SIA “Mozello” vadītājs Kārlis Blūmentāls: “Esam atraduši savu nišu, Eiropas tirgū konkurējot ar globālajām daudzmiljonu kompānijām. Mūsu izaugsme ir bijusi stabila: jau daudzus gadus augam 15–35% gadā.”
SIA “Mozello” vadītājs Kārlis Blūmentāls: “Esam atraduši savu nišu, Eiropas tirgū konkurējot ar globālajām daudzmiljonu kompānijām. Mūsu izaugsme ir bijusi stabila: jau daudzus gadus augam 15–35% gadā.”
Foto: Timurs Subhankulovs

“Viss ir nācis ļoti lēni un ar smagu darbu.” Kārlis par mājaslapu un e-veikalu izveides platformu “Mozello”, ko “saprastu pat mamma” 9

Ieva Ēvalde, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Ideja par vienkāršu un lietošanā ērtu mājaslapu izveides “pašapkalpošanās” platformu SIA “Mozello” vadītājam Kārlim Blūmentālam radusies ap 2010. gadu, tomēr tolaik priekšroka dota citiem plāniem. 2013. gadā, kad Kārlis Blūmentāls ar studiju laika domubiedriem rosījies savā programatūru izstrādes uzņēmumā, viņi pie šīs idejas atgriezušies un tapis “Mozello”.

Sākotnēji tas bijis tikai jauns IT produkts, bet par uzņēmumu kļuvis krietni vēlāk.
CITI ŠOBRĪD LASA

“Zinot, ka nodarbojos ar IT programmu izstrādi, pie manis aizvien lielākā skaitā vērsās draugi un paziņas, kuriem vajadzēja pavisam vienkāršu “ātri un lēti” izveidotu mājaslapu vai interneta veikalu,” ierosmi atvērtās e-komercijas platformas izveidei atceras Kārlis.

“Patiesībā tas viss bija diezgan kaitinoši, jo nebija jau ne ātri, ne viegli. Tomēr cilvēku interese lika aizdomāties, ka pienācis laiks īstenot savulaik malā atlikto ideju par mājaslapas vai interneta veikala izveides formāta optimizēšanu un automatizēšanu.

Tas dotu iespēju šiem cilvēkiem uzsākt biznesu internetā pašu spēkiem. Ja katrs no mums spēj strādāt ar “Word”, “Excel” vai izveidot kontu “Facebook”, tad ir iespējams arī pašam iepriekš sagatavotā vidē izveidot savu mājaslapu.”

Lavīnu nesagaida

Pašlaik “Mozello” ir ap 80 000 aktīvu lietotāju no vairāk nekā 100 valstīm, tomēr sākums nav bijis ne viegls, ne ātrs.

“Mums nav tāda veiksmes stāsta, par ko nereti var lasīt presē – ka jaunais produkts ir radījis lavīnveidīgu pieprasījumu. Diemžēl mums nekas nekad nav bijis lavīnveidīgi. Viss ir nācis ļoti lēni un ar smagu darbu,” stāsta uzņēmuma vadītājs un atceras “Mozello” pastāvēšanas pirmos mēnešus:

“Mēs bijām palaiduši šo vairāk nekā gadu veidoto projektu, pēc saviem ieskatiem izvietojuši reklāmas, bet klientu nav. Pēc kādas nedēļas piesakās viens klients.

Secinām, ka tātad šis viens klients mums maksās dažus eiro mēnesī, kamēr mēs reklāmās tērēsim simtus un tūkstošus…

Arī nākamajā nedēļā – tikai viens klients. Sākām jau šaubīties, vai būs tas prognozētais pieprasījums, varbūt darbs būs bijis veltīgs. Tomēr kaut kāda interese tika izrādīta – cilvēki kaut ko izmēģināja, lai arī pircēju nebija. …un mēs nolēmām vēl pacīnīties.”

Aptuveni divu mēnešu laikā situācija mainījusies un vismaz reizi divās dienās kāds nolēmis iegādāties “Mozello”. “Ap 2015. gadu “Mozello” sāka pelnīt, pēc gada mēs šai platformai nodibinājām atsevišķu uzņēmumu,” atceras Kārlis Blūmentāls.

