Šodien valdība lems par strīdīgo pasažieru skaita ierobežojumu sabiedriskajā transportā – 50% no tā ietilpības.
Šodien valdība lems par strīdīgo pasažieru skaita ierobežojumu sabiedriskajā transportā – 50% no tā ietilpības.
Foto: Dainis Bušmanis

Šodien lemj par puspilniem autobusiem. Vai būs īpaši vakcinēto reisi? 18

Ilmārs Randers, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

 

Šodien valdības sēdē turpinās pagājušajā piektdienā atliktā jautājuma skatīšana par sabiedriskā transporta maksimālo piepildījumu un citiem ar pasažieru pārvadājumiem saistītiem ierobežojumiem.

 

Ierosina puspilnus autobusus

“Mēs te tupēsim ar maskām, kodiem un ierobežojumiem, kamēr visa pārējā Eiropa dzīvos kā 2019. gadā,” Soctīklotāji par Pavļuta paziņojumu 23
Kariņš un Pavļuts jau nav vienīgi, kuri “rausta sabiedrību”! Zanders iesaka tuvākajās nedēļās izslēgt “ziņas”
Veselības ministrija sākusi darbu pie plāna Covid-19 ierobežojumu atcelšanai 31
Lasīt citas ziņas

Iepriekšējā sēdē ministriem, lemjot par ārkārtējās situācijas izsludināšanu, iesniegtajā rīkojuma projektā bija paredzēts, ka sabiedriskā transporta pārvadātājiem nākamos trīs mēnešus pasažieru iekāpšana un izkāpšana būtu jāorganizē tā, lai pasažieru skaits transportlīdzeklī nepārsniegtu 50% no tā ietilpības vai 55% no tā ietilpības, ja nepieciešams uzņemt pasažierus pieturvietās.

Tāpat bija rosināts noteikt, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējam nesniegtu braukšanas maksas atvieglojumus pilngadīgām nevakcinētajām personām.
CITI ŠOBRĪD LASA

Lai arī veselības ministrs Daniels Pavļuts uzsvēris, ka sabiedriskais transports ir epidemioloģiski bīstama vieta un šī problēma risināma steidzami, ministri tomēr ieklausījušies kolēģa Tāļa Linkaita viedoklī un vienojušies, ka jautājums par sabiedriskā transporta piepildījumu jāskata šodien, iekļaujot to Ministru kabineta (MK) noteikumos “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”.

Mehāniski samazināt transporta piepildījumu nedrīkst

Satiksmes ministram bijuši iebildumi arī pret plānu par atlaižu nepiešķiršanu nevakcinētajiem, jo neesot skaidrs, kā to nodrošinās, piemēram, Rīgas sabiedriskajā transportā, kur ar e-talonu apkalpošanas sistēmas starpniecību nav iespējams noteikt sadarbspējīga Covid-19 sertifikāta esamību.

Vēlāk precizēja, ka atlaižu nepiešķiršana nevakcinētajiem attiekšoties tikai uz reģionālo sabiedrisko transportu.

Komentējot savu pozīciju un situāciju pārvadājumu jomā, satiksmes ministrs “Latvijas Avīzei” pirms šīs dienas valdības sēdes izteicās: “Satiksmes ministrijā uzskatām, ka sabiedriskais transports vienmēr reaģē uz pieprasījumu. Cilvēkiem katram braucienam ir mērķis – pasažieri dodas uz darbu, mācībām, veikalu, pie ārsta utt. Reti kurš vienkārši vizinās, un tādēļ mūsu viedoklis ir, ka mehāniski piepildījumu samazināt nav iespējams.

Par to pārliecinājāmies jau iepriekšējā reizē, kad, braucot uz darbu, cilvēki laukos palika pieturās – tā sabiedriskais transports strādāt nedrīkst!

Pirmajā ierobežojumu laikā bija vairāk liegumu klātienes apmeklējumiem. Tagad mājsēdes smagais variants piemērots nav. Cilvēkiem, kuri nevar strādāt attālināti, jābūt pārliecībai, ka viņi darba vietās tiešām nokļūs un ka transports atnāks laikā un tajā varēs iekļūt. Diskusijas ar Veselības un citām ministrijām turpināsim.”

 

Par vakcinēto reisiem jālemj pašvaldībās

Satiksmes ministrs sestdien valstspilsētu pašvaldību domēm nosūtījis aicinājumu pārskatīt sabiedriskā transporta organizāciju. Aicinājumā norādīts, ka pašvaldībām valstspilsētās – Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Liepājā, Ogrē, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī – jau tagad ir tiesības noteikt reisus, kuros pasažierus var uzņemt tikai ar sadarbspējīgu Covid-19 sertifikātu, kā arī pārskatīt noteiktos braukšanas maksas atvieglojumus.

Kā vienu no risinājumiem ministrs minējis pandēmijas sākumā 2020. gadā ārkārtas situācijas laikā Rīgas domes ieviestos ierobežojumus, atsakoties no braukšanas maksas atvieglojumu piemērošanas atsevišķām pasažieru grupām.

