Foto: Shutterstock

Ja pasūtītās preces piegāde kavējas 0

Pērn internetā pasūtīju trauku komplektu, ko vēlējos uzdāvināt sievai. Vienojos, ka pasūtījumu saņemšu nedēļas laikā tieši pirms Ziemassvētkiem. Pēc nedēļas man piezvanīja un informēja, ka piegāde kavēsies, bet nevarēja paskaidrot, cik ilgi. Pienāca svētki, un man nācās pirkt citu dāvanu. Sūtījumu saņēmu gandrīz ar mēneša kavējumu. Vai man bija tiesības no tā atteikties? Man teica, ka naudu neatmaksās, jo prece jau ir pasūtīta, kavējas tikai piegāde. GUNTARS BEVERĪNAS NOVADĀ

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Dzimšanas gada pēdējā ciparā slēpjas svarīgs vēstījums – piederība stihijai 4
TV24
Tavars: “Bailēs no militāriem draudiem pietiekoši situētas ģimenes pieņem lēmumu pārcelties tālāk no iespējamās frontes līnijas”
Veselam
Ne vienmēr uzreiz jāķeras pie medikamentiem: 10 produkti, kas palīdz atbrīvoties no sāpēm
Lasīt citas ziņas

Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 30. pants aizsargā patērētāja tiesības, ja preci nepiegādā vai pakalpojumu nesniedz noteiktā termiņā. Proti, ja līgumslēdzējas puses nav vienojušās citādi, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs piegādā preci, nododot to patērētāja valdījumā bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas.

Ja prece nav piegādāta noteiktajā termiņā saskaņā ar vienošanos vai 30 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas, patērētājam jāpieprasa, lai preci piegādā apstākļiem atbilstošā papildu termiņā. Ja arī papildu termiņā preci nepiegādā, patērētājs ir tiesīgs vienpusēji atkāpties no līguma.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs ir atteicies piegādāt preci vai to piegādāt termiņā, par kuru bijusi līgumslēdzēju pušu vienošanās, vai ja patērētājs pirms līguma noslēgšanas ir informējis, ka preces piegāde līdz konkrētam datumam ir būtiska, patērētājs ir tiesīgs nekavējoties vienpusēji atkāpties no līguma.

! Ja patērētājs vienpusēji atkāpjas no līguma saskaņā ar šiem noteikumiem, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam bez nepamatotas kavēšanās jāatmaksā visas naudas summas. Ja veikals atsakās atmaksāt naudu un pārtraukt līgumu, varat vērsties ar sūdzību Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Ko izvēlies, to saņem

Kustību traucējumu dēļ bieži izmantoju iespēju iepirkties internetā. Reizēm, saņemot rēķinu par kādu pasūtījumu, tajā atrodu vēl papildu maksu par pakalpojumiem, ko neesmu pasūtījis. Nesen tā notika, kad sievai dāvanā pasūtīju kvalificētu dzīvokļa uzkopšanu. Kādas ir manas tiesības šajā situācijā? VISVALDIS RĪGĀ

Patērētāju tiesību aizsardzības likumā paredzēts, ka, stājoties līgumattiecībās ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, patērētājam jādod iespēja pilnībā īstenot savu izvēli un gribu, iegādājoties tieši tādu preci vai saņemot tieši tādu pakalpojumu, kādu viņš vēlas, izņemot likumā noteiktos ierobežojumus. Pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums ir respektēt šo gribu.

Izvēle un griba jāieraksta līguma noteikumos, vai arī tai kā citādi jābūt skaidri redzamai un saprotamai. Pirms patērētājs iegādājas preci vai saņem pakalpojumu, viņam jādod iespēja novērtēt tā derīgumu un atbilstību. Patērētājam jāsaņem arī vispusīga informācija par preci vai pakalpojumu, norēķināšanās veidu, līguma izpildījumu un atbildību, ja līgumsaistības tiek pārkāptas.

Reklāma
Reklāma

Patērētājam nav jāpieņem prece vai pakalpojums un jāsamaksā cena vai cits maksājums, ja prece ir piegādāta vai pakalpojums sniegts bez pasūtījuma. Ja patērētājs neatbild uz šādu pasūtījumu, tas nenozīmē, ka viņš pasūtījumam piekrīt. Pirms noslēdz līgumu, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam jāprasa patērētāja skaidri pausta piekrišana jebkuram papildu maksājumam līdztekus samaksai par galveno saistību.

Ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nav saņēmis patērētāja skaidri paustu piekrišanu šādam maksājumam, bet piekrišanu ir ieguvis, izmantojot iepriekš aktivizētas izvēles iespējas, kuras patērētājam jānoraida, lai nebūtu jāveic papildu maksājumi, tad patērētājam ir tiesības saņemt šāda papildu maksājuma atmaksu.

SVARĪGI

Ja pakalpojuma sniegšanas laikā nepieciešams veikt papildu darbu, par ko nav bijusi vienošanās, pakalpojuma sniedzējam jāprasa patērētāja nepārprotami izteikta piekrišana. Ja pakalpojuma sniedzējs to nav saņēmis, patērētājam par papildu darbu nav jāmaksā.

KONSULTĒJUSI JURISTE KRISTĪNE KRĒSLIŅA

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.