Nils Slakteris plūcis laurus dažādās Eiropas un pasaules mēroga sacensībās ātrumlaivām jauniešu klasēs un nu otro gadu startē pie pieaugušajiem F-4 līmenī.
Nils Slakteris plūcis laurus dažādās Eiropas un pasaules mēroga sacensībās ātrumlaivām jauniešu klasēs un nu otro gadu startē pie pieaugušajiem F-4 līmenī.
Foto: no Nila Slaktera arhīva

“Tāds blieziens, ka es ar visām siksnām ar galvu atsitos pret stūri.” Ūdensmotosportists Nils Slakteris par piedzīvoto avāriju 16

Ilmārs Stūriška, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Kāpēc ar gadiem pieaug svars? Kaloriju skaitīšana nepalīdzēs, lūk, kas tev jādara
RAKSTA REDAKTORS
“Kad sāku rādīt slaidus par Ukrainu, redzēju, ka vairāki skolēni novērsa skatienu…” Pieredzes stāsts par krievvalodīgajiem jauniešiem 7
“To bezjēdzīgo brīvdienu 1. maijā sen bija laiks izbeigt.” Sociālo tīklu lietotāju viedokļi par 1.maiju kā oficiālu brīvdienu
Lasīt citas ziņas

Alūksnē notikušajā Eiropas čempionātā ātrumlaivām F-4 klasē nopietnu avāriju piedzīvoja Nils Slakteris un soms Lehto Tino, taču šoreiz lauzta roka un citas traumas vērtējamas kā laime nelaimē.

Cauri laivai

“Viņš gāja līkumā pa ārmalu ar pilnu gāzi, nesavaldīja laivu un sagriezās pretī manai trajektorijai, viss notika tik ātri, ka nespēju noreaģēt un notika sadursme. Domāju, ka soms neko citādi nevarēja izdarīt, video izskatās, ka iepūta lielāks vējš,” sarunā ar “Latvijas Avīzi” stāsta baušķenieks Nils Slakteris.

CITI ŠOBRĪD LASA
Viņam pēc sadursmes nedaudz sāpot sprands, bet citādi viss kārtībā.

Somu sportistam lauzta roka, kājai uzliktas 13 šuves, rokas pirkstam – trīs, rokai vēl paredzēta operācija. Tādai sadursmei iznākums ir ļoti veiksmīgs, sportisti sprieduši, ka varēja beigties arī letāli.

“Tāds blieziens, ka es ar visām siksnām ar galvu atsitos pret stūri, mana laiva izgāja pilnībā cauri viņa laivas priekšai, saspieda kāju, vēderu. Līkumā negāju ar pilnu gāzi, ātrums bija 80–90 kilometri stundā. Sarunājām, ka nākamgad tiksimies trasē, nekādu dusmu nav, domāju, ka notikušais tikai stiprinās attiecības,” atzīst Slakteris.

Viņa laiva arī krietni pabojāta, bet atlikušajā sezonas daļā varēs izmantot rezerves spēkratu.

Sadursme notika ceturtajā, noslēdzošajā braucienā.

Eiropas čempionātā Nilam 11. vieta, Ņikita Lijcs izcīnīja bronzu, Niklāvs Parolis – 13.

Vectēva padomi

Nils Slakteris ir ūdensmotosportists trešajā paaudzē. Pie klasi augstākās F-2 stūres joprojām sēžas tēvs Uvis, bet savulaik PSRS izlases līmenī brauca vectēvs Atis Slakteris, kādreizējais politiķis, kurš ieņēmis aizsardzības, zemkopības un finanšu ministra amatus, šobrīd arī Latvijas Ūdensmotosporta federācijas prezidents un galvenais padomdevējs sporta jautājumos mazdēliem (arī 13 gadus vecais Ardis nodarbojas ar ūdensmotosportu).

Tikmēr Uvja pārziņā ir “Mālnieku” saimniecība – Slakteri ir vieni no lielākajiem lauksaimniekiem Bauskas pusē.

