Pašlaik dārgākajam auto Latvijā decembrī neizdevās iziet tehnisko apskati, jo nebija ziemas riepu.
Pašlaik dārgākajam auto Latvijā decembrī neizdevās iziet tehnisko apskati, jo nebija ziemas riepu.
Foto – Aivars Mackevičs, travelnews.lv

  13

Sakrājušies brīvie līdzekļi

Tieši ar auto izīrēšanu uzņēmums, visticamāk, atradis plaisu likumdošanā, jo likums paredz – ja firmas mašīnu iegādājas iznomāšanai peļņas nolūkos, tad auto uzturēšanas izdevumus var iekļaut SIA tiešajos izdevumos, ja ienākumi no nomas veido vismaz 90% no uzņēmuma apgrozījuma. Izskatās, ka “Jacob LV” kā darbības veidu izvēlējusies tieši šādu metodi, taču joprojām nav skaidrs, kur ņemti teju divi miljoni eiro spēkrata iegādei. D. Zakmane sacīja, ka nevēlas komentēt finanšu līdzekļu apriti. “Gribat, lai es jums atstāstu visu uzņēmuma vēsturi? Bija uzkrājušies līdzekļi no citiem gadiem, kurus tagad izmantojām,” sacīja uzņēmēja. “Lursoft” datubāzē gan vismaz pēdējos četrus gadus uzņēmums konstanti cietis zaudējumus. Tas liek domāt, ka par dārgo auto īri uzņēmums, iespējams, saņem līdzekļus skaidrā naudā.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. “Divas mašīnas pašvaldības policijas atbrauca” – Ogrē slēgts bērnu izveidotais dzērienu veikals
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 26
Farmācijas gigants “AstraZeneca” atzīst, ka viens no tās Covid-19 vakcīnas blakusefektiem var būt pat nāvējošs 7
Lasīt citas ziņas

Pēc “Bugatti” reģistrēšanas “LA” uzdeva jautājumu Valsts ieņēmumu dienestam (VID), vai šis nav šaubīgs darījums: “Vai Valsts ieņēmumu dienestam interesē noskaidrot, kā šāda firma var to atļauties?” Uz to 19. decembrī saņēmām Evitas Teices-Mamajas, Stratēģiskās vadības lietu un sabiedrisko attiecību pārvaldes sabiedrisko attiecību daļas galvenās sabiedrisko attiecību speciālistes, apliecinājumu, ka “VID redzeslokā ir nonākusi informācija par vieglās automašīnas “Bugatti Veyron” iegādi, kā rezultātā tiek veikta uzņēmuma, kas to iegādājies, risku analīze.” Bet sīkāku informāciju nedrīkstot izpaust.

Vai pats uzņēmums ir manījis VID interesi? D. Zakmane gan man atbildēja, ka neko nezinot par VID aktivitātēm – lai prasot grāmatvedei. Savukārt vienīgais, ko dzirdēju no grāmatvedes, bija – “bez komentāriem”. Dīvaini, ka uzņēmuma vadītāja par VID aktivitātēm neko nav dzirdējusi, kas liek šaubīties, vai tiešām VID sākuši “Jacob LV” pārbaudi. Diemžēl VID par risku analīzes gaitu ziņas nesniedz, aizbildinoties ar to, ka “saskaņā ar likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 21. pantu un likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22. pantu VID ierēdnim un darbiniekam aizliegts, izņemot likumā “Par nodokļiem un nodevām” paredzētos gadījumus, izpaust par nodokļu maksātāju jebkādu informāciju, kas ierēdnim vai darbiniekam kļuvusi zināma, pildot dienesta pienākumus”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kāda bijusi VID reakcija 2007. gadā, kad pirkums bija veikts līdzīgos apstākļos? Evita Teice-Mamaja apliecināja, ka arī pirmais uzņēmuma pirkums licis VID pievērst pastiprinātu uzmanību uzņēmuma darbībai, taču sīkāk atklāt nianses joprojām neļaujot 22. pants. Ko devusi “pastiprinātā uzmanība”, ja zaudējumus nesošs uzņēmums tagad var iegādāties četrreiz dārgāku auto?

“Bugatti Veyron” specifikācija

• Motors: 8,0 litru W16 ar četrām turbīnām

• Jauda: 1001 zirgspēks, 1250 ņūtonmetri pie 2200 apgriezieniem minūtē

• Piedziņa: četru riteņu

• Maksimālais ātrums: 408 km/h

• 0 – 100 km/h: 2,46 sekundes

• Bremzēšanas ceļš (no 100 km/h līdz 0): 31,4 m

• Svars: 1888 kg

• Degvielas patēriņš: pilsētā – 29 litri, uz šosejas – 17 litri

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.