Starptautisko kravu pārvadājumu uzņēmuma “Tūre S” valdes loceklis Uldis Stalmeistars: “”Latvijas dzelzceļa” “Zaļās pārmijas” piedāvātais ceļš ir pārāk īss, turklāt ar vairākiem pagaidām neskaidriem posmiem mums uzticētās kravas nodošanā citu atbildībā, jo kādam taču mūsu puspiekabes būs jānogādā uz vilciena platformas, pēc tam ostā un vēl pēc tam – uz kuģa.”
Starptautisko kravu pārvadājumu uzņēmuma “Tūre S” valdes loceklis Uldis Stalmeistars: “”Latvijas dzelzceļa” “Zaļās pārmijas” piedāvātais ceļš ir pārāk īss, turklāt ar vairākiem pagaidām neskaidriem posmiem mums uzticētās kravas nodošanā citu atbildībā, jo kādam taču mūsu puspiekabes būs jānogādā uz vilciena platformas, pēc tam ostā un vēl pēc tam – uz kuģa.”
Foto: Ilmārs Randers

Latvijas mērogam – par ilgu un sarežģītu! Pārvadātāji kritiski par “Zaļo pārmiju” 4

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

“Ieteiktu cilvēkiem sākt gatavoties enerģijas diētai, nodzīt liekos taukus!” Eksperti prognozē nākotni
Raķešu triecienā Ukrainā netālu no Polijas robežas iznīcināts militārais objekts
Ķīniešu zinātnieki nosaukuši precīzu laiku, kad uz Zemes beigsies nafta
Lasīt citas ziņas

 

Iepriekšējā “Latvijas Biznesa” izlaidumā jau stāstījām, ka “Latvijas dzelzceļš” (“LDz”) izstrādājis un sāk piedāvāt jaunu pakalpojumu “Zaļā pārmija” jeb “Green Switch”. Tas domāts visiem Latvijas autokravu īpašniekiem un ekspeditoriem, piesolot iespēju nodrošināt efektīvākus un izdevīgākus kravu pārvadājumus, ja viņi izmantos “LDz” regulārus kravas automašīnu puspiekabju pārvadājumus pa dzelzceļu no Rīgas līdz Liepājas vai Ventspils ostām.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tādā veidā “LDz” iecerējis arī sniegt savu artavu Latvijas autoceļu atslogošanā no smagās kravu pārvadājumu tehnikas un tās radītā kaitējuma gan apkārtējai videi, gan autoceļu kvalitātei, kā arī kopīgajos valsts pasākumos ES Zaļā kursa mērķu ieviešanā.

Ar “Zaļo pārmiju” “LDz” visiem kravu pārvadātājiem piedāvā iespēju pa autoceļiem pārvadātās kravas kopā ar puspiekabi, bet bez vilcēja un autovadītāja, pārcelt uz dzelzceļu, lai tās nogādātu nepieciešamajā ostas terminālī Liepājā vai Ventspilī, uzceltu uz prāmja “Stena Line”, kas tālāk dodas uz Vāciju vai Skandināvijas valstīm. Pakalpojuma nodrošināšanai “LDz” jau iegādājies vienu vilciena sastāvu ar 20 pārvadāšanas platformām. Maršrutos Rīga–Liepāja un Rīga–Ventspils “Zaļās pārmijas” izmaksas patlaban noteiktas 180 EUR (bez PVN) par piekabi vienā virzienā.

 

Latvijas mērogam – par ilgu un sarežģītu

Starptautisko kravu pārvadājumu kompānija “Tūre S” Latvijas un Rietumeiropas kravu tirgus apkalpo jau gandrīz 30 gadus, pēdējā laikā ļoti aktīvi savos loģistikas maršrutos iekļaujot arī pārbraucienus ar “Stena Line” transporta kuģiem. Par to, kā Latvijas uzņēmēji raugās uz jauno “LDz” pakalpojumu, “Latvijas Bizness” aprunājās ar “Tūres S” valdes locekli Uldi Stalmeistaru.

