“Juro” līdzdibinātājs un produktu attīstības direktors Pāvels Kovaļevičs: “Mērķis ir izveidot produktu, kuru savā kategorijā uzskatīs par labāko pasaulē. Nav pat tik svarīgi, cik lieli būsim, svarīgāk, lai esam labākie.”
“Juro” līdzdibinātājs un produktu attīstības direktors Pāvels Kovaļevičs: “Mērķis ir izveidot produktu, kuru savā kategorijā uzskatīs par labāko pasaulē. Nav pat tik svarīgi, cik lieli būsim, svarīgāk, lai esam labākie.”
Foto: Karīna Miezāja

Līgumu pārvēršana ērtā formalitātē 0

“Jaunuzņēmumu nozarē parasti izdala trīs veiksmes filozofijas. Viena vēsta, ka galvenā ir ideja, jo tas ir pats pamats un bez idejas jau īsti nekam nav jēgas.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

Otra filozofija vēsta, ka galvenā ir komanda. Ir sliktāk, ja ir laba ideja, bet slikta komanda, nevis slikta ideja un laba komanda. Jo laba komanda teorētiski var izdomāt arī jaunu ideju.

Savukārt trešā filozofija vēsta, ka galvenais ir tirgus, kas ir kā liels organisms. Var būt laba ideja un lieliska komanda, bet, ja strādā pārāk mazā tirgū, piemēram, Latvijā, tad nespēsi gana strauji attīstīties. Vari strādāt 12 stundas katru dienu, bet tirgus tevi vienkārši ierobežo.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ja izdodas apvienot visas trīs filozofijas, tad ir paveicies. Es teiktu, ka “Juro” balstās uz lielisku komandu un lielu tirgu, mazāk – perfektu ideju,” stāsta automatizētu līgumu vadības sistēmas uzņēmuma “Juro” līdzdibinātājs Pāvels Kovaļevičs.

Uzņēmums šomēnes t.s. A sērijas finansējuma piesaistes raundā ieguva piecu miljonu dolāru lielas investīcijas, kas piesaistīto investīciju summu palielinājis jau līdz astoņiem miljoniem četru gadu laikā.

Paātrina līgumu parakstīšanu

Ko tad dara “Juro”, ja radījis par sevi tik lielu interesi investoru vidē?

“Juro” ir pavisam jauns uzņēmums, taču jau tagad to var dēvēt par vienu no veiksmīgākajiem savā sfērā. Uzņēmums nodarbojas ar sarežģītu juridisko dokumentu pārveidošanu par dinamiskiem vienošanās dokumentiem, ko “Juro” sistēma neredzami integrē dažādu nozaru uzņēmumu pārdošanas un personālatlases procesos.

Ar mašīnmācīšanās palīdzību uzņēmums ir atradis veidu, kā par 96% paātrināt dažādu līgumu parakstīšanas procesu. Biznesa modelis balstās uz abonementiem – var abonēt “Juro” pakalpojumus uz mēnesi, diviem, pieciem, gadu u.t.t.

Pēc “Juro” mājaslapā atrodamās informācijas pakalpojumu cenrādis sākas no 125 dolāriem mēnesī.

Prasu Pāvelam, kurš ir arī uzņēmuma produktu attīstības direktors, vai nav domājuši par sadarbību ar bankām, kurās līgumu sagatavošanas un parakstīšanas process aizņem ilgu laiku.

Pāvels norādīja, ka ar vienas no Latvijas banku pārstāvjiem viņš ir ticies. “Bankas ir ļoti lielas, ārkārtīgi konservatīvas. Tām bieži vien jaunos efektīvos risinājumus nemaz nevajag, jo tās ir monopolistes un arī bez jauno risinājumu izmantošanas viņu darbā nekas nemainīsies.

Reklāma
Reklāma

Es gan ticu, ka tādi mazie finanšu tehnoloģiju uzņēmumi kā “N26”, “Revolut” u. c. izspiedīs bankas un pēc desmit gadiem tās vairs nebūs tik varenas. Šo gadu laikā nišās radīsies vēl dažādi mazi “fintech” risinājumi, piemēram, māju pirkšanai utt. Esošais process ir vecs un slikts – tas ir jāmaina!”

