Foto – “VTU VALMIERA”

Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) padomnieks Aino Salmiņš ir norūpējies, ka jaunās kārtības ieviešana varētu atstāt šo pakalpojumu bez valsts pasūtījuma. Par šo jautājumu 28. aprīlī iecerēta diskusija Satiksmes ministrijā. Pēc eks­perta domām, diskusijas vērts ir arī jautājums, kāpēc tieši 85% lielais valsts dotācijas īpatsvars var kalpot par iemeslu transporta pasūtījuma pakalpojuma ieviešanai. 16

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ivo Ošenieks atzina, ka pasažieru pārvadātāji patlaban veido vienotu nostāju par jauno pakalpojumu. Pasažieru pārvadātājus māc bažas, kas notiks, ja, piemēram, mēnesi nevienam konkrētās vietās nevajadzēs piedāvāto pakalpojumu. “Bet pārvadātājam visu laiku ir jāuztur braukšanas kārtībā autobuss,” piebilst I. Ošenieks. Viņš vērš uzmanību, ka, piemēram, Austrijā par autobusa pasūtīšanu iedzīvotāji maksā fiksētu maksājumu gadā. Šāda kārtība rosina pakalpojumu izmantot.

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

Pasažieru pārvadājumu eksperts Andrejs Malkavs uzskata – bez papildu valsts finansējuma jaunā iecere ir lemta neveiksmei. Piebildīšu, ka transporta līdzeklis pasažieru pārvadāšanai būtu jāpērk pārvadātājam. “Šī ir tāda ūdens kustināšana, kad parunā, parunā un paliek kluss. Neredzu pamatojuma šīs kārtības ieviešanai. Nevaram atļauties tērēt papildu naudu no valsts maciņa, tā vajadzīga aizsardzībai, veselības aprūpei un izglītībai. Turklāt mazināsies pasažieru uzticība sabiedriskajam transportu. Lauku tante to nepasūtīs, un ceļi labāki nekļūs,” tā A. Malkavs.

Vidzemes pasažieru pārvadājumu uzņēmuma SIA “VTU Valmiera” valdes priekšsēdētājs Oskars Spurdziņš atzīst, ka iecere veidot pasažieru pārvadājumus pēc pasūtījuma ir pieņemama. “Šis pakalpojums noteikti nedrīkst būt kā taksometra pārvadājums, kur pasažieris par valsts naudu nokļūs viņam vajadzīgajā vietā. Ja brauciens notiek apstiprinātajā maršrutā, tad sabiedriskā transporta pasūtījuma pakalpojuma ieviešana ir pareiza. Mēs esam gatavi to mēģināt ieviest,” tā Spurdziņš. Piebildīšu, ka SIA “VTU Valmiera” veic reisus arī Rūjienas pusē, kur jauno pakalpojumu kā pilotprojektu iecerēts ieviest šā gada beigās.

Vietējie maršruti: pasažieru skaits rūk

CITI ŠOBRĪD LASA

* Reģionālajā maršrutu tīklā ir aptuveni 1100 maršrutu, t. sk. 800 vietējās nozīmes maršrutu, un vairāk nekā 7600 reisu.

* 2016. gadā vietējās nozīmes maršrutu autobusos pārvadāja 18,83 miljonus pasažieru – par 6,5% mazāk nekā 2015. gadā un par 11,1% mazāk nekā 2014. gadā.

* Vislielākais vietējās nozīmes maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaita kritums pērn bija Latgales plānošanas reģionā, veidojot 11%, un Zemgales plānošanas reģionā – 7%.

* Vismazākais pasažieru skaita kritums 3% un 4% apmērā pērn bija attiecīgi Vid­zemes un Kurzemes plānošanas reģionā.

Avots: ATD

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.