“Informāciju par šo “LDz” piedāvājumu esmu saņēmis caur mūsu asociāciju “Latvijas Auto”. Paši ar “Stena Line” kuģiem regulāri pa jūru apbraucam plašo Poliju un tādā veidā atpūtinām šoferus. Pagaidām neredzu racionālus iemeslus, lai iestrādāto konceptu mainītu – “LDz” “Zaļās pārmijas” piedāvātais ceļš ir pārāk īss, turklāt ar vairākiem pagaidām neskaidriem posmiem mums uzticētās kravas nodošanā citu atbildībā, jo kādam taču mūsu puspiekabes būs jānogādā uz vilciena platformas, pēc tam ostā un vēl pēc tam – uz kuģa.

Tas noteikti atsauksies arī uz kravu apdrošināšanu, nemaz nerunājot par zaudēto laiku, kas aizņems visas šīs procedūras. Turklāt uz vilciena platformām ceļamajām puspiekabēm jāpiepērk arī speciāli stiprinājumi, jo standarta aprīkojumā tādu taču nav.

Šo kombinēto jeb “ro-ro” transportēšanas modeli esmu jau pieredzējis un pārbaudījis 2006. un 2007. gadā, kad mūsu kompānija piedalījās šāda veida pārvadājumos no ostas Rostokā, apkalpojot Milānas un Romas pārvadājumu līnijas. Tur pārbraucieni bija 1000 un vairāk kilometru, un tādā attālumā atsevišķām kravām tas jau atmaksājas. Taču ne visām, jo vienalga šis pakalpojums aizņēma dienu ilgāk nekā ar mašīnu un bija arī dārgāk,” stāsta U. Stalmeistars.

“LDz” piedāvātā pakalpojuma cenu – 180 eiro plus PVN līdz Ventspilij vai Liepājai – uzņēmējs vērtē kā ļoti pieņemamu, jo aptuveni viens eiro par kilometru esot tikpat, cik maksājot arī kravas auto frakts pa sauszemi. Iespējams, “Zaļā pārmija” varot noderēt tikai ļoti lieliem transporta uzņēmumiem, kam ir daudz brīvu piekabju, kas pašas “brauc” uz Vāciju, un tur sagaida paša vai partnera mašīnas, kas kravu nogādā galamērķī.

 

Modernizē autoparku

SAISTĪTIE RAKSTI

Tā vietā, lai izmantotu “Zaļo pārmiju”, uzņēmums “Tūre S” izvēlas modernizēt savu autoparku. Tā, piemēram, atzīmējot “Actros” 25 gadu jubileju, “Daimler Truck AG” laidis klajā 400 īpašus šī leģendārā “Mercedes” kravas auto eksemplārus. Jau jūnija sākumā viens no tiem ieradās arī Latvijā, un to iegādājies uzņēmums “Tūre S”. Jubilejas modelis noteikti ir dārgāks par ierindas “Actros”.

