“Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine: “Pandēmijas laiks skaidri iezīmējis nepieciešamību apvienoties ar citiem tirgus dalībniekiem kopējā interešu pārstāvniecības darbā depozīta sistēmas ieviešanā, kā arī citās jomās.”
“Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine: “Pandēmijas laiks skaidri iezīmējis nepieciešamību apvienoties ar citiem tirgus dalībniekiem kopējā interešu pārstāvniecības darbā depozīta sistēmas ieviešanā, kā arī citās jomās.”
Foto: Ieva Lūka/LETA

Depozītsistēmas ieviesēji apvienojas: vieni slavē, citi nopeļ 0

Sandra Dieziņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 174
TV24
Vai rudenī tiks palielinātas pensijas? Saeimas deputāts par plānotajām izmaiņām pensiju aprēķinā
“Krievi mūs burtiski aprīs!” Ukraiņu komandieris skaidro iespējamās kara pauzes briesmas
Lasīt citas ziņas

Lai iesaistītos vienotas depozītsistēmas ieviešanā, nodibināta Latvijas Mazumtirgotāju biedrība. Jaunajā biedrībā apvienojušies zīmolu “Elvi” un “Citro” pārstāvošie uzņēmumi SIA “Elvi Latvija” un SIA “Latvian Retail Management”.

Abi uzņēmumi kļuvuši par depozīta sistēmas ieviesēja Latvijā SIA “Depozīta iepakojuma operators” (DIO) līdzīpašniekiem. Biedrība dibināta, lai īstenotu nozares interešu pārstāvniecību valsts un pašvaldību iestādēs un sekmētu lokālās tirdzniecības vides ilgtspējīgu attīstību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Šobrīd biedrības pamatuzdevums ir koncentrēties uz tirdzniecības uzņēmumu pārstāvību un pilnvērtīgu iesaisti vienotas depozītu sistēmas ieviešanā un administrēšanā.

“Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine uzsver, ka Latvijā šobrīd notiek depozītu sistēmas ieviešanas process, kas būtiski ietekmēs gan veikalu vidi, gan darbu pārtikas tirdzniecības vietās. Tieši pandēmijas laiks skaidri iezīmējis nepieciešamību apvienoties ar citiem tirgus dalībniekiem kopīgā darbā, tāpēc nolemts dibināt jaunu nevalstisko organizāciju.

“Latvian Retail Management” valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers: “Latvijas mazumtirgotāju biedrības izveide ļauj apvienot uzņēmumu pieredzi un zināšanas, lai kopā risinātu nozarei aktuālus jautājumus.”
Foto: Valdis Semjonovs

“Šobrīd valstī notiek depozītu sistēmas ieviešanas process, kas būtiski ietekmēs gan veikalu vidi, gan darbu pārtikas tirdzniecības vietās, turklāt depozītu sistēmas ieviešanas procesā ir jāņem vērā dažāda tipa tirdzniecības vietu intereses, tāpēc šis ir pirmais projekts, kurā biedrība aktīvi iesaistās.

Tā kā “Elvi” un “CITRO” zīmoliem ir kompetences gan lielu tirdzniecības vietu administrēšanā, gan mazu reģionālu veikalu darbā, mēs vēlējamies būt klātesoši šajā būtiskajā norisē un tieši tāpēc esam pieņēmuši lēmumu par jaunas nevalstiskās organizācijas dibināšanu.

Vienlaikus gan jāuzsver, ka pandēmijas laiks skaidri iezīmējis nepieciešamību apvienoties ar citiem tirgus dalībniekiem kopējā interešu pārstāvniecības darbā arī citās jomās,” skaidro Vārtukapteine. Tikmēr “Latvian Retail Management” valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers uzsvēris, ka biedrības izveide ļauj apvienot uzņēmumu pieredzi un zināšanas, lai kopā risinātu nozarei aktuālus jautājumus.

Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis, kas pārstāv “Rimi” un “Narvesen” intereses, pauž atzinīgus vārdus par jaunas biedrības izveidi un vēlmi ietekmēt nozarē notiekošos procesus. Vienlaikus viņš norāda, ka šāda veida biedrībai ir jāpārstāv kāda nozīmīga tirgotāju daļa.

Reklāma
Reklāma

“Mēs pārstāvam vairāk nekā 10% no nozares, tāda pati pārstāvniecība ir arī Latvijas Tirgotāju asociācijai. Svarīgi sadarboties ar līdzīgām organizācijām, lai varētu pārstāvēt plašu spēlētāju loku. Uzskatu, ka efektīvākā platforma ir sadarbība.

Mums ir aktīvi sadarbības partneri, esam LTRK biedri, Latvijas Tirdzniecības padomes locekļi un pietiekami labi sadarbojamies ar LDDK, LTA un citām organizācijām,” skaidro Krūzītis. Pandēmijas laiks parādījis, cik svarīgas ir diskusijas ar valdības pārstāvjiem, jo īpaši – māksla konsolidēt visus viedokļus.

Tikmēr Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs, komentējot Latvijas Mazumtirgotāju biedrības dibināšanu un tās kļūšanu par DIO līdzīpašnieku, norādījis, ka DIO savās interesēs mēģina šķelt tirgotājus.

Viņš sacīja, ka Latvijas tirdzniecības nozare jau pirms kāda laika izstrādāja deviņus principus depozīta sistēmas pārdomātai un efektīvai ieviešanai un tos parakstīja gan tā brīža tirgotāju organizācijas, gan arī uzņēmumi. Taču tagad esot redzams, ka DIO nesadarbojas ar esošajām organizācijām, bet izveidota speciāla biedrība, lai operators varētu publiski argumentēt, ka viņš sadarbojas ar tirgotājiem.

Laila Vārtukapteine gan norāda, ka biedrībai var pievienoties arī citas rīcībspējīgas juridiskas personas vai tiesībspējīgas personālsabiedrības, iesniedzot biedrības valdei rakstisku pieteikumu un saņemot valdes apstiprinājumu par uzņemšanu biedrībā. Šī neesot slēgta tipa organizācija, un plānots aizstāvēt visu savu biedru intereses.

Jau ziņots, ka 2020. gada oktobrī valdība apstiprināja dzērienu iepakojuma depozīta sistēmas noteikumus, bet depozīta sistēma Latvijā sāks darboties 2022. gada 1. februārī.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.