Kad beidzot Latvijā sāks kursēt jaunie vilcieni? Ministrs pats regulāri zvanot “Pasažieru vilcienam” par šo 71
Daudzus Latvijas iedzīvotājus interesē, kad beidzot Latvijā sāks kursēt jaunie vilcieni? TV24 raidījumā “Ziņu top” skaidro satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs.
Ministrs atzīt, ka pats regulāri zvana “Pasažieru vilciena” vadībai un uzdod šo jautājumu: “Vienošanās un apsolījums no viņu puses ir, ka termiņi netiks pārbīdīti, un vasaras beigas būs laiks, kad vilcieni sāks kursēt.”
Viņš arī nepierīt apgalvojumam, ka vilcieni vienkārši stāv un netiek kustināti, skaidrojot, ka ir izmainījies vilcienu piegādes veids – tagad tos ved ar smago automašīnu sastāviem, tiek noņemti riteņi, tāpēc ir daudz darba uz vietas, lai tos saliktu atpakaļ kopā, nobalansētu utt.
Tāpat pietiekami garš un birokrātisks ir sertificēšanas process, lai šie vilcieni varētu uzsākt kustību Latvijā. Nepieciešams veikt testa braucienus.
Vitenbergs atklāj, ka pirmā varētu būt Tukuma līnija, kurā varētu uzsākt kursēt šie vilcieni.
Jau vēstīts, ka Latvijā nogādāts devītais jaunais elektrovilciens.
Piektdien ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem devītā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem. Pirmie divi attiecīgā elektrovilciena vagoni un jumta sastāvdaļas Rīgu sasniedza pagājušajā nedēļā, bet ritošā daļa – šonedēļ.
Tādējādi šobrīd Latvijā ir nogādāti deviņi jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais – jūlijā, trešais – oktobrī, ceturtais – novembrī, piektais – decembrī, sestais – šogad janvārī, bet septītais un astotais – februārī.
Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.
Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena iestatīšanas darbus un izmēģinājuma braucienus.
Četri no atvestajiem vilcieniem tiek testēti maršrutā Rīga-Aizkraukle. Trīs no tiem dodas izmēģinājuma braucienos tukši, ceturtais – piekrauts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru, lai varētu pārbaudīt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi – gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Piektajam, sestajam, septītajam un astotajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem un stāvvietas 454 pasažieriem.
Jauno vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 kilometriem stundā, kamēr esošajiem vilcieniem ātrums ir līdz 120 kilometriem stundā. Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.
Paredzēts, ka pēc jauno elektrovilcienu iegādes “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Saulkrastu un Jelgavas virzienā.
Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.