Investīcijas kā svaigs gaiss

Pāvels norāda, ka investīcijas kā tādas nav veiksmes stāsts, kamēr uzņēmums nav veiksmīgi novests līdz veiksmīgām beigām.

“Ar to es vairāk vai mazāk saprotu t. s. “exit” procesu, kad uzņēmums tiek veiksmīgi pārdots. Taču es par veiksmes stāstu uzskatu arī mazu jaunuzņēmumu, kas spējis izdzīvot pirmos mēnešus, pirmo gadu un veiksmīgi strādā arī trīs līdz piecus gadus pēc dibināšanas.

Skaidrs, ka ar laiku vieglāk nekļūst, bet tas risks, ka rītdien tu vari vairs nebūt, ar katru mirkli kļūst arvien mazāks.

Pirmie gadi man kā dibinātājam ir ļoti grūti gan ekonomiski, gan psiholoģiski, jo ir nemitīgi jāstrādā, jādomā par to, kā samaksāt algas, kā strauji attīstīties.

Nepietiek ar astoņu stundu darba dienu, turklāt jāstrādā ir kvalitatīvi, jāstrādā gudri. Investīcijas ir kā svaigs gaiss, kas noņem spriedzi, dod iespēju attīstīties, palielināt komandu.

Prieks, ka “Juro” komandu izdevies nokomplektēt ar daudziem lieliskiem cilvēkiem, kas spējuši izveidot ļoti funkcionālu produktu, kas turklāt izskatās labi.”

Grib būt labākie pasaulē

“Juro” ir divi biroji – viens ir Rīgā, otrs ir Londonā. Rīgā bāzējas inženieru un produktu dizaina komanda, bet Londonā pārdošanas un mārketinga speciālisti. Tāda ir izvēle, jo speciālisti Lielbritānijā ir slaveni ar savām pārdošanas un mārketinga prasmēm, bet Latvijā lieliski paveic visu, kas saistīts ar produkta funkcionalitāti.

Londonas biroju vada otrs uzņēmuma līdzdibinātājs un uzņēmuma izpilddirektors Ričards Meibijs. Pāvels ar Ričardu iepazinās, studējot pasaulslavenajā Francijas “INSEAD” biznesa augstskolā, kurā mācījies arī “Mintos” dibinātājs Mārtiņš Šulte, “Longo Group” vadītājs Edgars Cērps, arī “Transferwise” dibinātājs Tāvets Hinrikuss.

Varētu domāt, ka arī lielākais tirgus ir vietā, kur atrodas birojs, tomēr, kā norādīja Pāvels, Lielbritānijā uzņēmumam nav visvairāk klientu.

Daudz klientu šobrīd ir ASV, un izplešanās tieši šajā tirgū būs viens no “Juro” galvenajiem izaicinājumiem nākotnē. Tā kā “Juro” sistēma pieejama tiešsaistē, tas ļauj apkalpot klientus ikvienā pasaules nostūrī – galvenais, lai būtu internets.

Fizisks birojs “Juro” gadījumā var būt arī kā lieki izdevumi, bet Pāvels vēl nav līdz galam ticis skaidrībā, vai ASV tirgus iekarošanā būs vai nebūs vajadzīgs birojs.

Tāpat plānots ievērojami palielināt gan Rīgas, gan Londonas komandu, kas nozīmē, ka “Juro” vismaz Rīgā tuvākajā laikā nāksies pārcelties uz jaunām un plašākām telpām.

“Gribam izveidot vienu no labākajiem jaunuzņēmumu birojiem Rīgā, lai darbinieki grib pie mums strādāt. Lielais mērķis ir izveidot produktu, kuru savā kategorijā uzskatīs par labāko pasaulē.

Nav pat tik svarīgi, cik lieli būsim, svarīgāk, lai esam labākie. Esam droši, ka investīcijas mums to ļaus izdarīt. Tāpat jau skatāmies uz nākamo investīciju raundu.”

