Deputāte Janīna Kursīte-Pakule (centrā) debatēs vaicāja: “Vai kāds no mums ir par netikumību skolās? Lai paceļ roku! Bet vai kāds var viennozīmīgi nodefinēt tikumību un precīzu veidu, kā tai izsekot skolās?” Ilze Viņķele (no labās) pārmeta grozījumiem satura trūkumu: “Mēs imitējam darbību, mēs pieķeramies vienai tēmai, kas garantē publicitāti, garantē troksni un putas, bet principā var nodarīt kaitējumu mūsu bērniem.”
Deputāte Janīna Kursīte-Pakule (centrā) debatēs vaicāja: “Vai kāds no mums ir par netikumību skolās? Lai paceļ roku! Bet vai kāds var viennozīmīgi nodefinēt tikumību un precīzu veidu, kā tai izsekot skolās?” Ilze Viņķele (no labās) pārmeta grozījumiem satura trūkumu: “Mēs imitējam darbību, mēs pieķeramies vienai tēmai, kas garantē publicitāti, garantē troksni un putas, bet principā var nodarīt kaitējumu mūsu bērniem.”
Foto – Reinis Inkēns/Saeimas kanceleja

”Tikumīgā” un “morāliste” 23


Uz skatuves kāpa abas galveno lomu izpildītājas. ”Tikumīgo” vadone Jūlija Stepaņenko bija meitenīgi ģērbusies baltā blūzītē un melnā sarafānā, klasiskā ģimnāzistes formastērpā. ”Morāliste”, ”totalitārisma apkarotāju” līdere Ilze Viņķele uznācienam bija izvēlējusies lateksa kostīmu.

Reklāma
Reklāma
Vai kārtējā krāpnieku shēma? “Telefonā uzrādās neatbildēti zvani. Atzvanot uz numuru, adresāts apgalvo, ka nav zvanījis”
Veselam
Ēdieni, no kuriem labāk izvairīties pirms publiskiem pasākumiem… Tie pastiprināti veido gāzes vēderā 4
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 86
Lasīt citas ziņas

Jūlija ērcinājās par nepiederošām personām, kas skolā izteikšoties par jebko, ieskaitot dzimumaudzināšanu, taču vajagot aizliegt bērnu tikumību graujošu brošūru piegādi mācību ie­stādēm. Tam esot liels konfesiju un sabiedrības atbalsts.

Ilze raudzījās plašākā tvērumā. Sagādāts viens vien pierādījums, ka skolā pieejama netikumīga literatūra, bet no svara ir jaunās audzes seksuālā un reproduktīvās veselības izglītošana. Ka cilvēkam ir ķermenis. Ka ir divi dzimumi. Ka cilvēki mīlējas. Tas jāmāca skolā, jo ģimenē, iespējams, šādu informāciju nedabū. Troksnis un putas esot saceltais tracis ap ”Papardes zieda” veidīgo ierašanos skolās. Morāliste pamācīja – lai cilvēki gribētu noticēt tikumībai, ar to nevajag plātīties.

Pedagogi sarkst par TO runāt!

CITI ŠOBRĪD LASA

Tā pedagoģiskās padomes plenārsēde gāja vaļā. Vecāki jautātu – kā gan gadījies, ka ap skolām ložņā aizdomīgas NVO, vai tie būtu alternatīvas vēstures entuziasti vai pornogrāfi, vai amor lietu speciālisti, pastāvīgi mēģinot jaukties valstiski noteiktā saturā? Dep. Ločmele-Luņova zināja atbildi. Izglītības ministrijas metodiskie norādījumi liekot skolotājiem par pienākumu pamatskolas mācību procesā novadīt vienu stundu par seksualitāti un piecas stundas par reproduktīvo veselību. Vienalga, vai stāsta jau pirmklasniekiem vai 9. klasei. Ak vai, dažkārt pedagogi nav izglītoti un sarkst par TO runāt! Jaunai skolotājai var būt nav bijis it neviens kaisles romāns, neviens pretējā dzimuma īpatnis Gaujmalā nekad nav palpējis viņas apaļumus, savukārt gados vecākās kolēģes var neatcerēties, kad un vai tas ar viņām vispār noticis. Šādā nestundā izskaidrot priekšmetu aicinot daudz pieredzējušos ”Papardes zieda” darbiniekus. Viņi tā ”iejūtīgi, uzmanīgi”, un tad vecāki ”post factum” uzzinot, ko profesionāļi mācījuši. Laikam palīgā drīkst saukt arī dakteri. Varbūt rafinētu donžuānu vai vecu nimfeti. Nav tā, ka ”Papardes ziedam” ir monopols ”bērnus atrod kāpostos” teorijas sagraušanā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.