Autoosta, dzelzceļa stacija un Centrāltirgus 2020.gada 24. martā, kad turpinās ārkārtas situācija Covid-19 dēļ
Autoosta, dzelzceļa stacija un Centrāltirgus 2020.gada 24. martā, kad turpinās ārkārtas situācija Covid-19 dēļ
FOTO: Timurs Subhankulovs/Latvijas Avīze

“Latvijas dzelzceļš” šogad plāno 700 darbinieku kolektīvo atlaišanu 29

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) šajā gadā plāno 700 darbinieku kolektīvo atlaišanu, aģentūrai LETA apstiprināja Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) Pakalpojumu departamenta Darba meklēšanas atbalsta nodaļas vadītāja vietniece Inta Čodere.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
RAKSTA REDAKTORS
“Šis nav pirmais signāls, ka mūsu valstī kaut kas nav kārtībā” – Horens Stalbe atklāti par sajūtām pēc piedzīvotā uzbrukuma benzīntankā 80
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Lasīt citas ziņas

Viņa pauda, ka NVA ceturtdien saņemts iesniegums par 200 darbinieku atlaišanu, bet pēcāk gaidāma otrā atlaišanas kārta, kurā darbu zaudēs vēl 500 LDz darbinieku.

Kā liecina LDz konsolidētais pagājušā gada pārskats, pērn vidējais koncerna darbinieku skaits bija 8539 darbinieki. Salīdzinot ar 2019.gadu, tas ir samazinājies par 1616 darbiniekiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kā skaidroja LDz Ārējās komunikācijas nodaļas vadītāja Ieva Kārkliņa, lēmums par darbinieku skaita samazināšanu pieņemts, izvērtējot un optimizējot uzņēmuma administratīvās un atbalsta funkcijas, kā arī tehnoloģiskos procesus.

Kārkliņa atklāja, ka pēdējā pusotra gada laikā, gan reaģējot uz situāciju kravu pārvadājumu jomā, gan veidojot pamatu LDz un visa koncerna efektīvai un konkurētspējīgai darbībai Baltijā un plašākā reģionā, LDz aktīvi pārskata visas uzņēmuma veicamās funkcijas un procesus, un citus uzņēmuma saimniecisko darbību ietekmējošos aspektus.

Pirmajā posmā, kurā no darba atbrīvos 200 darbiniekus, atlaišanas plānotas septembrī un oktobrī. Galvenokārt atbrīvoti tiks administrācijas un atbalsta personāla darbinieki. Savukārt informāciju par otrajā posmā atbrīvojamiem orientējoši 500 ražošanas darbiniekiem LDz iesniegs NVA septembrī. LDz procesa gaitā veikusi konsultācijas ar Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrību, kas turpināsies arī otrā atlaišanas posma izpildes gaitā.

Kompānijas valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs skaidroja, ka LDz jau ilgāku laiku atrodas nozīmīgas transformācijas vidū, un šis process dod gan iespēju pilnveidot procesus un tehnoloģijas, kas nebija pieredzējušas izmaiņas pat desmitiem gadu, gan arī, nenoliedzami, liek pieņemt sāpīgus lēmumus.

“Tomēr jāuzsver, ka LDz pamatmērķis ir nodrošināt kvalitatīvu, drošu, pasažieru un kravu pārvadātājiem un visai sabiedrībai ērtu un pieejamu dzelzceļa infrastruktūru, tādējādi visu pārmaiņu pamatā ir visaptveroša analīze un pārdomāti lēmumi,” teica Kleinbergs.

LDz atzīmēja, ka šā gada 1.augustā strādāja 4558 darbinieki, savukārt visa LDz koncerna darbinieku skaits sasniedza 7168 cilvēkus.

Reklāma
Reklāma

“Latvijas dzelzceļš” ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDz infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDZ ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDz apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums “LDz loģistika”.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.