Foto: Ilze Pētersone

Noskaidro, pēc kādiem kritērijiem Latvijas pircēji izvēlas zivis 0

Zivis un jūras produktus Latvijā lieto absolūtais vairākums jeb 98%, biežāk tos patērē gados vecāki cilvēki (55–74 g.v.), aptaujā par iedzīvotāju izvēles paradumiem noskaidrojis Pasaules Dabas fonds sadarbībā ar “Kantar TNS”.

Reklāma
Reklāma
Šī prece pazudīs no “Rimi” plauktiem! Tirdzniecības tīkls ievieš jaunu biznesa stratēģiju – kas vēl tiks izņemts no sortimenta?
Mājas
7 priekšmeti, ko saskaņā ar fen šui nevajadzētu turēt guļamistabā – tie var ietekmēt emocionālo labsajūtu
Pekina plāno pārņemt Putina impēriju? Eksperts atklāj, kāpēc diktators šoreiz ir patiesi nobijies
Lasīt citas ziņas

Par galvenajiem izvēles kritērijiem aptaujas dalībnieki nosauca garšas īpašības, cenu un akcijas vai atlaides. Mazāka uzmanība tiek pievērsta zivju izcelsmei; vai zivaudzētavas ievēro vides prasības; atbildīgai zvejai, kurā netiek ķertas apdraudētas sugas; uzturvērtībai; izcelsmes valstij, reģionam; ekomarķējumam.

Ļoti maz pircējus interesē zivju zvejai atbilstošs nozvejas veids (tralis, tīkli, murdi u.c.). Tāpat zema ir ASC* un MSC** logo atpazīstamība (attiecīgi 1% un 3%), kā arī izpratne, ko katrs no tiem nozīmē, bet piektdaļai aptaujas dalībnieku nebija viedokļa jautājumā par sertifikātu nozīmi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēdējā pusgada laikā iedzīvotāji (%) biežāk lietojuši šādas zivis:

Lasi 77%,

Siļķes/reņģes 57%,

Brētliņas 54%,

Makreli 37%,

Tunci 32%,

Foreli (varavīksnes, strauta) 30%,

Mencu 28%,

Zuti 6%.

*Ar ASC logo apzīmē sertificētus, ilgtspējīgi audzētus jūras produktus.

**Ar MSC logo apzīmē sertificētus, ilgtspējīgi iegūtus jūras produktus.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.