Foto – LETA

Pielāgo vairākas stacijas 2


“Tā nav civilizēta pasaule, ka Latvijā tikai deviņās dzelzceļa stacijās tiek sniegti šie pakalpojumi,” pārliecināts ir A. Bolis. Māris Ozols, VAS “Latvijas dzelzceļš” preses sekretārs, pamato, ka šīs deviņas stacijas ir populārākās, tāpēc arī tiekot pilnveidota to infrastruktūra. Viņš norāda, ka vairākās stacijās tiek izbūvēti paaugstinātie peroni: “Paaugstinātais perons ir pabeigta Siguldas dzelzceļa stacijā, posmā Skrīveri–Krustpils paaugstināto peronu izbūvēšanas darbus plānots pabeigt līdz šā gada beigām, bet līdz nākamā gada beigām augstie peroni tiks izbūvēti arī vairākās Jūrmalas stacijās un Jelgavas stacijā.”

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara 44
Kokteilis
15 saderīgākie zodiaka zīmju pāri: viņiem ir pa spēkam radīt ideālu ģimeni
VIEGLAIS TESTS. Ja nevari atbildēt 100% pareizi uz šiem jautājumiem, tad tu neesi pārāk gudrs
Lasīt citas ziņas

“Tā kā nav iepirkti vilcieni ar zemajām grīdām, bet ir uztaisīti augstie peroni, tad šā pakalpojuma nodrošināšana ir diezgan sarežģīta,” atzīst M. Ozols. Viņš norāda, ka paaugstinātie peroni pēc AS “Pasažieru vilciens” jauno vilcienu iepirkuma nodrošinās iekāpšanu un izkāpšanu no vagona vienā līmenī un tiem nebūs pakāpienu. “Kamēr AS “Pasažieru vilciens” vēl nav iegādājies vilcienus ar zemo grīdas līmeni, tikmēr arī iekāpšana cilvēkiem invalīdu ratiņos jānodrošina ar pacēlāja palīdzību,” paskaidro Māris Ozols.

Pārsteidzīgi solījumi

Kad stājās spēkā ES direktīva par dzelzceļa transporta pieejamību, tad kopā ar “Latvijas dzelzceļa” pārstāvjiem 2010. gadā viņi devušies uz kaimiņvalsti Lietuvu pieredzes apmaiņas braucienā, atceras A. Bolis. Tad “Latvijas dzelzceļa” pārstāvji esot solījuši, ka pēc diviem gadiem Latvijā tiks ieviesti zemās grīdas vilcieni. “Toreiz AS “Pasažieru vilciens” bija izsludinājusi konkursu par jaunu vilcienu iepirkumu, un arī “Latvijas dzelzceļa” plānos bija staciju modernizācija. Likās, ka pirmie būs vilcieni un pēc tam tikai paaugstinātie peroni, bet nu iznācis otrādi,” no šodienas skatupunkta solījumus pamato Māris Ozols.

CITI ŠOBRĪD LASA

Valstij piederošais uzņēmums AS “Pasažieru vilciens” 2009. gadā izsludināja konkursu par jaunu vilcienu iegādi un to uzturēšanu. Kopējā projekta vērtība bija ap 600 miljoniem eiro, un tas būtu bijis viens no lielākajiem publiskajiem iepirkumiem Latvijā. Diemžēl vilcienu iepirkums un tā īstenošana ir ievilkusies līdz pat 2015. gadam, jo ne tikai pretendenti uz šo konkursu ir apšaubījuši iepirkuma procedūru, bet arī dažādas iestādes.

“Ar tādu attieksmi, kāda ir valdībai šobrīd, man šķiet, ka zemās grīdas vilcieni Latvijā ir sapnis, kas nekad nepiepildīsies,” Aigars Bolis piebilst. “Tiek vainota tikai visa iespējamā ierēdņu armija, izņemot tos, kas patiešām ir vainīgi. Tas ir kā mironim uzlīmēt sinepju plāksteri.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.