“Rīgas acs” drošības sistēmu iegādei ņems kredītu 0

Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” meitasuzņēmums “Rīgas acs” meklē finanšu avotus integrētās drošības sistēmas izveidei Rīgas sabiedriskajā transportā, kas kopumā varētu izmaksāt ap 4,5 miljoniem latu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 15
Cilvēkstāsts
“Man draudēja publiski, ka mani izkropļos” – saimniecības “Jaunapšenieki” saimniece Agnese par nievām un ļaunumu, ar ko sastopas ikdienā 58
TESTS prātvēderiem: ja zini atbildes uz vismaz 8 jautājumiem, tev ir pārsteidzoši attīstīts intelekts
Lasīt citas ziņas

Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Anita Gaile aģentūrai LETA skaidroja, ka projekta īstenošanai plānots piesaistīt kredītlīdzekļus, bet ne “Rīgas satiksmes” finansējumu, turklāt 4,5 miljoni ir kopējās iespējamās projekta izmaksas, nevis tūlītēja šādas summas iemaksa kādam piegādātājam. “Naudas plūsmas varianti un prognozes tiks precizēti, kad tiks noteikti potenciālie piegādātāji un iegūti to piegādes piedāvājumi. Papildu finansējuma piesaistei izvērsīsim dažāda veida citas aktivitātes, lai nodrošinātu papildu ieņēmumus,” informēja Gaile.

Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) kā vienu no veidiem, kā “Rīgas acs” varētu gūt papildu ienākumus kredīta atmaksāšanai, aģentūrai LETA minēja ieņēmumus no elektroniskās reklāmvides sabiedriskajā transportā. Ar reklāmas izvietošanu Rīgas sabiedriskajā transportā līdz šim nodarbojusies SIA “Pilsētas līnijas”, taču šis sadarbības līgums varētu tikt pārskatīts. Vienlaikus Ušakovs norādīja, ka, uzstādot drošības sistēmas, “Rīgas satiksmei” pirmkārt ik gadu ietu secen aptuveni 150 000 latu zaudējumi, kas rodas vandalisma dēļ.

CITI ŠOBRĪD LASA

Gaile atzina, ka “Rīgas acs” integrētās drošības sistēmas plāno piedāvāt “Rīgas satiksmei” kā maksas pakalpojumu, taču pagaidām esot pāragri minēt konkrētas cenas, jo vispirms nepieciešams izvēlēties un veidot sadarbības modeli ar potenciāliem tehnikas un tehnoloģiju piegādātājiem. “Patlaban tiek veikta arī esošās situācijas analīze un pakalpojumu audits, un, tikai visu informāciju apkopojot, varēs veidot patiesas pakalpojumu tāmes,” sacīja “Rīgas acs” vadītāja.

Drošības sistēmas galvenās komponentes ir videonovērošanas kameras, ieraksta aparatūra, centrālas vadības programmatūra, transportlīdzekļa borta vadībā iebūvēts alkotesters, trauksmes paziņošanas aprīkojums, centrālais jeb borta vadības dators, vadītāja vadības konsole, monitori, audio un video informācijas kontroles un apraides sistēma, transporta kustības kontroles sistēma (GPS), automātiskas pasažieru skaitīšanas aprīkojums, kā arī balss un datu pārraides iekārtas un vadības centra programmatūra.

Integrētas sabiedriskā transporta kustības kontroles, pasažieru drošības un informēšanas sistēma sastāvēs ne tikai no iekārtām, kas tiks uzstādītas sabiedriskajos transporta līdzekļos, bet arī no parku, depo un centrālā kustības vadības centra aprīkojuma un programmatūras, kā arī datu pārraides risinājumiem.

Projekta gaitā ar drošības ierīcēm tiks aprīkotas visas aktīvās “Rīgas satiksmes” transporta vienības, izņemot minibusus, kopumā vairāk nekā 800 vienības.

“”Rīgas satiksme” ir nodevusi “Rīgas acs” rīcībā integrētās sistēmas funkcionālo un tehnisko prasību detalizētu specifikāciju, un tā ir pamats, lai veiktu iespējamo tehnikas un tehnoloģiju piegādātāju loka noteikšanu un sadarbības partneru izvēli,” skaidroja Gaile.

Pēc “Rīgas satiksmes” prasības jau šī gada pirmajā pusē “Rīgas acs” uzstādīs integrētās sistēmas prototipu divos vai trīs transportlīdzekļos un sāks to eksperimentālu ekspluatāciju. Tālākas aktivitātes un plāni ir atkarīgi no šīs ekspluatācijas rezultātiem. “Šobrīd nav pašmērķis piegādāt kaut jebkādu risinājumu. “Rīgas satiksme” mums ir izvirzījusi augstas prasības šī projekta realizācijas kvalitātei,” uzsvēra Gaile.

Reklāma
Reklāma

Drošības sistēmu uzstādīšanu plānots sākt jau šogad un pabeigt trīs gadu laikā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.