Foto-LETA

Mākslīgā intelekta darbiniece – blonda virtuālā skaistule – sāk aizvietot dzīvus cilvēkus 0

Iepazīstieties! Viņas vārds ir Amēlija – mākslīgā intelekta aģente, kura komunicē dabiskā valodā un ir apveltīta ar izteiktāku empātiju nekā citi līdzīgi aģenti.

Reklāma
Reklāma
7 pārtikas produkti un dzērieni, kas veicina grumbu veidošanos un paātrina novecošanos 25
Seni un spēcīgi ticējumi: šīs lietas nekad nedrīkst ne aizņemties, ne aizdot
4 ikdienišķas un efektīvas lietas: tās palīdz tikt vaļā no liekā svara, ja tev nepatīk sportot 7
Lasīt citas ziņas

Amēlija imitē cilvēka inteliģenci un spēj pieņemt lēmumus, balstoties uz datiem. Līdz ar to Amēlija atkārtotus jeb rutīnas uzdevumus spēj izpildīt daudz efektīvāk nekā cilvēks. Blondā digitālā daiļava spēj atpazīt sava sarunas biedra noskaņojumu un veidot draudzīgu, taču profesionālu kontaktu 24 stundas diennaktī. Viņa nemitīgi uzkrāj informāciju un “mācās”, lai, balstoties uz uzkrāto datu analīzi, izpildītu uzdevumus vai atrisinātu kādu jautājumu.

Amēliju radījis starptautiskais vadības konsultāciju, tehnoloģisko pakalpojumu un ārpakalpojumu uzņēmums “Accenture”. “Lielākais ieguvums ir mērogs un produktivitāte, ko šāds risinājums sniedz. Īsts darbinieks var strādāt astoņas stundas ar īsām pauzēm, bet mākslīgais intelekts strādā 24 stundas diennaktī bez izmaiņām produktivitātē. Tāpat mākslīgā intelekta risinājumi prot veikt sarežģītus uzdevumus un izceļas ar spēju uzkrāt un ātri apstrādāt lielu datu apjomu, lai katrā situācijā izvēlētos piemērotāko rīcību,” uzsver “Accenture” Latvijas filiāles SAP vadītājs Dmitrijs Pozdņakovs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ko Amēlija var izdarīt? Pagaidām mākslīgā intelekta aģente var, piemēram, palīdzēt banku klientiem izveidot bankas kontu, apstrādāt apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus vai reģistrēt pacientus slimnīcā. Tomēr nākotnes mākslīgā intelekta darbinieka iespējas ir gandrīz neierobežotas.

Kuras kompānijas jau izmanto Amēliju? Kā norāda D. Pozdņakovs, tā ir konfidenciāla informācija, tomēr viņš pačukstēja, ka Amēliju izmanto, piemēram, globāla naftas un gāzes kompānija, lai varētu nodrošināt tūlītēju un daudz efektīvāku rēķinu apstrādi. Savukārt ASV bāzēts mediju pakalpojumu sniedzējs Amēliju izmanto klientu servisa speciālistu atbalstam, kamēr kāda prestiža banka Amēliju izmanto, lai palīdzētu bankas darbiniekiem un konsultētu kredītu brokerus par kredītu izsniegšanas noteikumu detaļām.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.