Pauls Jonass – smagākais starpsezonas darbs paveikts.
Pauls Jonass – smagākais starpsezonas darbs paveikts.
Publicitātes foto

Jonasam jauns emociju vilnis: ar “Hondu” uzreiz zina, kādu trajektoriju var paņemt 0

Ilmārs Stūriška, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
“Ko var iemācīt šādi ģērbušās lektores?” Dzejniece un lektore publiski šausminās un ņirgājas par pasniedzēju apģērbu 124
Ēdam katru dienu! Kuros pārtikas produktos ir visvairāk plastmasas?
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot 9
Lasīt citas ziņas

Latvijas motokrosa līderis Pauls Jonass uz “Hondas” motocikla jūtas drošāk un šoziem treniņos ieguvis jaunas emocijas, atzīst viņa menedžeris Kristers Serģis.

Krass pavērsiens

Paulam Jonasam motocikla maiņa ir trešo gadu pēc kārtas – 2021. gadā viņš brauca ar “GasGas” spēkratu, pērn – “Husqvarna”. Abi zīmoli ir KTM rūpnīcas paspārnē un teorētiski līdzīgi, taču praksē kalvenietim iepriekšējā sezonā ar motociklu līdz galam neizdevās saprasties. Pieņemts lēmums par pārsēšanos uz “Hondu”, un tas jau ir ļoti krass pavērsiens, jo Pauls pirmo reizi brauks ar japāņu ražojumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Nopietni izsvērām šo soli, tā daļēji bija Paula izvēle, tāpēc komanda mainīja piegādātāju no “Husqvarna” uz “Hondu”. Šobrīd viņš saka – mocis nav ātrāks, bet jūtas drošāk, jo pērn pēc pāris apļiem jau sāka braukt uz riska robežas, bija nianses, kad izslīd, tad ir kritieni un traumu risks.

Ar “Hondu” uzreiz zina, kādu trajektoriju var paņemt, drošāka iebraukšana līkumā. “Honda” vēsturiski ir stabila kompānija, pēdējos gados daudz investējusi motokrosā. Noslēgts divu gadu līgums, skatos optimistiski. Pauls braukt māk, galvenais nodrošināt visu pārējo. Kopējā sajūta ir laba, bet viņš reti sūdzas, visu redzēsim trasē,” Kristers Serģis ar secinājumiem nesteidzas.

Saticība ģimenes dzīvē

Motokrosa treniņos Pauls Jonass atgriezies pie sadarbības ar kādreizējo holandiešu braucēju Marku de Rūveru, fiziskās sagatavotības plānus sarūpē Intars Berkulis, taču, tā kā viņš ikdienā nevar būt kopā ar sportistu, palīgos pieaicināts arī viens no komandas speciālistiem.

“Vienam psiholoģiski grūti trenēties,” akcentē Serģis. “Pats zinu, ka sportistam jāparāda, kā pareizi izpildīt vingrinājumu. Secināja, ka vajadzīgs treneris Beļģijā, kur viņš pārsvarā uzturas, un šis treneris ir pietiekami jauns, progresīvs. Jonass trenējas kopā ar citiem braucējiem un arī atsevišķi, ir iegūts papildu emocionālais lādiņš. Iekšēji jūtu, ka viņš ir jaunā emociju vilnī, jo noturēt sevis dzīšanu uz priekšu ir ļoti grūti.”

Jonass sasniedzis sportista briedumu – 26 gadi. Serģis redz viņu vēl labu laiku augstākajā līmenī. Pērn iepeldēja laulības ostā, ģimenes dzīvē valda saticība, un tas ikvienam sportistam svarīgi, lai varētu sevi veltīt treniņiem un sacensībām.

Iepriekšējā ziemā Paulam Jonasam gatavošanos izjauca rokas iekaisums, un jau pēc sezonas sākuma nācās veikt operāciju. Tas ietekmēja visu atlikušo gadu, kas uz šā fona bija pat labs – devītā vieta pasaules čempionāta kopvērtējumā, atsevišķos braucienos trīs otrās vietas – divreiz Ķegumā, kā arī Vācijā. Ķegums MXGP posmu uzņems arī šosezon, un tas paredzēts jūnija sākumā. Pirmais posms 12. martā Argentīnā.

Reklāma
Reklāma

Jonass februārī domāja piedalīties Itālijas atklātajā čempionātā, taču tas gāja secen slimības dēļ. Šonedēļ viņam plānā mači Nīderlandē.

Jāpiebilst, ka Itālijā kritienā kājas augšstilba lūzumu guva pasaules čempions slovēnis Tims Gajsers. Tikmēr pēc sezonas izlaišanas traumu dēļ ierindā atgriezies 2021. gada čempions Džefrijs Herlings no Nīderlandes.

Šīs sezonas jaunums – kvalifikācijas braucienos pirmie desmit vietu ieguvēji saņems punktus (pirmā vieta – 10, otrā – deviņus 9 utt.), kas ies čempionāta kopvērtējumā. Tas katram posmam radīs papildu intrigu.

Reišuļi gatavojas

Apņēmīgi sezonai briest talantīgie brāļi Kārlis un Jānis Reišuļi, kuri pērn sevi spoži apliecināja 125 kubikcentimetru klasē, Eiropas čempionātā iegūstot attiecīgi otro un trešo vietu. Jānis 14 gadu vecumā arī kļuva par pasaules junioru vicečempionu. Abiem noslēgti līgumi ar komandām, kas izmanto “Yamaha” motociklus, 17 gadu vecumu sasniegušais Kārlis pāriet uz 250 kubikcentimetru klasi.

Viņš šādas jaudas motociklu gana sekmīgi izmēģināja jau pērn, kad Latvijas izlases sastāvā debitēja Nāciju kausā. Tagad atzīst – pirmie soļi bijuši vieglāki kā turpinājums, ziema pagājusi centienos pierast pie motocikla īpatnībām un jaunā treniņu procesa. Kārlis cer, ka ieguldītais darbs atspoguļosies rezultātos un komanda dos iespēju debitēt MX2 klasē. Jānis skatās tikai augšup – viņa vēlmju sarakstā ir gan Eiropas, gan pasaules zelts, paralēli rūdīsies arī Vācijas, Nīderlandes čempionātos, iespējams, arī kādā Latvijas čempionāta posmā, kuru skaits pieaudzis no pieciem līdz septiņiem.

“Gatavošanās sezonai aizritējusi ļoti labi, galvenais – bez traumām. Kārlis lielāko daļu laika pavadīja ar komandu – Nīderlandē, Itālijā. Tas ir jauns solis karjerā, vajadzīga stipri lielāka patstāvība. Treniņu process krietni atšķiras no tā, kā pierasts pie Roberta un Augusta Justiem, un šajā ziņā mums ir neliela nesaprašanās ar komandu,” atšķirīgo skatījumu neslēpj braucēju tēvs Kaspars Reišulis, paskaidrojot – holandieši ar viņu jau strādā kā pieaugušo, spiež uz ilgiem braucieniem, akcentējot fizisko sagatavotību, bet Latvijas puse uzskata, ka šajā vecumā vēl daudz uzmanības jāpievērš arī braukšanas prasmju izkopšanai.

Šodien abi brāļi atgriežas mājās no treniņiem Spānijā, sēžas skolas solā, bet marta vidū brīvlaika nedēļā īstā sacensību sezona viņiem startēs Nīderlandē.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.