Foto-LETA

“Saldus ceļinieks”: situācija ceļu būvē šobrīd ir saspringta 0

Lai arī pretēji prognozētajam pasūtījumu apmērs ceļu būvē ir pietiekošs, jomā valda saspringta situācija, pastāstīja ceļu būves uzņēmuma “Saldus ceļinieks” valdes priekšsēdētājs Gints Karols.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Ja tavas mājas numurā ir kāds no šiem 3 cipariem, tev ir potenciāls sasniegt visu, ko sirds kāro 15
FOTO. Muskuļains torss! Pirmo reizi redzam Donu jaunajā Eirovīzijas tērpā 14
“Vibrēja durvis un logi…” Iedzīvotāji ziņo, ka vietām Latvijā novērojuši kaut ko līdzīgu zemestrīcei
Lasīt citas ziņas

“Pateicoties Satiksmes ministrijai un citām institūcijām, šogad ceļu būvē projekti ir, tāpēc “Saldus ceļinieks” šogad plāno aktīvi piedalīties valsts ceļu un pašvaldību konkursos,” sacīja Karols.

Pēc viņa teiktā, starp ceļu būves uzņēmumiem šobrīd valda asa konkurence, minot, ka pie valsts un pašvaldību pasūtījumiem tiek tie uzņēmumi, kas darbus apņēmušies veikt par ļoti zemām cenām, kas tādējādi rada riskus pasūtītājam. “Agresīvi zemo cenu dēļ mūsu ceļi ir uz minimālās kvalitātes robežas. Ja būvnieks apņēmies veikt darbus par zemu cenu un, piemēram, naftas bitumenam pēkšņi pieaug cena, tad sadārdzinājuma dēļ projektu pabeigt laikus nav iespējas, un līdz ar to Eiropas Savienības fondu nauda ir neapgūta,” teica uzņēmuma vadītājs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Viņš atzīmēja, ka konkurenci starp vietējām ceļu būves kompānijām vēl vairāk saasina ārvalstu uzņēmumi, kas Latvijā izveidojuši meitasuzņēmumus. “Valsts un pašvaldību pasūtījumos parādījušies jau Eiropas mērogā zināmi uzņēmumi, kas nereti Latvijā ienākuši bez investīcijām, tehnikas un saviem darbiniekiem. Konkursos uzvar tas, kas piedāvā zemāko cenu, un tas uzliek papildu kvalitātes prasības, ir jāmāk iestrādāt, saražot, bet kā to var izdarīt ārvalstu uzņēmējs, kuram Latvijā nav pat sava inženiera?” klāstīja Karols, piebilstot, ka šā iemesla dēļ Latvijas ceļu būves kompānijām bieži nākas kļūt par projektu apakšuzņēmējiem uz neizdevīgiem nosacījumiem.

Savukārt, vērtējot pagājušā gada rezultātus, Karols sacīja, ka ceļu būves uzņēmuma “Saldus ceļinieks” apgrozījums saglabājies iepriekšējā gada līmenī, bet peļņa, salīdzinot ar 2012.gadu, nedaudz pieaugusi. Precīzu apgrozījuma un peļņas apmēru kompānijas priekšsēdētājs gan nenorādīja.

“Saldus ceļinieks” 2012.gadā strādāja ar 168,23 miljonu latu (239,37 miljonu eiro) apgrozījumu un 1,38 miljonu latu (1,96 miljonu eiro) peļņu, liecina “Lursoft” publiskotais finanšu pārskats.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.