Reklāma
Reklāma

“Tikai tad sākām algot darbiniekus. Pirmajā periodā visu darījām paši bez papildu atlīdzības – bijām gan programmētāji, gan klientu servisa darbinieki.”

Kā papildu bonusu “Mozello” atpazīstamībai uzņēmuma vadītājs vērtē vēl gadu pirms firmas dibināšanas piešķirto balvu “Platīna pele” – par labāko IT risinājumu biznesam 2014. gadā: “Tas mudināja klientus mums uzticēties, jo daudzi sākotnēji bažījās – nu kā tas var būt, ka es varu mājaslapu izveidot par dažiem eiro mēnesī, tur ir viss iekļauts un viss strādā?… Vai interneta veikalu par padsmit eiro mēnesī, un tur tiešām viss darbojas. Vai tā nav kāda krāpšanās?”

Pašlaik “Mozello” par atpazīstamības trūkumu Latvijā sūdzēties nevar: daudzas jaunās mājaslapas šajā platformā veido jau pastāvīgie klienti, turklāt viņi arī iesaka “Mozello” saviem paziņām un draugiem.

Sazinās 17 valodās

Aptuveni puse “Mozello” klientu ir no Latvijas, ne tikai ārvalstīs, bet arī pašmāju tirgū uzņēmumam ir jākonkurē ar globālajām multimiljonu kompānijām.

“Šiem globālajiem uzņēmumiem ir nesalīdzināmi vairāk resursu, tādēļ, lai ar tiem konkurētu, mums ir jāatrod sava niša un priekšrocības,” skaidro Kārlis Blūmentāls.

“Domāju, ka viens no būtiskiem aspektiem šajā ziņā ir mūsu klientu serviss. Un konkrēti – tas, ka cilvēkiem ir bijusi iespēja piezvanīt un izrunāt savus jautājumus latviešu valodā: ātri un ērti. Jo neviena no globālajām platformām neko tādu nenodrošina.”

Saziņas iespējas dzimtajā valodā ir “Mozello” trumpis arī citās Eiropas valstīs. Lai arī konsultācijas pa telefonu notiek trīs valodās – latviski, krieviski un angliski, atbildes uz rakstiski iesūtītajiem pieprasījumiem tiek tulkotas klientam ērtākajā saziņas valodā. Turklāt arī mājaslapas un e-veikalus platformā ir iespējams izveidot 17 dažādās valodās.

“Lielie ASV konkurenti netulkos savu produktu, lai piedāvātu mazajām valodām, tā ir mūsu priekšrocība,” stāsta Kārlis Blūmentāls. “”Mozello” tulkojumus pasūta ik reizi, kad ir nepieciešami kādi papildinājumi.

Reizi divos mēnešos nosūtām tulkošanas uzdevumu, izmantojot tiešsaistes lietotni, kas nekavējoties nodrošina tulkošanu padsmit valodās.”

Uzņēmuma vadītājs skaidro, ka tā nav mašīntulkošana – teksti nokļūst pie īstiem tulkiem: reāliem cilvēkiem. Vienīgi šajā gadījumā starpnieks sadarbībai ir interneta lietotne.

Galvenais tirgus – Eiropā

Jau pašā darbības sākumā platforma “Mozello” tikusi orientēta uz globālo tirgu. “Viena no valstīm, kur mūsu starts bija sevišķi veiksmīgs, ir Lietuva. Mums ir līdzīga situācija, kultūra un sapratne, tādēļ tas nav brīnums,” vērtē Kārlis Blūmentāls.

“Šobrīd trešā visvairāk pieprasītā valsts ir ASV, tomēr tur ir krietni mazāk klientu nekā Latvijā. Tāpat augsts pieprasījums ir Vācijā, aktīvs klientu skaita pieaugums pašlaik ir Čehijā un Ungārijā. Pa kādam klientam mums ir daudzviet pasaulē – arī dažās eksotiskās salu valstīs.”

