“Jeff App” dibinātājs un vadītājs Toms Niparts: “Mūsu mērķis ir nodrošināt piekļuvi finansējumam arvien lielākai daļai Āzijas patērētāju, izmantojot viņu tiešsaistes un digitālos datus.”
“Jeff App” dibinātājs un vadītājs Toms Niparts: “Mūsu mērķis ir nodrošināt piekļuvi finansējumam arvien lielākai daļai Āzijas patērētāju, izmantojot viņu tiešsaistes un digitālos datus.”
Changer Ban publicitātes foto

Latvijas jaunuzņēmums piesaistījis miljonu eiro, ko ieguldīs attīstībai Dienvidāzijā 7

“Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Latvijas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums “Jeff App” atradis investīcijas Igaunijā.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
“Kā krāpnieks zināja, ka neesmu izņēmusi paciņu?” Lasītāja atmasko neīsto “Latvijas Pastu” 1
Lasīt citas ziņas

Uzņēmums, kas palīdz lietotājiem būvēt personīgo kredītvēsturi, kas balstīta klientu digitālajos datos, piesaistījis vienu miljonu dolāru no Igaunijas Biznesa eņģeļu tīkla (EstBAN), “Start­up Wise Guys” fonda un vairākiem privātiem biznesa eņģeļiem – tostarp pašreizējiem un bijušajiem Igaunijas tehnoloģiju gigantu “Skype”, “Transferwise” un “Bolt” darbiniekiem.

Līdzekļi tiks ieguldīti gan jaunu produktu attīstībā, gan izaugsmes turpināšanā Vjetnamas tirgū. Tāpat plānots apgūt arī citus Dienvidāzijas tirgus, piemēram, Filipīnu salas un Indonēziju.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmuma dibinātājs Toms Niparts norāda, ka, neskaitot Ķīnu, Āzijas valstīs ir apmēram miljards cilvēku, kuri saskaras ar grūtībām finanšu pakalpojumu saņemšanā ļoti ierobežota “tradicionālo” finanšu datu apjoma, piemēram, banku transakciju un kredītvēstures ierakstu, dēļ.

Tajā pašā laikā anonimizētu viedierīču, t. s. metadatu, uzvedības pazīmju un daudzu citu veidu digitālo datu lietošana kredītspējas noteikšanai kļūst arvien populārāka.

Tas ļauj tādam uzņēmumam kā “Jeff App” apkalpot tos klientu segmentus, kurus līdz šim nav bijis iespējams izvērtēt.

Problēma ir tā, ka šādu metožu un rīku izmantošana ir visai dārgs un sarežģīts process, kas vairumā gadījumu ir ļoti komplicēts atsevišķām bankām un aizdevējiem.

Āzijas valstīs ir apmēram miljards cilvēku, kuri saskaras ar grūtībām finanšu pakalpojumu saņemšanā ļoti ierobežota “tradicionālo” finanšu datu apjoma, piemēram, banku transakciju un kredītvēstures ierakstu, dēļ. “Jeff App” aizpilda šo nišu ar anonimizētu viedierīču metadatu, uzvedības pazīmju un citu digitālo datu analīzi.
Publicitātes foto

“Jeff App” šo problēmu risina, apvienojot patērētāju pieprasījumu un datu ievākšanu vienuviet.

Savienojoties ar arvien lielāku skaitu ārējo partneru un regulāri pievienojot jaunus datu tipus, kā arī secīgi tos analizējot, uzņēmums pakāpeniski veido arvien vērtīgāku kredītvērtējumu patērētājiem, balstoties uz digitālajiem datiem, kuri jau ir viņu rīcībā.

Uzņēmuma mērķis ir izaugt par multifunkcionālu platformu, kas bez finanšu produktu salīdzināšanas ļauj atrast arī izdevīgākos piedāvājumus apdrošināšanas un e-komercijas sfērās, kā arī daudzās citās nozarēs.

“Gribam sasniegt situāciju, kurā mūsu kredītvērtējums ir tirgus standarts,” pauž Niparts.

“Jeff App” dibināts 2019. gada beigās, bet darbu Vjetnamā uzņēmums sāka 2020. gadā. Uzņēmuma dibinātāji ir Toms Niparts un Reinis Tenis. Kopš dibināšanas uzņēmums investīcijā piesaistījis 1,4 miljonus dolāru.

Uzņēmuma izveidoto salīdzināšanas rīku Vjetnamā izmanto vairāk nekā 300 000 lietotāju, finanšu produktus salīdzinot vairāk nekā 1,7 miljonus reižu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.