Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Pieaudzis biezpiena sieriņu un saldējuma eksports uz Honkongu, Singapūru un Taivānu 0

Pieaudzis piena pārstrādes koncerna “Food Union” biezpiena sieriņu un saldējuma eksports uz Honkongu, Singapūru un Taivānu, pakāpeniski apgriezienus sākot uzņemt aizvadītā gada nogalē, aģentūru LETA informēja koncerna pārstāve Ērika Kirsone-Kriviņa.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi 57
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Lasīt citas ziņas

Viņa norādīja, ka vislielāko pieaugumu eksporta rādītāji piedzīvoja šā gada jūnijā, kad “Food Union” iegāja Taivānas tirgū. Pēdējo trīs mēnešu laikā Latvijā un Igaunijā ražotā saldējuma, kā arī Latvijā ražoto biezpiena sieriņu eksports uz Austrumāzijas valstīm sasniedzis 126 tonnas, bet līdz gada beigām esot plānots eksporta apjoma palielināt līdz 270 tonnām.

Kirsone-Kriviņa iezīmēja, ka kopumā koncerna uzņēmumi uz Austrumāziju eksportē 46 dažādus produktus ar trim Latvijā pazīstamiem zīmoliem un vienu speciāli radītu. Premiālu un izsmalcinātu garšu cienītājiem tiekot piedāvāts baudīt plašu saldējuma “Ekselence” sortimentu ar visām Latvijā iecienītākajām garšām, arī “Pols” regulāri mērojot tālo ceļu no Rīgas.

CITI ŠOBRĪD LASA

Īpaši Austrumāzijas tirgum uz zīmola “Lakto” bāzes radīta “Lakto Diamond” kolekcija bērniem ar trim biezpiena sieriņiem un trim saldējumiem, savukārt diētiskāku un liesāku produktu piekritējiem tiek attīstīts pilnībā jaunradīts zīmols “Shapetime”, kura klāstā ir jau trīs augļu sorbeta saldējumi, bet drīzumā pievienosies citi jauni produkti.

Koncerna pārstāve izcēla, ka eksporta produkti tiek realizēti dažādās Austrumāzijas veikalu ķēdēs, kafejnīcās un uzņēmumu birojos. Piedāvājums šim tirgum izveidots, apvienojot tā pārtikas patēriņa un kultūras iezīmes ar līdzšinējo koncerna uzkrāto pieredzi garšīgu, veselīgu un inovatīvu produktu ražošanā.

“Food Union” vadītājs Eiropā Normunds Staņēvičs uzsvēra, ka izglītotais un maksātspējīgais Āzijas pircējs no pārtikas produktiem pieprasa Eiropas līmeņa kvalitāti. Viņš uzskata, ka “Food Union” to pilnā mērā spēj nodrošināt, tādēļ koncerns izvēlējies ceļu šajā ļoti asas konkurences tirgū ar Latvijā un Igaunijā pazīstamiem un iemīļotiem zīmoliem, kas pieejami respektablos tirdzniecības tīklos.

“Mūsu mērķis ir turpināt kāpināt eksporta apjomu uz šiem tirgiem, savukārt nākamajā gadā ieiet vēl divās Austrumāzijas valstīs,” stāstīja Staņēvičs.

Lielākā daļa no eksporta produktiem tiek ražoti uzņēmumu centrālajā Latvijas ražotnē AS “Rīgas piena kombināts” un neliela daļa Igaunijas ražotnē “Premia TKH”.

Kirsone-Kriviņa apliecināja, papildus produktu eksportam vienā no prestižākajiem Honkongas tirdzniecības centriem darbojas gardēžu saldējuma zīmola “Ekselence” “pop-up” veikals, un jau tuvākajā laikā visa eksportētā prece būšot nopērkama “Food Union” interneta veikalā.

Kā informēja koncerna pārstāvji, “Food Union” uzņēmumu apgrozījums Latvijā pagājušajā gadā bija 114,3 miljoni eiro, kas ir par 6% mazāk nekā 2018.gadā.

Reklāma
Reklāma

“Food Union” grupa apvieno trīs lielākos piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmumus Latvijā – “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens” un “Rīgas piensaimnieks”, kas pievienots “Rīgas piena kombinātam”.

Tāpat grupā ir lielākais saldējuma ražotājs Igaunijā “Premia” un “Premia” Lietuvā, lielākais saldējuma ražotājs Dānijā “Premier Is” un saldējuma izplatītājs “Hjem Is”, saldējuma ražotājs Norvēģijā “Isbjorn Is”, saldējuma ražotājs Rumānijā “Alpin57Lux” un saldējuma ražotāji Baltkrievijā “Ingman Ice Cream” un Krievijā “Hladokombinat No.1”. 2018.gadā “Food Union” atvēra arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā. “Food Union” nodarbināti vairāk nekā 3100 cilvēku.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.