Pat iespēja zaudēt auto neaptur no sēšanās pie stūres reibumā. Deputāts rosina atgriezties pie diskusijas par 0,0 promilēm 100

“Ir īstais laiks atgriezties pie diskusijas par 0,0 promilēm,” diskutējot par problēmu, ka autovadītāji joprojām sēžas pie stūres reibumā, TV24 raidījumā “Preses klubs” sacīja Saeimas deputāts Uģis Mitrevics.

Reklāma
Reklāma
6 pārtikas produkti, kurus nekādā gadījumā nedrīkst saldēt
Kokteilis
Trāpīgais horoskops. 10 teikumi, pēc kuriem pavisam noteikti atpazīsi katru zodiaka zīmi
Duncis Putina mugurā: situācija Krievijā pēdējo dienu laikā ir strauji mainījusies
Lasīt citas ziņas

Viņš atgādina, ka vairākās valstīs, piemēram, Čehijā, Slovākijā, Ungārijā un Rumānijā, tas jau darbojas.

“Kad svinam, tad svinam un ejam gulēt,” viņš saka.
CITI ŠOBRĪD LASA

Mitrevics arī vērš uzmanību, ka Latvijā pie stūres nesēžas pēc viena alus vai vīna glāzes izdzeršanas, bet būdami vēl “silti” pēc iepriekšējā vakara, kas, viņaprāt, ir vēl sliktāk.

Ja runā par sodiem, tad tas īsti nedarbojoties, jo pat iespēja zaudēt savu automašīnu autovadītājus nepatur sēsties pie stūres reibumā.

Sarunā iesaistās arī neiroķirurgs Renārs Putniņš, kurš pastāsta, ka kopš stājās spēkā grozījumi Krimināllikumā, kas paredz kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā virs 1,5 promilēm, ir nedaudz samazinājis to šoferu skaits, kuri sēžas pie stūres stiprā reibumā.

Jau vēstīts, ka aizvadītās brīvdienas bijušas visai saspringtas, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā “Rīta panorāma” teica Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieka vietnieks Arturs Smilga.

Valsts policijā norādīja, ka brīvdienās pieķerti 77 transportlīdzekļu vadītāji par braukšanu alkohola reibumā, bet pieci narkotiku reibumā.

Viņš skaidroja, ka situācija, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, nav uzlabojusies.

“Vienīgā atšķirība ir tā, ka pērn vairāk nekā puse bija alkohola reibumā virs pusotras promiles, šogad šis skaitlis ir samazinājies – virs pusotras promiles bija 30 vadītāji no 70,” viņš teica.

Runājot par dzērājšoferu skaitu, Smilga norādīja, ka jautājums esot par alkohola patēriņu valstī. Alkohols Latvijā esot ļoti pieejams un lēts.

Iekšlietu resors vasaras beigās un rudenī veiks analīzi, kā stingrākas sankcijas ietekmē transportlīdzekļu vadīšanu reibumā.

Eksperti analizēs, kādu efektu devuši pērn pieņemtie grozījumi likumā, kas stingrāk vēršas pret dzērājšoferiem, un ko vēl nepieciešams uzlabot.

Ministrs vērsa uzmanību, ka pieķertie dzērājšoferi esot tikai redzamā daļa, jo ir vēl daļa, kurus nav izdevies notvert. Iespējams, šajā jomā jāskatās uz tehnisko līdzekļu pilnveidošanu.

Reklāma
Reklāma

Jau ziņots, ka pērn novembrī stājās spēkā grozījumi Krimināllikumā, kas paredz kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, ja izelpotā gaisa vai asins pārbaudē konstatētā alkohola koncentrācija pārsniedz 1,5 promiles.

Tāpat kriminālatbildība paredzēta par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu vadīt transportlīdzekli, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmē.

Turklāt tiek konfiscēts transportlīdzeklis, ja īpašnieks to vadījis stiprā reibumā vai atteicies no apreibinošo vielu klātbūtnes organismā pārbaudes. Gadījumos, ja reibumā vadītais transportlīdzeklis pieder citai personai, tad no vainīgās personas piedzen pilnu vai daļēju šī transportlīdzekļa vērtību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.