Publicitātes foto

Aptauja: Pircējiem aizvien svarīgāks kļūst preces sastāvs 0

Nozares apskatā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” novērota jauna tendence – aizvien vairāk pircēju pievērš uzmanību preces sastāvam – tā norādījuši 28,9% respondentu, informē SIA “Maxima Latvija” pārstāvji.

Piecas lietas, kuras kaķi dara katru dienu, taču uzskatīs jūs par lielākajiem ienaidniekiem, ja tajās iejauksieties
RAKSTA REDAKTORS
VIDEO. “Ārsts sēž kabinetā, bet pie viņa aiziet nevar, kas tas par absurdu Latvijā?” Jānis parāda neloģisko sistēmu valstī 42
RAKSTA REDAKTORS
“Es strādāju divos darbos, bet iekrāt neko nevaru, aug divas meitas, vēl kredīts!” Latvijas Radio 2 ētera balss Kaspars par reālo ekonomisko situāciju Latvijā
Lasīt citas ziņas

Vienlaikus apskata dati liecina, ka pircēji kļūstot vēl kūtrāki jaunu produktu mēģinājumos – savos paradumos pēdējo 12 mēnešu laikā 28,3% iedzīvotāju neko nav mainījuši. Tas vēl jo vairāk liecina par uzticamību pārbaudītām vērtībām un vietējai produkcijai.

“Nemainīgi viens no iedzīvotājiem svarīgākajiem preču izvēles kritērijiem ir tas, ka prece tiek ražota Latvijā – to uzsvēruši 28,7 % respondentu. Turklāt ievērojama daļa norāda, ka ir gatavi piemaksāt par ekoloģiski tīriem un veselīgiem produktiem, galvenokārt par dārzeņiem, augļiem vai gaļas produktiem (attiecīgi, 44%, 41% un 39%),” norādīja uzņēmuma Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt Uztura skolas “OnPlate” dibinātāja un sertificēta uztura speciāliste Līga Balode atzina, ka gandrīz puse (46%) aptaujāto iedzīvotāju kopumā uzticas BIO un EKO apzīmējumiem uz produktu iepakojumiem, tomēr priekšstati par produktu marķējumiem, kas norāda par veselīga produkta garantiju, ir neviennozīmīgi. Lai arī kopumā iedzīvotāju lielā uzticamība šiem veselīgu produktu apzīmējumiem ir pamatota, jābūt uzmanīgiem, vai tas nav mārketinga triks un jāpievērš uzmanība arī sīkākam produkta satura aprakstam,” norāda Balode.

Pētījums tika veikts 2018. gada aprīlī ar pētniecības centra SKDS starpniecību. Pētījumā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Kā ziņots, “Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir nozares apskats par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats sastāv no trīs daļām: 1. daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2. daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3. daļa: nozares aktualitāte – šoreiz iedzīvotāju izpratne par veselīga dzīvesveida ievērošanu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.