Ekonomika
Auto un tehnoloģijas

“JeffApp” – Latvijas jaunuzņēmums ar neaptveramu tirgus potenciālu0


No kreisās: “JeffApp” līdzdibinātājs un galvenais tehniskais vadītājs Sandris Artemjevs, līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs Toms Niparts, kā arī līdzdibinātājs un izpilddirektors Reinis Tenis.
No kreisās: “JeffApp” līdzdibinātājs un galvenais tehniskais vadītājs Sandris Artemjevs, līdzdibinātājs un valdes priekšsēdētājs Toms Niparts, kā arī līdzdibinātājs un izpilddirektors Reinis Tenis.
Publicitātes foto

Uzņēmums “JeffApp” ir visai unikāls – tas pieejams klientiem nevis Latvijā, citur Eiropā vai ASV, bet gan Āzijā. Konkrēti – Vjetnamā. Tā kā uzņēmuma darbība balstīta mākoņu tehnoloģijās, tad lielais attālums starp tirgu un “JeffApp” komandu problēmas nerada.

To pierāda arī atzinība no dažādiem investoriem, kas uzņēmumā investējuši vairāk nekā 300 tūkstošus eiro.

 

Palīdz gan aizņēmējiem, gan aizdevējiem

Uzņēmuma īpašnieks Toms Niparts nav nekāds iesācējs “fintech” jeb finanšu tehnoloģiju nozarē. Viņš bijis viens no dibinātājiem savstarpējo aizdevumu platformai “Viventor”. Saistībā ar to ilgu laiku dzīvojis Spānijā un dibinājis kontaktus arī vairākās Āzijas valstīs – Indonēzijā, Filipīnās, arī Vjetnamā.

“Sapratu, ka man ļoti nepatīk tirgū esošie kredītstarpnieki – kā viņi darbojas, kāda ir aizņēmēju pieredze. Otrkārt, sapratu, ka Āzija ir ļoti interesants tirgus ar lielu potenciālu, galvenokārt milzīgā iedzīvotāju skaita dēļ.

Arī finanšu pakalpojumi tur stagnē. Pieredzi un kontaktus Āzijas tirgū salikām kopā ar zināmajām brokeru problēmām un pagājušā gada rudenī metāmies iekšā jaunā projektā, ko sauc par Džefu.”

Džefs (Jeff) ir uz Āzijas tirgiem orientēts finanšu brokeris, kas ar potenciālajiem aizņēmējiem sazinās čatā. “Mēs ejam ļoti personalizētu ceļu. Kāda parasti izskatās tirgus salīdzinājumu mājaslapa?

Ir simtiem pogu, daudz apakšsadaļu, kurās viegli pazust. Džefa pamatā ir saruna – viņš ir gluži kā draugs, kā kolēģis, kas tevi uzrunā čata formātā, piedāvājot atrast labāko aizdevuma piedāvājumu.

Jo vairāk Džefu izmanto, jo vairāk piedāvājumu tiek izteikti. Jo vairāk informācijas par sevi nodod Džefam, piemēram, telekomunikāciju, “Facebook” datus, ļauj piekļūt savai atrašanās vietai, jo augstākā līmenī tiec un personalizētākus, izdevīgākus piedāvājumus saņem,” stāsta Toms, piebilstot, ka Džefs ļauj izvairīties no daudzu dažādu, piemēram, hipotekāro kredītu, pieteikumu rakstīšanas katrai bankai atsevišķi, kam seko vēl desmitiem e-pastu.

Ar Džefu viss notiek vienkārši un centralizēti vienā kanālā – čatā. Kā izpētījis “Facebook”, šis saziņas rīks ir pazīstams 80% pieaugušo.

No otras puses – “JeffApp” aizdevējiem dod alternatīvos datus, kam ir liela pievienotā vērtība. Tādā veidā aizdevēji tiek ne tikai pie aizņēmēja, kas grib 500 eiro auto remontam, bet arī papildu informācijas no “Facebook”, “Bolt” u. c. vietnēm.

