Publicitātes foto

5G dzelzceļa megaprojekts. Loģistikas megaceltne 1

Autors: Haralds Teiermanis

Latvijas Republikai atgūstot neatkarību un uzsākot valsts atjaunotnes ceļu daudzkārt tikām dzirdējuši, ka mums lemts kļūt par tranzīta mezglu, kas savienos barbariskā jaunkāpitālisma Krieviju ar seno Eiropu. Šo gadu laikā mainījušies ģeopolitiskie akcenti un arī Eiropas stratēģiskās partnerības vajadzības.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 382
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 30
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Viens no interesantākajiem un kontinenta nozīmīgākajiem tranzīta mezgliem šobrīd top Ungārijā, kur netālu no robežšķērsotnes ar Ukrainu tiek būvēts vērienīgākais un modernākais dzelzceļa kravu terminālis. Iepazīties ar tā inovācijām bija iespējams 27.oktobrī notikušajā Eiropas Inovāciju dienā, korporācijas Huawei un Eiropas partneru rīkotā klātienes pasākumā Austrijas galvaspilsētā Vīnē.

Vērienīgo transporta termināli veido Ungārijas vietējā kapitāla uzņēmums “East-West Intermodal Logistics Services”, kura vadītājs Janošs Talošs (János Tálosi) iepazīstināja Eiropas tehnoloģiju ekspertus ar paveikto vērienīgajā kopsadarbības projektā. Šis ir pirmais privātais 5G tīkls Eiropā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Nenovērtējama ir moderno tehnoloģiju joma jaunajā transporta megaprojektā. Visa informāciju tehnoloģiju infrastruktūra balstās Huawei 5G privātā mobilā tīklā, kas ļauj transporta uzņēmumam ne vien zibenīgi īstenot datu apmaiņu, bet arī praksē ieviest attālinātu pārkraušanas celtņu operatoru darbu – speciālisti varēs veikt savus pienākumus komfortablās telpās, bet pašā dzelzceļa konteineru krāna iekārtā atradīsies robotikas instruments, kuru operatori vadīs attālināti.

Ungārijā topošais dzelzceļa terminālis spēs vienlaikus apkalpot un pārkraut četrus 740 metru garus dzelzceļa sastāvus, tā nodrošinot nebijušas apkalpošanas jaudas un pamatoti kļūstot par vērienīgāko šāda veida objektu Eiropā un pasaulē. Jāpiebilst, ka pārkraušanas zonas kopgarums veidots ar rezervi, gadījumam, ja tiktu palielinātas dzelzceļa sastāvu garuma normas un tas sastāda aprīkotu 850 metru pārkraušanas joslu.

“Austrumu – Rietumu vārti” (East-West Gate) ir arī zaļākais transporta loģistikas projekts, kur visa procesu vadība, tehnikas vienības un pārkraušanas pakalpojumu kopums tiks vadīts ar elektriskiem, bet retos gadījumos ar hibrīd-elektriskiem līdzekļiem. Šim nolūkam temināļa teritorijā tiek izvietota arī sava neatkarīga enerģijas glabāšanas stacija, kas ilgstoši ļautu strādāt izmantojot zaļo un atjaunīgo enerģiju pat dabas kataklizmu un elektrības pārrāvumu gadījumā.

Ar Huawei un partneru tehnloģiju palīdzību tiks veikt virkne pirmrindas IT risinājumu. Tā piemēram, transporta terminālī tiks veikta visu objektu 3d sekošana un datu nolasīšana, nodrošinot optimālāko kravas pārvietošanas laiku. Terminālī darbosies mašīnredzes kravu uzraudzības un satiksmes pārvaldības drošības sistēmas, lai nodrošinātu maksimālu kravu un personāla pārvietošanās drošību teritorijā.

Ungārija pēdējā desmitgadē kļuvusi par Eiropas transporta un loģistikas galveno mezglu, kas savieno Āzijas reģiona aktīvos saimnieciskos punktus ar kontinentālo Eiropu. Ungārijas “East-West Intermodal Logistics Services” vēl nesen noslēdza stratēģisko sadarbību ar Kazahstānu par dzelzceļa kravu apkalpošanu. Tā no Kazahstānas, škērsojot Krievijas un Ukrainas robežas, tieši Ungārijā saplūst ievērojama daļa izrakteņkravu no vidusāzijas.