Kam tāds nepieciešams Latvijā? U. Stalmeistars atzīst, ka šādas automašīnas izvēlas iegādāties nozares uzņēmēji, kuri savus šoferus vēlas atalgot ne tikai ar darba samaksu vien. Lai starptautisko pārvadājumu nozarē varētu strādāt ilgtermiņā, jānotiek arī šoferu paaudžu maiņai, un vienīgais veids, kā piesaistīt jaunus cilvēkus šim smagajam arodam, ir maksimāla darba vides un apstākļu modernizēšana.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
“Ieteiktu cilvēkiem sākt gatavoties enerģijas diētai, nodzīt liekos taukus!” Eksperti prognozē nākotni
Raķešu triecienā Ukrainā netālu no Polijas robežas iznīcināts militārais objekts
Ķīniešu zinātnieki nosaukuši precīzu laiku, kad uz Zemes beigsies nafta
“Potenciāli šeit kaut kas noteikti briest…” Rajevs par jaunumiem Ukrainā
Guntis Kalme: Krievijas sakāve vairs nav aiz kalniem
Lasīt citas ziņas
Oleksijs Rezņikovs: Ukrainai sākas jauns kara posms
Kārlis Streips: Attiecībā uz Somijas lēmumu par iestāšanos NATO man prātā stāv vārds Schadenfreude – priecāties par cita cilvēka nelaimi
Nedēļa iesāksies ar mākoņainām debesīm, bet ievērojami nokrišņi nav gaidāmi
VIDEO. “Objekts Pārdaugavā nav mēms vēstures liecinieks.” Valsts prezidents pauž pārliecību par Uzvaras pieminekļa demontāžu
Fotogrāfiju izstāde par Ukrainas kara ikdienu pārvietota uz laukumu pretī Krievijas vēstniecībai
08:35
Kārlis Streips: Attiecībā uz Somijas lēmumu par iestāšanos NATO man prātā stāv vārds Schadenfreude – priecāties par cita cilvēka nelaimi
08:16
Oleksijs Rezņikovs: Ukrainai sākas jauns kara posms
08:11
Saļodzījies ministres krēsls, Ziedojumu straume, Vējainākā Eiropas kultūras galvaspilsēta. Nedēļas notikumu apskats
Guntis Kalme: Krievijas sakāve vairs nav aiz kalniem
Rīgas dome vēršas tiesā pret būvnieku karteļa dalībnieci “Velvi” par 4 miljonu eiro piedziņu
Bijušais Ventspils tranzītbiznesa menedžeris grib izpirkt Bondara parādu “Krājbankas” lietā, vēsta raidījums
Portāls LA.LV šodien piedzīvoja kiberuzbrukumu
FOTO, VIDEO. Mika pārspēja pat “Superbowl” šovu! Soctīklotāji sajūsmā par vienu no spilgtākajiem „popūrijiem” Eirovīzijas vēsturē
Krista Draveniece: Neļķu traktors, Ukrainas māšu himna un kiberuzbrukums
FOTO. Skrējēji ieņem galvaspilsētu: Kā šogad noritējis Rimi Rīgas maratons?
risināt miega traucējumus? Atbild psihiatrs Elmārs Tērauds
Stoltenbergs: NATO paplašināšanās procesā nav gaidāmi šķēršļi
Ilze Roķe: Ukraiņu producents man teica, ka Rīgā ir pārāk liela tolerance pret prokremliski noskaņotiem krievvalodīgajiem
FOTO, VIDEO. Kā teica Reiniks – “diez cik diskobumbas tika izjauktas šī gada tērpu dēļ!” Eirovīzijā šogad gribēja mirdzēt teju katrs
Rada virtuālo asistentu medicīnas iestādēm. Kā tas palīdzēs mūsu ārstiem?
“Ieteiktu cilvēkiem sākt gatavoties enerģijas diētai, nodzīt liekos taukus!” Eksperti prognozē nākotni
Anda Līce: Jau divdesmit gadus baidot pasauli ar kodolraķetēm, viņš pats līdz smieklīgumam baidās no nāves
Kas patiesībā notika ar Staļinu? Ko vēl mūsdienās slēpj Krievijas noslepenotie dokumenti?
Ķīniešu zinātnieki nosaukuši precīzu laiku, kad uz Zemes beigsies nafta
Arhitekts Andis Sīlis: Latvijas influencere lepni stāsta, ka nav izlasījusi nevienu grāmatu. Par kādām vērtībām var būt runa?
Ščerbatihs: Ienaidnieks ir valdība, jo viņi ir izdarījuši visu, lai mums šeit būtu grūti dzīvot
VIDEO. Andrim Kivičam Latvijā pārtikas cenas šķiet smieklīgas: “Vai tiešām tās ir cēlušās?”
Viens, divi – gatavs! “Ātrās” kanēļmaizītes
Cīņa ar latvāņiem nav bezcerīga
VIDEO. Atbalstot Ukrainu un tās tautu, “Citi zēni” iedziedājuši ukraiņu dziesmas “Stefania” kaverversiju
Planētas sola veiksmi visā, kas attiecas uz attiecībām! Horoskopi no 16. līdz 22.maijam