“Āzijā tas ir ļoti būtiski, jo lielam procentam iedzīvotāju nav banku kontu, nav kredītvēstures. Vjetnamā tikai katram trešajam ir bankas konts, bet aizdevējam ir svarīga plaša informācija, lai aizņēmēju varētu izvērtēt. Šie alternatīvie dati palīdz uzlabot veiksmīgo aizņēmumu skaitu.”

Interesanti, ka nākotnē uzņēmums grib paplašināt darbību arī ārpus aizdevumiem – pievienot apdrošināšanu u. c. ikdienas pakalpojumus – sākot no komunālo pakalpojumu piedāvājumiem, beidzot ar kuponu piedāvāšanu par noteiktu pirkumu veikšanu.

 

Uz Āziju nepārvāksies

Uzņēmums sācis ar tirgu apgūšanu Latvijā un Spānijā, bet tad sapratuši, ka attīstība šajos tirgos ir bezjēdzīga. Izlēmuši, ka ilgtermiņā grib darboties attīstības valstu virzienā.

“Vienu dienu pamodāmies un uzdevām sev jautājumu – ko mēs darām? Sapratu, ka fokusam jābūt uz Āziju, kur ir kontakti un pieredze. Viens variants bija Indonēzija, bet tur ir problēmas ar regulatoru. Otrs variants bija Filipīnas, bet biznesa vide politikas dēļ tur ir neprognozējamāka. Nolēmām Indonēziju iekarot otro, bet sākt ar Vjetnamu.”

Arī “JeffApp” ir viens no tiem uzņēmumiem, kas droši vada biznesu otrā pasaules malā no Latvijas. Ļoti maz laika fiziski pavadot Vjetnamā, izdevies pievienot pirmos desmit vietējos partnerus, vest sarunas ar vietējām bankām.

To palīdzējis paveikt viens no pārdevējiem uz vietas Vjetnamā, jo partneri prasījuši līgumu noslēgšanu ar vietējo uzņēmumu. “Daudzi potenciālie investori jautāja, kad mēs paši pārvāksimies uz Āziju.

Nedomāju, ka pārvāksimies. Ir tomēr 21. gadsimts un paliek arvien mazāk lietu, kuras nevar digitalizēt un paveikt attālināti. Mūsu pieeja ir tāda, ka katrā Āzijas tirgū vajadzēs minimālus resursus uz vietas, laika gaitā atvērsim biroju gan Vjetnamā, gan nākamajās valstīs, bet kopumā paliksim Latvijā.”

 

330 tūkstoši pāris mēnešu laikā

Liela nozīme straujajā attīstībā bijusi komandai. Toms norāda, ka nevar nenovērtēt ideju, plānu un stratēģiju, taču izpildījums beigās ir pats svarīgākais un par izpildījumu ir atbildīga komanda.

“Tieši pēdējie mēneši arī bijuši paši aktīvākie – novembrī pievienojām pirmos partnerus un klientus. Būtībā esam ļoti agrīnas stadijas jaun­uzņēmums. Protams, ir patīkami, ka zvaigznes tā sastājušās, ka šobrīd viss rit labi.

Mēs sākumā nolēmām, ka ik pēc trim mēnešiem sēdīsimies pie galda un vērtēsim, ko esam paveikuši. Palīdzējusi arī veiksme, bet veiksme seko tiem, kas kaut ko dara,” pārliecināts uzņēmuma dibinātājs.

“JeffApp” nav konservatīvs projekts, un to saprot arī investori, norādot, ka investīcijas ir augsta riska, bet ar milzīgu iespējamo atdevi.

Ko nozīmē augsta riska investīcija? Ieguldījums inovatīvā, unikālā uzņēmumā, kam nav daudz priekšgājēju un piemēru, ko varētu izmantot kā salīdzinājumu.

Ir ļoti daudz nezināmo, tāpēc grūti prognozēt, kā uzņēmumam veiksies ar attīstību. Bet “Jeff­App” strādā plašā ģeogrāfiskā areālā, kurā ir strauji augošs iedzīvotāju skaits un daudz problēmu, ko risināt. “Esam pārliecināti, ka mums izdosies pacelt uzņēmuma vērtību līdz milzīgam skaitlim,” saka Toms Niparts.

