Foto: Ilze Pētersone

Noskaidro, pēc kādiem kritērijiem Latvijas pircēji izvēlas zivis 0

Zivis un jūras produktus Latvijā lieto absolūtais vairākums jeb 98%, biežāk tos patērē gados vecāki cilvēki (55–74 g.v.), aptaujā par iedzīvotāju izvēles paradumiem noskaidrojis Pasaules Dabas fonds sadarbībā ar “Kantar TNS”.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Auns – Gunta un Raitis, Vēzis – Māra un Kārlis: kāds vārds piestāv katrai zodiaka zīmei? 1
“Latvija, Lietuva un Igaunija nopietni gatavojas masveida pilsoņu evakuācijai Krievijas agresijas dēļ,” raksta vairāki ārzemju mediji 150
Kokteilis
Cilvēki, kas dzimuši šajos trīs datumos, dziļi sirdī mūžam paliek jauni – tam ir īpašs skaidrojums 9
Lasīt citas ziņas

Par galvenajiem izvēles kritērijiem aptaujas dalībnieki nosauca garšas īpašības, cenu un akcijas vai atlaides. Mazāka uzmanība tiek pievērsta zivju izcelsmei; vai zivaudzētavas ievēro vides prasības; atbildīgai zvejai, kurā netiek ķertas apdraudētas sugas; uzturvērtībai; izcelsmes valstij, reģionam; ekomarķējumam.

Ļoti maz pircējus interesē zivju zvejai atbilstošs nozvejas veids (tralis, tīkli, murdi u.c.). Tāpat zema ir ASC* un MSC** logo atpazīstamība (attiecīgi 1% un 3%), kā arī izpratne, ko katrs no tiem nozīmē, bet piektdaļai aptaujas dalībnieku nebija viedokļa jautājumā par sertifikātu nozīmi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēdējā pusgada laikā iedzīvotāji (%) biežāk lietojuši šādas zivis:

Lasi 77%,

Siļķes/reņģes 57%,

Brētliņas 54%,

Makreli 37%,

Tunci 32%,

Foreli (varavīksnes, strauta) 30%,

Mencu 28%,

Zuti 6%.

*Ar ASC logo apzīmē sertificētus, ilgtspējīgi audzētus jūras produktus.

**Ar MSC logo apzīmē sertificētus, ilgtspējīgi iegūtus jūras produktus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.