Ekspluatācijā nodots Krievu salas terminālis.
Ekspluatācijā nodots Krievu salas terminālis.
Foto: Lauma Kalniņa

FOTO: Ekspluatācijā nodots Krievu salas terminālis 0

Krievu salas termināļa projekta otrā posma būvniecības darbi ir noslēgušies un objekts ir nodots ekspluatācijā, līdz ar to, kā plānots, terminālis ir pilnībā gatavs uzsākt kravu apkalpošanas operācijas.

Reklāma
Reklāma
7 dārzeņi, kas palīdz atbrīvoties no taukiem vidukļa zonā, ja tos patērē katru dienu
TV24
Kreituse: Pozņaka kungs “nopirka” vietu EP par 400 tūkstošiem eiro. Vai tā ir adekvāta summa?
“Deputāti zog tualetes papīru, slimnīcu mistiskās durvis, viesnīcu dārgais ēdiens no pusfabrikātiem!” Bijušie darbinieki dalās ar profesijas noslēpumiem 5
Lasīt citas ziņas

Rīgas brīvostas pārvalde stividoru SIA “Strek” un SIA “Riga Coal Terminal” teritorijā visus papildu infrastruktūras būvdarbus, ko tā bija uzņēmusies veikt, ir izpildījusi pilnā apmērā.

“Rīgas brīvosta savu solījumu un apņemšanos ir izpildījusi pilnā apmērā – visi papildu infrastruktūras būvdarbi, ko bija paredzēts veikt otrās kārtas ietvaros, ir izpildīti, un objekti ir nodoti ekspluatācijā,” norāda Rīgas brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Līdz ar to var teikt, ka vairāku gadu intensīvais darbs pie Krievu salas termināļa objektu izbūves ir noslēdzies, un Rīgas osta ir ieguvusi pasaules standartiem atbilstošu kravu apstrādes termināli, kas atbilst arī visaugstākajām vides prasībām,” uzsver A. Ameriks.

Krievu salas projekta otrā posma ietvaros ir pabeigta visu komunikāciju, tai skaitā elektroapgādes kabeļu, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, izbūve, kā arī kravu laukumu un dzelzceļa izbūve. Kravu laukumiem ir izbūvēts betona plātņu un asfalta segums.

Rūpējoties par vides aizsardzības prasību ievērošanu un Krievu salas teritorijai piegulošo pilsētas apkaimju iedzīvotāju dzīves kvalitāti, ir izbūvēts 23 metrus augsts vēja žogs vairāk nekā 2 kilometru garumā.

Vēja žoga būtiskākā funkcija ir efektīvi slāpēt valdošo vēju ietekmi uz ogļu krautnēm, neļaujot ogļu putekļiem pacelties gaisā un nonākt apkārtējā vidē.

“Pateicoties gan lietpratīgai projekta vadībai un uzraudzībai, gan projektētāju un būvnieku darbam, gan veiksmīgajai sadarbībai ar stividoriem, kā arī labvēlīgajiem laika apstākļiem, mums ir izdevies visus darbus paveikt noteiktajos termiņos un pat nedaudz apsteidzot darbu grafiku. Jau tuvākajā laikā jaunais Krievu salas terminālis varēs pilnvērtīgi uzsākt darbu,” akcentē Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Objektā stividori turpina specializēto ogļu izkraušanas, smalcināšanas, transportēšanas un kuģos iekraušanas iekārtu uzstādīšanu, ieregulēšanu un sagatavošanu ogļu pārkraušanas procesa uzsākšanai.

Lai atbrīvotu Rīgas pilsētas centru no ogļu kravām un pārvietotu ogļu pārkraušanu uz jauniem, ar mūsdienīgām tehnoloģijām aprīkotiem termināļiem Krievu salā, Rīgas brīvostas pārvalde 2012. gadā uzsāka projektu “Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra”.

Reklāma
Reklāma

2015. gada 31. decembrī noslēdzās Krievu salas termināļa pamatinfrastruktūras izbūve, kuras ietvaros tika izveidotas 4 dziļūdens piestātnes (kuģu iegrime 15,5m) ar kopējo garumu 1180 metri un nepieciešamā pievadceļu un inženiertehniskā infrastruktūra.

Paralēli 2017. gada septembrī Rīgas brīvostās pārvaldes uzsāktajiem papildu infrastruktūras būvdarbiem, stividori veic administratīvo un tehnoloģisko ēku izbūvi, kā arī uzstāda specializētās ogļu izkraušanas, smalcināšanas, transportēšanas un kuģos iekraušanas iekārtas.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.