1747. gada 14. februārī. 1

Pirmā būvniecības inženieru skola pasaulē

Veselam
Pamosties plkst. 2.00 vai 3.00 naktī bez iemesla? Iespējams, pie vainas kāds no šiem pārtikas produktiem
Kokteilis
10 lietas, ko darīja 80. gadu bērni un kas šokētu mūsdienu bērnus
RAKSTA REDAKTORS
“Tas neesot iemesls darbnespējas lapai.” Sieviete piedzīvo mulsinošu situāciju pie ārsta, skaidrojumu sniedz Veselības inspekcija
Lasīt citas ziņas

Pirms 270 gadiem Parīzē tika nodibināta pasaulē pirmā skola, kas sagatavoja diplomētus būvniecības inženierus – “École Nationale des Ponts et Chaussées” jeb “Nacionālā tiltu un šoseju būves skola”. Zināmā mērā tās idejiskais pamatlicējs bija Francijas “Karaļa – saules” Luija XIV finanšu ministrs un tautsaimnieks Žans Batists Kolbērs. Viņš apzinājās ceļu un tiltu stāvokļa nozīmi kā no valsts ekonomikas, tā militārā viedokļa, tādēļ 17. gadsimta beigās iedibināja valdībā atbildīgā komisāra amatu tiltu un šoseju jomā. 18. gadsimta sākumā šai amatpersonai jau bija pakļauta valsts dienesta inženieru grupa, kas gādāja kā par ceļiem un tiltiem, tā arī kanāliem un tamlīdzīgām inženiertehniskajām būvēm un to uzturēšanu. Saimniecība bija pietiekami plaša, lai Francija sāktu izjust speciālistu trūkumu. Nolūkā tos sagādāt, 1747. gadā arhitekts un Karaliskā rasēšanas biroja vadītājs Žans Rodolfs Perone ar karaļa Luija XV ziņu vienā no Parīzes viesnīcām nodibināja minēto skolu. Tajā sākotnēji mācījās apmēram 50 studentu, bet vienīgais mācībspēks bija pats Perone. Mūsdienās šī mācību iestāde ir Parīzes Tehnoloģiskā institūta struktūrvienība, kas sagatavo tikai maģistrus un doktorus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.