Reklāma
Reklāma

Transporta terminālis ir lielisks piemērs, kur Huawei tehnoloģijas stiprina uzņēmuma moderinizāciju un redzams, ka unikālā projektā, tā īstenotāji piesaistījuši šīs desmitgades labākos tehnoloģiskos risinājumus, lai tie veidotu transporta un loģistikas centra “mugurkaulu” desmitgades uz priekšu.

To apzinās arī Ungārijas valdība, kas paralēli sākusi dzelzceļa sistēmas reorganizāciju un pārpielāgošanu Eiropas dzelzceļa vajadzībām (kā zināms kontinentālajā Eiropā un kādreizējās padomju bloka valstis atšķir dažādais dzelzceļa sliežu ceļu platums). Lielākā jaunā “Austrumu – Rietumu vārti” projekta priekšrocība ir iespēja apkalpot dzelzceļa sastāvus abu sliežu standartā.

Laikā, kad visur pasaulē strauji pieaug transporta izmaksas, Ungārijas investīcijas loģistikas centrā un tehnoloģijās, šķiet attaisnosies ilgtermiņā. Arī uzņēmuma nākotnes izaicinājumi – datu sistēmu drošība tiek risināta ar jaunas paaudzes domāšanas metodēm, visupirms jau veidojot slēgto 5G tīklu, bet arī piesaistot korporāciju Huawei kā stratēģisko partneri, kura pieredze veidot drošas IT sistēmas ir labi zināma pasaulē.

Arī nozīmīgais akcents uz zaļas enerģijas izmantošanu šķiet vērā ņemams un te noteikti jāseko kā Latvijas transporta megaceltne – Rīgas pasažieru dzelzceļa stacija risinās vides un ilgtspējas jautājumus. Ungārijas terminālis izmantos arī saules enerģijas avotus, no īpaši uzstādītā saules parka, kas atrodas pašā “Austrumu – Rietumu vārti” teritorijā.

Ungārijas ārlietu ministrijas valsts sekretārs Petrs Štarijs (Péter Sztáray), runājot par jauno termināli izteicās – “mūsu valdības mērķis ir darīt visu, lai Ungārija ir uzvarētāja globālajos tirgus izmaiņu procesos. Lai to sasniegtu, mēs esam padarījuši investīciju vidi atraktīvu un panākuši, ka ilgākā laikā valsts ekonomikas ilgtspēja būs ieguvēja. Esmu pārliecināts, ka šāds projekts ir labākais apliecinājums, ka valsts iet pareizu ceļu, atbalstot uzņēmējus un veicinot pārrobežu ekonomisko sadarbību”.

Ungārijas valdība projektam piedāvājusi arī ievērojamu 8 miljonu Eiro vērtu darbaspēka investīciju paketi, kuru uzņēmums saņem, par jaunveidotajām darba vietām. Patlaban te izveidotas 200 augsti kvalificētu speciālistu darba vietas, bet 2023.gadā, kad terminālis darbosies jau ar 100% noslodzi tām klāt nāks vēl 400 speciālistu, kuri ikdienā pārvaldīs šo megaceltni un darbosies drošajā 5G tīklā veicot dzelzceļa kravu pārkraušanu un vadību.

Koncerna Huawei vadītājs Ungārijā Kolins Čai (Colin Cai) izteicās, ka “Huawei 5G privātie tīkli ļauj īstenot līdz šim nebijušas digitalizācijas iespējas uzņēmumos. Huawei ir līdzīgu projektu pieredze citur pasaulē, taču šis, Ungārijā topošais, ir pirmais tāds pasaulē, kur visa transporta un loģistikas termināļa vadība, sākot ar pašbraucošo transportu un attālināti vadītu kravu pārkraušanas nodrošināšanu, tiktu īstenota kā viens visaptverošs process, kura pamatā ir mūsu 5G tehnoloģija”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.