“Atļauju pašvaldībām ātri reaģēt un veikt nepieciešamos pasākumus sabiedrisko pārvadājumu jomā uz vietas jau esam devuši septembra sākumā. Daudzi eksperti, darba devēji un arī Covid-19 ierobežošanas stratēģiskās vadības grupa ir norādījuši, ka valdībai jārīkojas līdzīgi kā Zviedrijā un citās Skandināvijas valstīs – vairāk ar rekomendācijām. Decentralizētā pieeja esot labāka – katram uz vietas jāzina labāk, kāda ir situācija un kā to risināt. Redzēsim, vai šī Zviedrijas pieeja būs pozitīva. Es jau arī saprotu, ka visērtāk ir gaidīt valdības lēmumu, kurš šajā ierobežojumu gadījumā vienmēr būs nepopulārs,” aicinājuma būtību “Latvijas Avīzei” skaidroja satiksmes ministrs.

 

Pašvaldības: gaidīsim valdības lēmumus!

“Latvijas Avīze” vakar aptaujāja vairākas lielo pilsētu pašvaldības – kā tās rīkosies pēc satiksmes ministra aicinājuma?

“Ja būs valdības lēmums, tad arī attiecīgi pielāgosimies. Uzskatu, ka jābūt kādai vienotai praksei, kurai sekojam. Ministriem jau arī domas dalās – viens uzskata, ka braukt var visi, otrs uzstāj, ka jāsamazina maršruta tīkls, cits atkal domā tieši pretēji – lai vienā transporta līdzeklī nebūtu milzīgs pasažieru skaits, braucienu skaits tieši jāpalielina. Nepieciešama kaut kāda sistēma. Kad būs konkrēti uzstādījumi – izpildīsim, ne pirmo gadu slimojam,” teica Aleksandrs Bartaševičs, Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētājs.

“Jēkabpilī ir neliels šo grupu skaits, kam braukšanas maksas atvieglojumus piemērojam, – skolēni, pensionāri, invalīdi, goda pilsoņi u. c. Tāpēc šis priekšlikums mums nav aktuāls. Un mums nav tādas materiāltehniskās bāzes, lai vienu aiz otra pa maršrutu sūtītu divus autobusus – vienu personām ar sertifikātiem, otru personām bez sertifikātiem,” uzskata Kārlis Stars, Jēkabpils domes priekšsēdētāja vietnieks attīstības jautājumos.

“Esmu dzirdējis tikai to, ka atviegloto personu ierobežojumi attieksies tikai uz reģionālajiem pārvadājumiem. Vai tos var nodrošināt pilsētā? Ja ir iedzīvotāja karte vai skolēna apliecība, tad principā var. Te gan jāņem vērā, ka pārvadātājs pats neko neadministrē, to dara pilsētas sociālā un izglītības pārvalde. Teorētiski – ja šīs iestādes zina, kurš ir vakcinēts un kurš nav, nospiež pogu, un atvieglojumi kartē nestrādā. Kas attiecas par invalīdiem – šoferim vēl bez apliecības jāprasa uzrādīt sertifikātu, ja tā ir mobilajā telefonā – jānolasa. Saprotams, ka visiem šoferiem tādas ierīces nav.

Turklāt invalīdiem, represētajiem un citiem “sociālajiem” jau nav pieejama vienota datubāze. Pilsētnieku kartes administrētājiem tāpat taču nav pieejas pie vakcinācijas sertifikātu datiem, jo tie ir sensitīva informācija, ko nevienam nedod,” vērtē Pēteris Salkazanovs, Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētāja padomnieks.

 

Kas segs kontrolēšanas izmaksas?

“Ņemot vērā, ka puse no sabiedrības nav vakcinējusies, cilvēku kontrolēšana sabiedriskajā transportā neapšaubāmi nesīs arī lielas izmaksas. Kas tās segs? Otrs grūti izpildāmais, praktiski neizpildāmais aspekts ir tas, ka autobusam, tramvajam vai trolejbusam ir jāiet pēc noteikta grafika, bet ar pārbaudes veikšanām veidosies milzu sastrēgumi.