 

Četri gadi, astoņas valstis

Ar pēdējo mēnešu laikā iegūtajiem 330 000 eiro uzņēmums varētu izdzīvot 15–18 mēnešus, taču tāda mērķa nav. Tā vietā ir mērķis ir turpināt straujo attīstību.

“Mums ir lielas ambīcijas. Paši esam strādājuši lielās organizācijās, kas pieder miljardieriem. Mēs nevēlamies izveidot mazu dzīves stila uzņēmumu ar pusmiljona apgrozījumu. Tā vietā četru gadu laikā gribam būt astoņos tirgos Dienvidaustrumāzijā, apgrozīt vairākus miljonus.”

Pēdējā laikā gana daudzi veiksmīgi Latvijas uzņēmumi ir pārdoti, piemēram, “Funderful”, “Mailigen”, “CakeHR”, un t. s. “exit” jeb stratēģiskā pārdošana ir prātā arī Tomam. Ne tikai peļņas nolūkos, bet arī apzinoties, ka neizdegot cilvēks vienā projektā var darboties apmēram 15 gadus.

Viņš cer, ka cilvēki, kuriem izdevies pārdot savu uzņēmumu, dalīsies pieredzē ar visu Latvijas jaunuzņēmumu ekosistēmu. Līdzīgi kā to dara Igaunijas uzņēmēji.

Uzziņa:

“JeffApp” dibināts 2019. gadā, pilnvērtīgs darbs sācies rudenī. Uzņēmuma dibinātājs un vadītājs ir Toms Niparts. Līdzdibinājuši arī Reinis Tenis un Sandris Artemjevs.

Sākotnēji uzņēmums meklējis partnerus Latvijā un Spānijā, bet mazliet vēlāk pārorientējies uz Dienvidaustrumāziju.

Uzņēmums piesaistījis 150 000 eiro investīcijas no vairākiem privātajiem investoriem dažādās Eiropas valstīs.

Februārī uzņēmums uzvarēja Tartu “Startup Day”, iegūstot 170 000 eiro investīcijas no sindikāta, ko organizēja Igaunijas Biznesa eņģeļu tīkls, kā arī 10 000 eiro no “Swedbank” Igaunijas filiāles.

Uzvarēja Centrālās un Austrumu Eiropas reģionālajā “Seedstars Summit” konkursā un iekļuva globālajā finālā, kas Covid-19 dēļ 3. aprīlī notika tiešsaistē.

Uzņēmums strādā Vjetnamas tirgū, bet jau pavisam drīz “JeffApp” būs arī Indonēzijā.

Līdz šim apkalpoti 30 000 klientu. Šogad plānots apkalpot 100 000 klientu, bet plāns tiks izpildīts krietni ātrāk.

Uzņēmumā strādā deviņi cilvēki, bet tiek meklēts papildinājums.

 

Vērtējums: Tirgus potenciāls ir gandrīz neaptverams

Raimonds Kulbergs, “Funderful” un “Salto.co” dibinātājs:

“Ne velti “JeffApp” komanda Toma Niparta vadībā īsā laikā saņēmusi neskaitāmus apbalvojumus, atzinības, investīcijas.

“JeffApp” risina problēmu lielā nozarē, kas Āzijā ir īpaši sāpīga, – palīdz nodrošināt, ka cilvēki aizņemas atbildīgi. Tas būs arvien aktuālāk arī Covid-19 pandēmijas kontekstā.

Lēmums startēt uzreiz Āzijā, Vjetnamā, ir ļoti drosmīgs, bet pamatots. Vjetnamā vairumam iedzīvotāju nav bankas konta – līdz ar to aizdevēji nespēj uzticami izvērtēt aizņēmējus.

Produkta nepieciešamību pierāda tas, ka pat pirms darba sākšanas aizdevēji stāvēja rindā, lai sadarbotos ar “JeffApp”.

Saistītie raksti

Vjetnamā ir 95 miljoni iedzīvotāju, Indonēzijā – 264 miljoni. Tirgus potenciāls ir gandrīz neaptverams, ja pierasts operēt Latvijas mērogā.”

LA.lv
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.