Jānis Sārts
Jānis Sārts
Foto – LETA

Sārts: No “Doždj” slēgšanas lielākais ieguvējs ir Kremlis. Iespējams, komandā ticis iefiltrēts aģents 136

No Krievijas neatkarīgās televīzijas programmas “Doždj” (“Дождь”/”TV Rain”) slēgšanas Latvijā ieguvējs numur viens ir Kremlis, uzskata NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra direktors Jānis Sārts. Mikroblogošanas vietnē “Twitter” viņš paudis viedokli, ka situācija, kas izveidojusies ar “Doždj”, ir Krievijas “veiksmīgi realizēta refleksīvās kontroles operācija”.

Reklāma
Reklāma
FOTO. Ziemeļkorejas līderis uzdāvina Putinam greznu portretu, kas lika apklust…
VIDEO. Laupītāji uz motocikliem mēģina apzagt garām ejošu sievieti, taču nelāgais nodoms viņiem tūlītēji atspēlējas 11
Kokteilis
Lielā Mēness ilūzija – nepalaidiet garām zemeņu pilnmēnesi 22. jūnijā, tas būs īpašs
Lasīt citas ziņas

Intervijā TV3 raidījumam “900 sekundes” Sārts skaidroja, ka refleksīvā kontrole ir Padomju Savienības laikā Valsts drošības komitejas izstrādāta metode, kā, saprotot kāda uzvedības paradumus, raidīt signālu, lai signāla uztvērējs rīkotos paredzamā, signāla raidītājam izdevīgā veidā. To varot izmantot, piemēram, lai vairākas personas sarīdītu vienu pret otru.

CITI ŠOBRĪD LASA
Sārta ieskatā, “Doždj” komandā varētu būt iefiltrēts drošībnieku aģents, kas apzināti radījis haosu, un uz šādiem riskiem iepriekš ir norādījis arī Valsts drošības dienests.

Sārts skaidroja, ka tagad Kremļa atbalstītājiem ir dota iespēja izplatīt vēstījumus, ka arī Rietumos mediji nevar būt brīvi, jo tie tiek apspiesti.

Vienlaikus NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centra direktors atgādināja, ka tas, ka cilvēki ir opozīcijā Krievijas prezidentam Vladimiram Putinam, vēl uzreiz nepadara viņus par rietumnieciski domājošiem.

Pārtrauc “TV Rain” apraidi Latvijas teritorijā

Līdz ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) lēmumu, no 8.decembra Krievijas neatkarīgajai TV programmai “Doždj” (“Дождь”/”TV Rain”) jāpārtrauc apraidi Latvijas teritorijā. LETA jau vēstīja, ka NEPLP otrdien nolēma anulēt apraides atļauju līdz šim Latvijā strādājošajai Krievijas neatkarīgajai TV programmai “Doždj”.

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš pastāstīja, ka lēmums par apraides licences anulēšanu pieņemts saistībā ar draudiem valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai.

Lēmums pieņemts, vērtējot pārkāpumu kopumu, kas pieļauti pēdējā laikā: valsts valodas celiņa nenodrošināšana pārraidēm, Krimas attēlošana kartē kā daļa no Krievijas teritorijas, Krievijas armijas saukšana par “mūsu armiju”, iespējama atbalsta paušana Krievijas armijai. Tāpat vērtēta no VDD saņemtā informācija, kuras saturu Āboliņš neatklāja.

Ņemot vērā, ka “TV Rain” raida ne vien televīzijā, bet arī platformā “Youtube”, NEPLP lūgs uzlikt ģeobloku “TV Rain” kanālam šajā platformā, lai saturs nebūtu pieejams Latvijā. “Krievijā viņi var brīvi raidīt internetā, par ko bijis izskanējis uztraukums,” papildināja Āboliņš. Kā novēroja aģentūra LETA, ceturtdien no rīta “TV Rain” kanāls un tā saturs platformā “Youtube” Latvijas teritorijā ir vēl pieejams.

NEPLP bija ir ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret TV programmu “Doždj”, kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai.

Reklāma
Reklāma

Lieta ierosināta pēc 1.decembrī raidījumā “Zģes i seičas” (“Здесь и сейчас”/”Te un tagad”) izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar “ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē”.

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā “Zģes i seičas” pavēstīja, ka “Doždj” nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

NEPLP piemēroja “Doždj” 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par “mūsu armiju”. Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

LETA jau vēstīja, ka neatkarīgais televīzijas kanāls “Doždj” darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par “viltus ziņām”. Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju. “Doždj” 18.jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.