LETA

Krievija Lietuvas autopārvadātājiem liek izmantot konvoju 0

Krievija attiecībā uz Lietuvas autokravu pārvadātājiem no piektdienas sākusi piemērot jaunus ierobežojumus – tagad Lietuvas smagās automašīnas kravas no Krievijas robežas līdz iekšējam muitas punktam drīkst vest tikai konvoja pavadībā, un tas palielina pārvadājumu izmaksas.

Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
“Emocionāla vardarbība ne tikai attiecībā uz Ingaru, bet arī uz klausītājiem…” Aktrise Vita Balčunaite pauž skarbu viedokli saistībā ar “Prāta Vētru” 1
Veselam
Tomāti kā zāles? 7 šī dārzeņa ārstnieciskās īpašības
Kokteilis
Tās būs ļoti patīkamas ziņas! Ja esi viens no šiem zodiaka zīmes pārstāvjiem – gatavojies pārsteigumam
Lasīt citas ziņas

“Šodien Krievija sāka izmantot konvoju no robežas līdz iekšējai robežai dažādās vietās. Pēc mūsu ziņām, jau 40 kravas automašīnām bija jādodas ceļā konvoja pavadībā. Viens tāds konvojs, piemēram, līdz Maskavai, izmaksā 900 litu (184 latus),” teica Lietuvas autopārvadātāju asociācijas preses sekretārs Gītis Vincevičs.

Viņš arī teica, ka pagaidām nav skaidrs, ar ko Krievija pamato šīs jaunās prasības.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Tagad ne tikai laika ziņā, bet arī cenas ziņā kļūstam nekonkurētspējīgi,” uzsvēra Vincevičs.

Viņš piebilda, ka, pēc provizoriskām ziņām, kopš Krievija 12.septembrī sāka uz robežas pastiprināti sāka kontrolēt no Lietuvas vestās kravas, Lietuvas autopārvadātāji ir cietuši 10 miljonu eiro (apmēram septiņu miljonu latu) zaudējumus.

Jau ziņots, ka kopš 30.augusta, iebraucot Krievijā, tiek pastiprināti Lietuvas vieglās automašīnas, bet kopš 12.septembra arī kravas automašīnas.

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs Krievijas īstenotās pastiprinātās pārbaudes nosaucis par ekonomisko karu, bet Eiropas Savienības (ES) nodokļu un muitas savienības, revīzijas un krāpšanas apkarošanas komisārs Aļģirds Šemeta un tirdzniecības komisārs Karels de Guhts 16.septembrī  Krievijas  ekonomikas attīstības ministram Aleksejam Uļukajevam un muitas dienesta vadītājam Andrejam Beļjaņinovam nosūtītā vēstulē uzsvēruši, ka   Krievijai  nekavējoties ir jāizbeidz pastiprinātās pārbaudes. ES arī pieļāvusi iespēju šo pārbaužu dēļ vērsties Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO).

Daži analītiķi norāda, ka Krievijas  rīcībai ir politiski motīvi. Pirms novembrī gaidāmā ES Austrumu partnerības samita, ko Lietuva Viļņā rīko kā ES prezidējošā valsts, Krievija  aizliegusi Ukrainas lielākā saldumu ražotāja “Roshen” produkcijas importu, kā arī ierobežojusi vīna no Moldovas importu. ES un Austrumu partnerības programmas valstu ciešākas sadarbības veicināšana ir viena no   Lietuvas  prezidentūras prioritātēm, atbalstot asociācijas un brīvās tirdzniecības līgumu noslēgšanu ar Ukrainu un Moldovu.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.