Foto-LETA

Apsver iespēju dibināt “Pasažieru vilciena” māsaskompāniju 1

Lai novērstu problēmas ar iespējamo tiesāšanos par jaunu vilcienu iepirkumu ar spāņu kompāniju “CAF”, “Pasažieru vilciena” (PV) juristi piedāvājuši ideju dibināt māsaskompāniju, kas varētu sarīkot jaunu konkursu.

Reklāma
Reklāma
Vai tavā telefona numurā ir šādi cipari? Pārbaudi – tie var nest tev veiksmi
Kokteilis
Nauda nāk! 3 zodiaka zīmes, kurām jūlijs būs šī gada finansiāli visienesīgākais mēnesis
Veselam
Asinsspiediens atkal uzkāpis? Noteikti apēdi kādu no šiem 9 produktiem – no tiem noteikti jāizvairās
Lasīt citas ziņas

Kā vēsta TV3 raidījums “Nekā personīga”, jaunā konkursā varētu iepirkt mazāk vilcienu un atlikušo Eiropas naudu sadalīt peronu rekonstrukcijai un elektrolīnijām. Tāpat jaunā līgumā nebūtu vilcienu uzturēšanas sadaļas, ar ko nodarbotos PV.

Cerībā, ka tiesas nebūs un būs jauns konkurss, ar Satiksmes ministriju un PV sākuši kontaktēties vecajā konkursā zaudējušie – Šveices uzņēmumi “Stadler” un “Alstom”, kā arī vācu “Siemens”. Nākamnedēļ PV valdei esot paredzētas sarunas ar visu trīs uzņēmumu pārstāvjiem kādā no Rietumeiropas galvaspilsētām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt par līdzšinējiem pārkāpumiem Latvijas valsts vērienīgākajā iepirkumā, kas draud ar smagām finansiālām sekām, ne no viena atbildību neprasa – PV vadītājs Nils Freivalds, kurš parakstīja līgumu ar spāņu vilcienu ražotāju CAF un pēc premjera kritikas no amata aizgāja, pat iekārtots darbā par ekspertu attīstības jautājumos AS “Zasulauks”, kura kontrolpakete pieder PV.

Tikmēr spāņu uzņēmums CAF savas darbības vairāk izvērš aizkulisēs, piemēram, izmantojot “Rīgas Vagonbūves rūpnīcas” konsultantu, bijušo Saeimas deputātu Andri Bērziņu, kurš noorganizējis tikšanās ar valdošās koalīcijas Saeimas frakcijām.

Pirms nedēļas koncerns ir nodibinājis meitasuzņēmumu “CAF Latvia”, kas jau aizņēmies “Danske bank” 17 miljonus eiro, kas ņemti vagonu depo renovācijai.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.