“Vectēvs uz visu skatās pozitīvi, lai kāds būtu rezultāts. Nekad neesmu redzējis dusmīgu, pat pēc manām avārijām saka, lai nenokaru galvu, būs labi. Sataisīsim laivu un brauksim,” pateicas 17 gadus vecais Nils, kuram priekšā mācības Bauskas Valsts ģimnāzijas 12. klasē.

Reklāma
Reklāma

Ko darīs pēc vidusskolas, vēl nav izlēmis, iespējams, palīdzēs attīstīt saimniecību. Darbos iesaistās jau tagad, šodien paredzēts lielā traktora braukšanas eksāmens – to nokārtojot, varēs iesaistīties ražas novākšanā ar pilnu sparu.

Nils arī trenē bērnus, kas brauc ar mazajām laivām, un pats trenējas basketbolā, uzaicināts uz nometni, kurā sapulcināti arī citu komandu labākie spēlētāji. Šonedēļ brālim Ardim palīdzēs pasaules čempionātā GT-15 klasē Tallinā.

Vecākie Slakteri tikmēr brauks uz Poliju, kur notiks pasaules čempionāta F-2 klasē pirmais posms.

“Brauksim izlūkos, skatīsimies, cik pārējie stipri. Uvis Baltijas čempionātā uzvarēja pagājušā gada pasaules vicečempionu lietuvieti Edgaru Rjabko, cīņa bija ļoti sīva, kā saka, publika sajūsmā lauza krēslus. Kaut ko tik emocionālu sen nebiju redzējis,” smejas Atis Slakteris.

“Pasaules čempionātā kopā ir četri posmi, uz otro Lietuvā noteikti brauksim un par diviem pēdējiem Portugālē – skatīsimies, kāds būs rezultāts. Sapņi un cerības ir, esam pastrādājuši, Uvis ir labā formā. F-2 vidējais līmenis ir ļoti augsts, atšķirībā no F-1, kur labākās komandas ir ļoti stipras, bet pārējie atpaliek. Šeit vismaz 15 piloti var uzkāpt uz pjedestāla.”

Veldre labības laukos

“No F-4 klases gribu aiziet kā čempions,” augstu mērķē Nils Slakteris, apzinoties gan, ka vajadzīgs laiks, jo kopā ar pieaugušajiem startē vien otro gadu.

“Šajā konkurencē jūtos labi, pēdējā laikā gan ir sanākušas vairākas avārijas, neesmu ticis pāri vienai, kad jau seko nākamā. Mazliet bailīgi kāpt laivā, bet domāju, ka ātri tikšu pāri. Laivās ir tā – ja notiek avārija, uzreiz jābrauc atkal, lai bailes pārvarētu. Nedēļu pirms Alūksnes izturības sacensībās apgāzos, bet salabojām laivu, izbraucu vēlreiz. Alūksnē gan bija tāds stress, ka neviens neiedomājās mani sēdināt laivā. Domāju F-4 startēt vēl divus trīs gadus un tad jāpievienojas tēvam F-2.”

Kurš no viņiem šobrīd ir ātrāks? Spēki neesot salīdzināti.

Uvis spurojoties pretī kāpšanai F-4 laivā, bet Nilam viens no konkurentiem ieteicis nemēģināt F-2, kamēr vēl brauc klasi zemākā kategorijā, jo tad negribēšoties sēsties atpakaļ – tā tomēr ir lēnāka.

Slakteru apsaimniekotajos laukos galvenokārt aug ziemas un vasaras kvieši, rapši un pupas.

Atis Slakteris teic, ka ražas rekordu šovasar negaida, taču izskatoties cerīgi: “Problēma tā, ka bija diezgan traki nokrišņi, arī krusa un mūsu reģions cietis no veldres. Mans tēvs gan savulaik teica, ka veldre nevienu saimnieku nav izputinājusi – novākšana lēnāka, dārgāka.

Cāļus skaitīsim rudenī. Šie ir sarežģīti laiki, milzīgas svārstības.

Degvielas cenas, graudu cena uzkāpa, tagad atkal nokritusies. Cerību, ka varēsim izaudzēt lēti, vairs nav.” Ja laikap­stākļi ļaus, labības kulšana sākšoties nākamnedēļ.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.