Par “Mozello” galveno tirgu uzņēmējs uzskata Eiropas Savienību.

“Aptuveni 75% mūsu klientu ir ES valstīs,” viņš atklāj un turpina par nākotnes plāniem: “tuvākajā laikā sāksim aktīvi strādāt Slovākijā un noteikti vēl kādā Eiropas valstī. Visu laiku attīstām “Mozello” funkcionālās iespējas, kā arī platformas kvalitāti un drošību.

Nākotnē vēlamies piedāvāt spēcīgus e-komercijas risinājumus un konkurēt ar tādiem milžiem kā “Shopify”. Tā ir mūsu ambīcija un virziens, kurā mēs taisāmies doties.”

Pārkāpuma būtība

SĒKLA

Skolas gados Kārlis Blūmentāls interesējas par programmēšanu, jūsmo par Bilu Geitsu, apmeklē kursus, piedalās konkursos.

Studijās LU datorzinību programmā sastopas domubiedri – vēlākie uzņēmuma līdzdibinātāji: Aivars Irmejs un Nikolajs Dutčuks.

Piedalīšanās dažādos mājaslapu un e-komercijas projektos.

Tiek dibināts programmatūras izstrādes uzņēmums.

DĪGĻI

2013. gadā tiek radīts jauns IT produkts – platforma “Mozello”.

2014. gadā “Mozello” saņem balvu “Platīna pele” par labāko IT risinājumu biznesam.

2015. gadā “Mozello” kļūst par atsevišķu uzņēmumu.

2017. gadā balva “European Startup Awards” – veiksmīgākais jaunuzņēmums Latvijā.

AUGĻI

Ap 80 000 aktīvu lietotāju no vairāk nekā 100 valstīm.

Nr. 1 Latvijā – 10% visu jauno mājaslapu Latvijā tiek veidotas ar “Mozello”.

75 % klientu – Eiropas Savienības valstīs.

Stabila izaugsme +15–35% gadā.

Ambīcija konkurēt ar globālajiem e-komercijas milžiem pasaulē.

VĒRTĒJUMS: Lieliska sadarbība

Kurzemes Biznesa inkubatora sabiedrisko attiecību vadītāja Daira Bērtule: “Kurzemes Biznesa inkubators ikdienā palīdz mazajiem uzņēmumiem ar digitālā satura veidošanu. Izstrādājot apmācības par e-veikalu veidošanu, mums bija svarīgi vairāki kritēriji.

Tostarp – lai mājaslapu un e-veikalu izstrāde ir vienkārša un saprotama katra dalībnieka sagatavotībai, lai vienlīdz izcilu rezultātu varētu sasniegt gan jaunāki, gan vecāka gadagājuma dalībnieki.

“Mozello” platforma bija pat ļoti atbilstoša mūsu veidotajām apmācībām – Latvijā veidots uzņēmums; viegli saprotama, mūsdienīga mājaslapas un e-veikalu izveides platforma; lietotājiem nav nepieciešamas īpašas tehniskās zināšanas un atsaucīgi īpašnieki, kas gatavi iesaistīties.

Daļai kursu dalībnieku “Mozello” platformas piedāvājums bija pietiekams, lai sasniegtu un krietni pārspētu savas sākotnējās ekspektācijas. Protams, bija arī tādi, kuri vēlējās plašākas iespējas un rīkus, ko būtu nepieciešams individuāli programmēt.

Mūsu skatījumā, “Mozello” platforma ir piemērota mājražotājiem, jaunajiem uzņēmumiem un tiem, kuri vēlas savu mājaslapu vai e-veikalu veidot un uzturēt paši, nepiesaistot profesionāļus.

Arī Kurzemes Biznesa inkubatora komanda ikdienā administrē vairākas lapas, kas veidotas “Mozello” platformā. Redzam, kā uzņēmums un tā piedāvātais pakalpojums attīstās. Tostarp esam gandarīti un pateicīgi par mūsu sadarbību e-veikalu izstrādes apmācību ciklā.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.