Asociācijā šīs lietas ir piefiksētas un ar Satiksmes ministrijas speciālistiem tiksimies jau ekspertu līmenī, lai mēģinātu saprast, ko šādi aicinājumi īsti nozīmē. Nevakcinētajiem kustības brīvība šobrīd ierobežota taču nav – ja cilvēkam ir biļete, viņu sabiedriskajā transportā nelaist nevar,” valstspilsētu pozīciju skaidro Viktors Valainis, Saeimas deputāts, Latvijas Lielo pilsētu asociācijas izpilddirektors.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.
“Mēs te tupēsim ar maskām, kodiem un ierobežojumiem, kamēr visa pārējā Eiropa dzīvos kā 2019. gadā,” Soctīklotāji par Pavļuta paziņojumu 23
Kariņš un Pavļuts jau nav vienīgi, kuri “rausta sabiedrību”! Zanders iesaka tuvākajās nedēļās izslēgt “ziņas”
Veselības ministrija sākusi darbu pie plāna Covid-19 ierobežojumu atcelšanai 31
“Represiju dēļ latgalieši to tik sapņo kā atdalīties no Latvijas un pievienoties Krievijai!” Ko par mums raksta Krievijas propagandas mediji
Izmaiņas veselības aprūpē no 1. janvāra: kuri cilvēki tagad ir atbrīvoti no pacienta līdzmaksājuma? 11
Lasīt citas ziņas
Ar slimnīcas ārstu konsīlija atzinumu nepietiks, vajadzēs vēl vienu. Kompensāciju pretendentus pamatīgi izsijās
Saslimstības rādītājs pieaudzis līdz 3584,4. Cik jauni kovida slimnieki atklāti trešdien?
Par balstvakcīnas nenodrošināšanu Lembergs no IeVP pieprasa kompensāciju 10 000 eiro apmērā 7
Kremlis: Krievijas apsvērumi ASV atbildē par “drošības garantijām” nav ņemti vērā
Saslimstības rādītājs pieaudzis līdz 3584,4. Cik jauni kovida slimnieki atklāti trešdien?
13:46
Kremlis: Krievijas apsvērumi ASV atbildē par “drošības garantijām” nav ņemti vērā
13:41
vārds ietekmē tavu dzīvi: šīs dienas gaviļnieces – Ilze, Ildze un Izolde
13:17
“Mēs te tupēsim ar maskām, kodiem un ierobežojumiem, kamēr visa pārējā Eiropa dzīvos kā 2019. gadā,” Soctīklotāji par Pavļuta paziņojumu 23
“Saslimu ar kovidu, bet testu nodevu tikai pēc nedēļas. No kuras dienas sāk skaitīt karantīnu?” Uz skatītājas jautājumu atbild Stella Lapiņa 10
“Kur ir Patiesības ministrija?” Diskusija par dezinformācijas definīciju jeb to, kas ir meli un kas nav meli
Uz cik dienām apturēs vakcinācijas sertifikāta darbību, ja cilvēks saslimis ar kovidu? 1
Rinkēvičs: Mums jābūt gataviem uz ilgstošu starptautiskās spriedzes periodu
Kariņš un Pavļuts jau nav vienīgi, kuri “rausta sabiedrību”! Zanders iesaka tuvākajās nedēļās izslēgt “ziņas”
“Represiju dēļ latgalieši to tik sapņo kā atdalīties no Latvijas un pievienoties Krievijai!” Ko par mums raksta Krievijas propagandas mediji
VIDEO. “Nenormāla slodze, ieskaitot slimnīcas pa ceļam…”: Olga Rajecka atklāj patiesību par “Eolikas” koncertdzīves aizkulisēm
Kols: Patlaban visaktuālākais jautājums Latvijai un Eiropai ir drošība
Slimnīcu biedrības vadītājs: Omikrons mediķus skāris daudz plašāk nekā iepriekšējie Covid-19 paveidi
Krievija un Ukraina vienojas ievērot pamieru un februārī rīkot jaunas sarunas
VIDEO. “Tā procedūra ir ļoti nopietna, jo dibens jau nav tā mazākā ķermeņa daļa”: Olga Kambala ar injekcijām tiek pie smukākas pēcpuses
“Pa logu izmeta 400 mārciņu pieprasīto kukuli un ar 137 km/h bēga no kolēģiem!” Kā Jevgeņijs Rēzeknē atmaskoja uzmācīgos un negodīgos ceļu policistus
ASV Valsts departaments: Ja Krievija iebruks Ukrainā, “Nord Stream 2” nesāks darboties
Izcils reitings Vjačeslavam Dombrovskim, zems – Aldim Gobzemam un Aināram Šleseram. Bet cīņa vēl priekšā, vēsta medijs 100
“Šī gaļa nākotnē varētu būt 40% dārgāka!” Atklāj, kam bez tomātiem un gurķiem strauji augs cenas 40
Skatītāja: Uztaisiet šovu, lai prezidents un ministri parāda, kā izdzīvot ar 283 eiro mēnesī 235
“Gobzems apkauno nevis sevi, bet savus vecākus,” Kreituse asi kritizē politiķi 132
Rīgu pārņēmis omikrons. Ko vēl atklāj novērojumi Latvijas pilsētu notekūdeņos? 37
PVO brīdina par omikrona apakšpaveida izplatīšanos, kurš nodēvēts par “zaglīgo omikronu”. Cik bīstams tas ir? 60
VIDEO, FOTO. Uz Pekinas olimpiskajām spēlēm devušies pirmie Latvijas sportisti 3
Streips: Ukraiņi cīnīsies, rietumi palīdzēs. Tad jautājums, cik gatavas krievu mammas būs lolotos dēlus sagaidīt zārkos 73
VIDEO. Aktrise Rēzija Kalniņa: manās mājās suņi drīkst būt visur. Arī uz galda!
no ievārījuma pagatavot kēksiņus?