Vienīgi “Dacia” vēl konsekventi turas pie savas relatīvi lētās vienkāršības stratēģijas.
Vienīgi “Dacia” vēl konsekventi turas pie savas relatīvi lētās vienkāršības stratēģijas.
Publicitātes foto

Auto cenas aug, piedāvājums – sarūk 0

Atis Jansons, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Viedoklis
Krista Draveniece: Puikam norauj bikses, meitai neļauj pačurāt. Kādi briesmoņi strādā mūsu bērnudārzos? 115
Saules uzliesmojumu dēļ Zemi pārņēmusi spēcīga magnētiskā vētra. Cik dienu tā plosīsies?
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija
Lasīt citas ziņas

Viens no faktiem, kuru, svētku noskaņas eiforijā par izstādi “Auto 2022” rakstot, nepieminēju, kaut ievēroju ik uz soļa – jaunie auto kļūst dārgāki. Gandrīz visi.

Par izņēmumu, šķiet, var uzskatīt vienīgi “Dacia”, kura visai konsekventi turas pie savas relatīvi lētās vienkāršības stratēģijas. Citi… Vārdā nesaukšu, bet atradu nelielu krosoveru, kurš pirms trim gadiem bija dabūjams par nepilniem 15 000 eiro. Tagad (minimāli un praktiski nevajadzīgi modernizēts) tāds pats maksā gandrīz 20 000.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai pētītu lietotu auto tirgū notiekošo, vācu izdevums “Focus” izmantojis automobiļu tirdzniecības portāla “Mobile.de” datus un salīdzinājis situāciju no 2021. gada marta līdz 2022. gada martam. Kolēģi secinājuši, ka gada griezumā lietoto automašīnu cenas pieaugušas vidēji par 23,1 procentu, kamēr piedāvājums sarucis par 24,3 procentiem (par 1,2 miljoniem sludinājumu mazāk).

Uzziņa

Auto sadārdzinājuma piemēri

Ar benzīna motoru komplektēts “Volkswagen Polo” mazauto 2021. gada martā maksāja vidēji 10 105 eiro, bet gadu vēlāk jau 13 941 eiro. Tas ir par 38 procentiem vairāk, turklāt piedāvājums pastāvīgi sarūk un šogad pircēja izvēlei pieejami nedaudz vairāk par 20 000 sludinājumu.

“Volkswagen Golf TDI” cena gada laikā pieaugusi par 31 procentu. 2022. gada martā lietots dīzeļa “Golf” maksā vidēji 20 018 eiro – gandrīz tikpat, cik aktuālais “Golf 8” ar benzīna motoru (no 20 395 eiro).  Arī benzīna versijas pircējam jārēķinās ar gandrīz tikpat lielu naudas summu (20 368 eiro), lai gan pirms gada bija nepieciešami vien nedaudz vairāk par 16 000 eiro.

“Volkswagen Touran” un “Sharan”. Cenas augušas arī tādēļ, ka minivena virsbūves forma vairs “nav modē” un autobūves nākotne – elektroautomobiļi – gandrīz vienmēr tiek pasniegta kā “krosovers”. “Touran” cena pieaugusi līdz 21 653 eiro (+24%), bet lielais “vens” kļuvis par 25 procentiem dārgāks, publicēto piedāvājumu skaitam pastāvīgi sarūkot.

Avots: Izdevums “Focus” pēc “Mobile.de” datiem

SAISTĪTIE RAKSTI