11

Izmaksas kompensēs ar pakalpojumu cenu

Sūtījumu piegādes kompānijas “DPD” pārstāvis Jānis Ronis sacīja, ka OCTA cenu celšanās pavisam noteikti liks uzņēmumam paaugstināt pakalpojuma cenas. Pēc kompānijas aprēķiniem, vienas polises cena pieaugs apmēram par 30–40%, taču viņš arī apstiprināja, ka kompānija tiksies ar apdrošinātāju un centīsies runāt par, iespējams, atlaižu sistēmu, ņemot vērā uzņēmuma lielo autoparku.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 3
Ziemeļamerikas indiāņu zvēru horoskops. Uzzini, kurš dzīvnieks esi tu! 17
Lasīt citas ziņas

Arī Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs no apdrošinātājiem sagaida īpašu pieeju attiecībā pret lielu autoparku turētājiem. “Jāsaka gan, ka mūsu uzņēmumam tāda ir, taču, ja es izdomātu startēt ar nevienam nezināmu uzņēmumu, apdrošinātāja piedāvājums būtu super neadekvāts. Tas saistīts ar “bonus-malus” sistēmu, turklāt taksometri definēti kā īpaši bīstams transportlīdzeklis. Protams, ir arī avārijas, taču OCTA cena par taksometru, salīdzinot ar privātu automobili, ir teju 10 reižu augstāka. Tie ir apmēram 1000 eiro gadā,” norādīja K. Muižnieks. Viņš prognozē, ka, pateicoties augstajām OCTA polišu cenām, auto īpašnieki pievērs acis uz nelieliem bojājumiem. “Francijā, Itālijā, Spānijā daudzi braukā ar apdauzītām mašīnām. Vai nu uz vietas izlīgst, vai buktes vispār neņem vērā. Ja noformē avāriju, polises cena nākamajam gadam dubultojas. Protams, cita lieta ir smaga avārija, bet skrāpējumu, buktīšu gadījumā saukt policiju būs pat kaitīgi.”

Konkurences padome pētīs cenu celšanu

OCTA polišu cenu palielināšanos ievērojusi arī Konkurences padome (KP). Viņi norāda, ka uzmanību piesaistījis tieši vienlaicīgais un straujais cenu pieaugums, kā arī sociālajos medijos paustās bažas par straujajām cenu izmaiņām. “Esam saņēmuši arī vairākas anonīmas sūdzības ar lūgumu izvērtēt, vai ir saskatāms konkurences pārkāpums,” man atklāja KP pārstāvis Toms Noviks. Viņš norādīja, ka šobrīd iestāde apkopojusi sākotnēji iegūto informāciju un analizē norises tirgū. “Vienlaikus gan jānorāda, ka OCTA cenas netiek regulētas, brīvā tirgus apstākļos apdrošinātājiem nav aizliegts paaugstināt vai pazemināt cenas par pakalpojumiem, savukārt patērētājiem – mainīt pakalpojuma sniedzējus, izvēloties sev piemērotāko. Tajā pašā laikā ir būtiski, lai apdrošinātāji, īstenojot izmaiņas savā cenu politikā, to darītu individuāli un nesaskaņojot ar konkurentiem. Bet pašlaik mēs vēlētos atturēties no pārsteidzīgiem secinājumiem, vai apdrošinātāji ir īstenojuši kādas saskaņotas, prettiesiskas darbības,” norādīja T. Noviks. Pēc konkurences uzraugu rīcībā esošās informācijas, pēdējos gados apdrošinātāju izmaksas ir pieaugušas un OCTA cenas nav spējušas tās segt.

CITI ŠOBRĪD LASA

Vāc parakstus par OCTA maksimālo gada cenu

Sabiedrības iniciatīvu portālā “Manabalss.lv” sākta parakstu vākšana par obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) maksimālās gada cenas noteikšanu. Kā iniciatīvas autors norādīts Raivis Naglis, kurš piedāvā OCTA cenu aprēķināt, ņemot vērā transportlīdzekļa vidējo tirgus vērtību un “bonus malus” klases līmeni. Kā arī var ierēķināt transporta līdzekļa saimnieka pārkāpumu vēsturi. Vakar par šo priekšlikumu bija parakstījušies jau 5025 cilvēki, vēl nepieciešami 4975 paraksti.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.