Panorāma ar kuģiem un ceļamkrāniem Rīgas ostā
Panorāma ar kuģiem un ceļamkrāniem Rīgas ostā
Foto: LETA

Rīgas ostas teritorijā atklāts moderns, pilnībā automatizēts loģistikas centrs 0

Rīgas ostas teritorijā novembra beigās atklāts jaunais “Kraftool” loģistikas centrs, kur palešu pārvietošanai izmanto pilnībā automatizētas sistēmas.

Reklāma
Reklāma
RAKSTA REDAKTORS
Vācu policijas auto Latgalē satrauc iedzīvotājus – kas īsti notiek? 2
Receptes
Kuru zivi nedrīkst ēst kopā ar ādu: eksperts nosauc sugas un brīdina par sekām
“Oficiāli neviens neko neaizliedz.” Krievijā strauji izdziest viena no sievietes galvenajām pamattiesībām
Lasīt citas ziņas

Jaunais loģistikas centrs kopumā aizņem vairāk nekā piecus hektārus, un tā iekšiene pat neatgādina noliktavas tipa kompleksu – tas ir liels, pilnībā automatizēts mehānisms, kas dažu minūšu laikā paleti var nogādāt no iekraušanas platformas līdz noliktavas tālākajam galam. Vairāk nekā desmit metru augstajās 11 plauktu rindās ir vieta 73 000 palešu. To kustība tiek kontrolēta ar vadības sistēmu, bet pārvietošanas darbus veic roboti.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis loģistikas centrā esošās tehnoloģijas salīdzina ar kosmosu pretstatā tam, kā tradicionāli tiek organizēts darbs noliktavās.

CITI ŠOBRĪD LASA

Noliktavu tehnoloģiju kompānijas “Daifuku Europe” vadītājs Tomass Balufs stāsta, ka šī ir viena no lielākajām noliktavām Eiropā, kādas izveidē viņa vadītais uzņēmums līdz šim ir piedalījies.
Loģistikas centrs var lepoties ne tikai ar pilnībā automātisku palešu transportēšanu. Kompleksā ir izveidota arī ģeotermālās siltumapgādes sistēma, kas darbojas, izmantojot vairākus desmitus dziļurbumu, kas nozīmē, ka komplekss 10 mēnešus gadā darbosies, neizmantojot fosilo kurināmo.

Kompleksa izveidē investēti 36 miljoni eiro. Rīgas Brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš uzsver – šāda apjoma investīcijas norāda uz to, ka Brīvostas piedāvātie nosacījumi un ģeogrāfiskais novietojums ir tik izdevīgs, ka perspektīvā spēj atpelnīt ieguldītos līdzekļus. Pirms būvēt loģistikas centru, uzņēmums ir pētījis arī citu Baltijas jūras reģiona ostu iespējas, tomēr izvēle bijusi par labu Rīgai.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.