Sakārtots automobiļu sadalījums pa klasēm 0

CSDD un LPAA (Pilnvaroto auto tirgotāju asociācija) janvāra auto reģistrācijas statistikas datus pirmo reizi publicējušas jaunā veidolā. Agrākā deviņu apakšgrupu tabula, kurā vienuviet nācās sadzīvot tik atšķirīgiem auto kā 50 000 eiro vērtam “Audi A1” un piecreiz lētākai “Škoda Fabia” (mazā klase) vai piecus metrus garam “Toyota Landcruiser” un divreiz vieglākam “Suzuki Jimny” (apvidus auto),

 

“Sākumā domāju, ka kļūda…” Pircējs pamatīgi samulsis par lasīto uz “Selgas” produkta iepakojuma
DJ Ella, Chris Noah, Fiņķis… Nosaukti šova “Koru kari” jaunās sezonas visu 10 koru vadītāji
Viedoklis
Armands Puče: Trampa utošanās var dot pasaulei vēsturisku labumu
Lasīt citas ziņas

nu aizstāta ar 24 klasēs dalītu klasifikatoru. Kopaina kļuvusi daudz pārskatāmāka. Objektīvāka.

Piemēri. Tabula liecina (pretēji agrāk tiražētajam uzskatam), ka Latvija nebūt nav lielu un greznu džipu zeme. No visiem tā sauktajiem apvidus auto (manuprāt, X grupas nosaukums joprojām nav precīzs – priekšējās piedziņas “Škoda Jety” vai “Nissan Juke” tas nu nekādi neder) visvairāk pirktie ir mazākie, vienkāršākie un lētākie. Lieli un grezni (XL un P-XL) pilnpiedziņas auto veido vien 10 procentus tirgus. Mazie krosoveri – divreiz vairāk. Vispopulārākā (185 auto) valstī tomēr ir racionālā kompaktklase (C).

CITI ŠOBRĪD LASA

LPAA pamatoti uzskata, ka šāda klasifikācija ne tikai precīzāk parādīs tirgus tendences, bet arī ļaus labāk plānot nākotni, uzlabos gan privātpersonu izvēli, gan “ieliks stingrākos rāmjos” lielos iepirkumu konkursus, neļaujot zem relatīvi maziem auto izmēriem paslēpt nevajadzīgi augstas komforta prasības.

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.