtu vēlams tās mainīt vai kā ietekmēt ar antibakteriāliem skalojamiem līdzekļiem. Turklāt aktīvo vielu lietošana ik dienas varētu radīt disbakteriozi vai iekrāsot zobu virsmu, tāpēc ikdienā neizmantojam hlorheksidīnu saturošus mutes dobuma kopšanas līdzekļus. Tos izvēlamies tikai tad, ja to ir ieteicis stomatologs, un, arī šādā gadījumā, ne ilgāk par divām nedēļām, lai mikroflora nepierod un nespēj pienācīgi funkcionēt bez šīs vielas.

Devītais ieteikums – regulāri apmeklēt zobu higiēnistu, lai nebūtu jāmeklē zobārsta palīdzība. Ja nebūs aplikuma, nebūs kariesa.

Un visbeidzot desmitais punkts – smaidīsim ik dienas, jo smaids uzlabo noskaņojumu gan pašam, gan cilvēkam, kuram smaids tiek veltīts. Tas vairo pozitīvo enerģiju un padara dzīvi skaistāku!

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.