
EK, Paeta rosināta, risinās Krievijas lidmašīnu ar izslēgtiem transponderiem problēmu 2
Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) analizēs, cik lielā mērā Krievijas militāro lidmašīnu lidojumi ar izslēgtiem transponderiem rada risku pasažieru aviācijai, un sniegs savus secinājumus un rekomendācijas, paziņoja Eiropas Komisijas (EK) transporta komisāre Violeta Bulka, atbildot uz Eiropas Parlamenta (EP) deputāta, bijušā Igaunijas ārlietu ministra Urmasa Paeta pieprasījumu.
Paets savā pieprasījumā vēlējās noskaidrot, ko EK ir darījusi aviācijas drošības palielināšanai, ņemot vērā Krievijas gaisa spēku lidmašīnu aizvien biežākus lidojumus ar izslēgtiem transponderiem Krievijas gaisa telpā, sevišķi Baltijas jūras rajonā, ziņu aģentūru BNS informēja Paeta preses sekretārs.
Eirokomisāre Bulka arī paziņoja, ka saskaņā ar EK rīcībā esošiem datiem dažas Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis ir nodomājušas sākt eskortēt nepazīstamus gaisa satiksmes līdzekļus, kas nav aprīkoti ar transponderu vai nav to ieslēguši lidojuma laikā.
“Atbilstoši šiem nodomiem iznīcinātāji ar ieslēgtiem transponderiem pavadīs [radariem] neredzamas lidmašīnas, atrodoties to tiešā tuvumā. Tādējādi civilās aviācijas dispečeru dienesti gūs priekšstatu par gaisa telpā notiekošo un varēs nodot informāciju par to civilās aviācijas pilotiem. Šāda pavadīšana arī aktivizē agrīnās apziņošanas sistēmu, kura palīdz civilās aviācijas pilotiem novērst sadursmi gaisā ar citām lidmašīnām,” transporta komisāre paskaidroja Paetam adresētā vēstulē.
Komisāre arī piebilda, ka uz šīs analīzes rezultātu pamata EK lems, kādus pasākumus nepieciešams veikt civilās aviācijas drošības garantēšanai.
Paets sacīja, ka ir svarīgi, lai EK analizētu riskus, kādi rodas, militārām lidmašīnām lidojot ar izslēgtiem transponderiem. “Es arī uzskatu par nepieciešamu papildināt starptautiskos aviosatiksmes noteikumus, lai samazinātu riskus un lai Eiropas Savienība būtu iniciatore šajā jautājumā,” piebilda Paets.