Ukrainas kopstendā izstādē “Riga Food” piedalījās galvenokārt pārtikas ražotāji, to vidū “Pyнa”.
Ukrainas kopstendā izstādē “Riga Food” piedalījās galvenokārt pārtikas ražotāji, to vidū “Pyнa”.
Foto – Timurs Subhankulovs

Ukrainas produkti tiecas uz Eiropu 1

Ukraina var sevi pilnvērtīgi parādīt Eiropas tirgos, pārliecināti izstādē “Riga Food” sastaptie Ukrainas uzņēmēji.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
NATO admirālis atklāj, vai ir pazīmes, ka Krievija tuvākajā laikā plāno iebrukt kādā no NATO valstīm
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 13
Lasīt citas ziņas

Pirmoreiz izstādes vēsturē bija iekārtots Ukrainas nacionālais kopstends, kurā piedalījās 27 uzņēmumi, pārstāvot pārtikas rūpniecību un iekārtu ražotājus.

“Ukraina šobrīd lūkojas pēc jauniem tirgiem, esam nobrieduši Eiropas tirgum un meklējam jaunus sadarbības partnerus,” stāstīja “Ukraine Collective Expo” pārstāve Ņina Lanovenko. Turklāt Latvijā ir vieglāk nokļūt nekā, piemēram, Francijā, tāpēc Ukrainas uzņēmēji labprāt lūkojas Baltijas virzienā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Politiskā situācija Ukrainā nenoliedzami ietekmē arī biznesu, kas cieš zaudētā tirgus un valūtas kursa krituma dēļ. “Pagaidām nav stabilitātes un ar biznesu nodarboties ir grūti,” uzsver uzņēmēju pārstāve. Taču ir jūtama lielāka interese par Ukrainas ražojumiem, un vairāki uzņēmumi jau sākuši sadarbību ar Eiropas kompānijām.

Uz izstādēm un starptautiskiem forumiem uzņēmēji braucot paši par saviem līdzekļiem, jo “valdībai tagad ir citi uzdevumi”. Tāpēc īpašu pateicību saņēma “Riga Food 2014” rīkotāji un Ukrainas vēstniecība Latvijā, kas popularizējuši Ukrainas nacionālo stendu.

Mērķis – Eiropa


Polimēru un papīra iepakojuma uzņēmuma “Master-Pak” pārstāvji stāstīja, ka kompānijas piedāvātais cenu līmenis ir zemāks nekā analogu Eiropas valstu – Vācijas, Itālijas, Anglijas – ražotāju piedāvājums. Uzņēmums dibināts 1997. gadā, un pēdējos gados tas cenšas ieviest visas nepieciešamās prasības, lai atbilstu Eiropas standartiem. Jau šā gada pavasarī kompānija piedalījās izstādē Diseldorfā, kas devusi labus rezultātus. “Virzāmies uz Rietumiem un turpmāk to darīsim ļoti aktīvi,” sarunā ar “Latvijas Avīzi” pārliecināti saka “Master-Pak” direktora vietniece Jeļena Artjukoviča. Saviem esošajiem klientiem kompānija bija atvedusi iekārtas, un jau izstādes pirmajā dienā tās visas bija pārdotas.

Ar ES sertifikātu
 kabatā


“Zelena Sova” pārstāvji Rīgā bija ieradušies pirmoreiz, atvedot līdzi jaunu tehnoloģiju, kas tikai šogad patentēta Eiropas Savienībā, bet iepriekš tā ieguvusi patentu Ķīnā un Japānā. Šī sulu iepakojuma tehnoloģija (ar atsevišķi uzglabātu koncentrātu) ļauj piegādāt patērētājam produkciju bez konservantiem un dažādām piedevām. Uzņēmuma pārstāvis Staņislavs Venjaminovičs lepojas ar nesen iegūto ES sertifikātu, kā arī iepriekš gūto atzinību Diseldorfas izstādē, kas ļaus iekarot jaunus tirgus. Līdz šim strādājuši arī Krievijas tirgū, bet pēc tā aizvēršanās gatavi meklēt jaunas iespējas un sadarboties ar jauniem partneriem. “Mācāmies strādāt jaunos apstākļos, un mēs izdzīvosim,” ar pārliecību teic Ukrainas uzņēmējs.

Reklāma
Reklāma

Viena no pazīstamākajām Ukrainas kompānijām – vīna ražotājs “Shabo” – uz Rīgu bija devies iepazīšanās vizītē. “Shabo” izpilddirektors Džordžs 
Mšvidobadze atklāja, ka Odesas reģionā audzē vīnogulājus 1500 ha platībā un lepojas ar jaunākajām tehnoloģijām to audzēšanā, kas neesot sliktākas par Francijā izmantotajām. “Baltijas valstis mums ir interesantas. Kāpēc? Pirmkārt, tā ir Eiropas Savienība. Domājam, ka mūsu produkcija atbilst Eiropas garšas īpatnībām gan pēc kvalitātes, gan nepieciešamajām prasībām,” pārliecināts uzņēmējs. Uzņēmējs cer, ka pozitīvu grūdienu eksporta palielināšanā dos Ukrainas un Eiropas Savienības parakstītais asociācijas līgums, kas paredz dažādus atvieglojumus savstarpējā tirdzniecībā.

Ukrainas pilnvarotais vēstnieks Latvijā Anatolijs Oļeiņiks ir pārliecināts, ka abu pušu – ES un Ukrainas – ekonomiskā sadarbība var novest pie lieliska rezultāta. Turklāt Ukrainas ražotāju produkcijas kvalitātes un cenu līmenis ir konkurētspējīgs.

Uzziņa


Importa apjoms no Ukrainas 2013. gadā bija 129,5 miljonu eiro vērts, kas ir par 25,8% mazāk nekā 2012. gadā.

Pēc kopējā preču tirdzniecības apgrozījuma Ukraina ar 221 miljonu eiro kopējo tirdzniecības apjomu ieņem 5. vietu Latvijas ārējās tirdzniecības partneru vidū ārpus ES.

CSP dati