Darījums. Atpakaļ pilnā 3

Necik sen – novembrī – no Ķīnas pilsētas Jivu, mērojis 11 066 kilometrus, Rīgā svinīgi tika sagaidīts pirmais testa konteinervilciens. Tas bija domāts Baltkrievijai, bet par godu Rīgā organizētajam Austrumeiropas valstu forumam 16+1 ķīniešiem tika atrādītas Latvijas loģistikas iespējas. Toreiz tika spriests: ja būtu kravas atpakaļceļam, tad šo Zīda ceļa atzaru varētu iedzīvināt.

Pagājušajā nedēļā (10. maijā) piekrauts konteinervilciens devās pa jaunu maršrutu atpakaļ uz Ķīnu – no Rīgas caur Maskavu un Kazahstānu uz Austrumķīnas pilsētu Kašgaru. 52 konteineros atrodas vācu ražošanas iekārtas tekstila nozarei. Šāds konteineru sastāvs no Eiropas lielākā loģistikas mezgla Duisburgas Vācijā ar nelielu līkumu ar kuģi pa Baltijas jūru līdz Rīgas ostai nonāca, pateicoties taisnākā maršruta – caur Brestu – pār-
slodzei. Caur Latviju krava galamērķī tiks piegādāta ātrāk – 14 līdz 16 dienās. Kravas noorganizējis starptautiskais industriālo ražotāju loģistikas koncerns “Gefco”, kurš lūkosies, vai līkums attaisnojas. Maršrutu izstrādāja “LDz loģistika” sadarbībā ar Krievijas “TransContainer”.

Ja vēl izdotos piesaistīt atpakaļceļa kravas no Skandināvijas, tad Latvija pilnībā būtu izmantojusi savas ģeogrāfiskās priekšrocības šai loģistikas ķēdē.

Reklāma
Reklāma
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.