Par pārdošanu vēl nedomā

Kādu Pāvels raksturo jaun­uzņēmumu vidi Latvijā? Protams, salīdzināt ar Lielbritāniju nevar, taču arī Igaunijai mēs zaudējam. “Pēdējo piecu gadu laikā Latvijā ir daudz labāka situācija, nekā bija, ir izdarīts daudz pozitīva, bet vēl esam tālu no labākajiem piemēriem.

Piemēram, ir ļoti sarežģīti darbiniekiem piešķirt akciju opcijas, jo nav sakārtota likumdošana. Tas ir ļoti motivējoši un būtu jāsakārto.

Izrādās, atsevišķi uzņēmumi jau piedāvājuši “Juro” pārpirkt, bet Pāvels sacīja, ka tie neesot bijuši nopietni piedāvājumi. “Ticam, ka varam paši uzbūvēt lielu uzņēmumu.

Mums šobrīd svarīgāk ir būvēt produktu, ātri augt un attīstīties, nevis runāt ar onkuļiem par pārdošanu. Protams, ja uz galda uzliks 100 miljonus, mēs pārdosim, bet šobrīd tas nav mūsu mērķis.”

Foto: Karīna Miezāja

Uzziņa:

• SIA “Juro Rīga” dibināts 2017. gadā, bet aktīva darbība sākta jau 2016. gadā. Sešu mēnešu laikā bija gatavs risinājums. Uzņēmuma līdzdibinātāji ir Pāvels Kovaļevičs un Lielbritānijas pilsonis Ričards Meibijs.

•”Juro” saņēmis investīcijas astoņu miljonu dolāru vērtībā vairākos investīciju raundos. Uzņēmumā investējuši “Point Nine Capital”, “Seedcamp”, igauņu jaunuzņēmuma “Transferwise” līdzibinātājs Tāvets Hinrikuss, “Indeed” līdzdibinātājs Pols Forsters.

• Nesenāko investīciju piecu miljonu dolāru apmērā veica ASV riska kapitāla fonds “Union Square Ventures”.

• SIA “Juro Rīga” 2018. gada apgrozījums bija 305 tūkstoši, bet peļņa 11 tūkstoši. 2019. un 2020. gada apgrozījums plānots vairākas reizes lielāks.

• Uzņēmumā strādā 16 darbinieki – pa astoņiem Rīgas un Londonas birojos.

• Kopš dibināšanas “Juro” sistēma apstrādājusi vairāk nekā 50 000 līgumu, klienti mājo vairāk nekā 50 valstīs no ASV līdz Austrālijai un no Zviedrijas līdz Dienvidāfrikai.

• Uzņēmums apkalpo tādu pasaulē zināmu kompāniju kā “Wolt”, “Skyscanner”, “Deliveroo” līgumu slēgšanas procesus.

• 2019. gada beigās izdevums “Financial Times” par inovācijām līgumu slēgšanā izvirzīja “Juro” balvai “Intelligent Business Awards”.

VĒRTĒJUMS: Pasaules līmeņa jaunuzņēmums

Andris K. Bērziņš, riska kapitāla “Change Ventures” vadošais partneris:

“Ideja ir laba, bet vēl labāks ir līdz šim paveiktais. “Juro” veiksmīgi atrisina atkārtotu līgumu slēgšanas procesu uzņēmumiem. Uzņēmums pierādījis, ka var gan samazināt saviem klientiem izmaksas, gan palielināt klientu apmierinātību ar pakalpojumu.

Uzskatu, ka “Juro” ir ļoti liels potenciāls, ko pierāda arī ASV riska kapitāla fonda “USV” uzticēšanās “Juro”. Tas ir viens no pasaulē veiksmīgākajiem riska kapitāla fondiem, kas neiegulda uzņēmumos, kuriem nav potenciāls uzbūvēt kaut ko ļoti lielu daudzu miljardu vērtībā.

Prieks dzirdēt, ka uzņēmums plāno palielināt komandu tieši Latvijā, jo tādā veidā vēl vairāk darbinieku iegūs iespēju strādāt pasaules līmeņa jaunuzņēmumā tepat Rīgā.”

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.