Ilustratīvs foto
Ilustratīvs foto
Foto: Fotolia

Petraviča paraksta ģenerālvienošanos ar arodbiedrībām 0

Pievieno LA.LV

Labklājības ministre Ramona Petraviča piektdien parakstīja ģenerālvienošanos starp ministriju un trijām arodbiedrībām – Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrību, Latvijas Valsts iestāžu, pašvaldību, uzņēmumu un finanšu darbinieku arodbiedrību un Latvijas Ārstniecības un aprūpes darbinieku arodbiedrību.

“Par SAVAS naudas izņemšanu – 9,59 eiro!” Izrādās, ka atsevišķos gadījumos par naudas izņemšanu no bankomāta jāšķiras no prāvas summiņas
“Mamma nepaspēja…” Zolitūdē traģiski mirusi 17 gadus veca meitene, vietējie pastāsta vairāk
Biežākie klupšanas akmeņi, sveštautiešiem apgūstot latviešu valodu – mums pašiem tas ir pat smieklīgi vienkārši
Lasīt citas ziņas

“LEsmu gandarīta par noslēgto vienošanos, kas ļaus būtiski palielināt valsts sociālo aprūpes centru darbinieku atalgojumu,” teica labklājības ministre .

Ģenerālvienošanās mērķis – ar sociālā dialoga palīdzību uzlabot personāla un finanšu resursu vadību, darba attiecības un pārvaldes, saziņas un līdzdalības formas, ievērojot ar normatīvajiem aktiem noteikto darba devēja rīcības brīvību un nepieciešamību pārskatīt darbiniekiem noteikto atlīdzību.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tā attiecas uz tiem LM padotībā esošajiem valsts sociālās aprūpes centriem (VSAC), kuros ir izveidotas šo triju arodbiedrību arodorganizācijas.

Parakstītā ģenerālvienošanās īpaši regulē darbinieku darba un atpūtas laiku, darba samaksu, darbinieku kvalifikācijas paaugstināšanu, sociālās garantijas darbiniekiem, arodorganizāciju darba nodrošināšanu, kā arī arodbiedrību un LM savstarpējo konsultēšanos.

Salīdzinājumā ar 2017. gadā noslēgto ģenerālvienošanos starp LM un arodbiedrībām, darbinieku zemākā mēnešalgas likme ir paaugstināta. Šogad, piemēram, ārstam ar 3. kategoriju mēnešalga no 821eiro ir pieaugusi līdz 1031 eiro, bet sociālajam darbiniekam ar 3. kategoriju no 690 eiro līdz 1119 eiro.

Savukārt aprūpētājam ar 3.kategoriju no 430 eiro līdz 608 eiro. Turklāt ģenerālvienošanās noteiktās zemākās mēnešalgu likmes sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas procesā iesaistītajiem darbiniekiem ir pielīdzinātas noteiktajam maksimālajam apmēram.

Ģenerālvienošanās ir spēkā līdz 2022. gada 31. martam.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.