Vai pie visām “Rail Baltica” nelaimēm vainīgs ir Tālis Linkaits? 75

Jānis Vitenbergs, Saeimas Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētājas biedrs (NA), Satiksmes(2022-2023) un Ekonomikas (2021-2022) ministrs, viesojoties TV24 raidījumā “Ziņu TOP” norādīja, ka vēl par agru spriest, cik pamatoti vai nepamatoti Tālis Linkaits tiek vainots “Rail Baltica” nelaimēs.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosaucis 10 politiķus, kuru pieļautās kļūdas būtiski ietekmējušas Latvijas politisko un ekonomisko situāciju 3
Veselam
Ārvalstīs strauji izplatās jaunais Covid-19 paveids “FLiRT”. Medicīnas eksperte skaidro, vai šis vīruss ir konstatēts arī Latvijā un cik tas bīstams? 4
Kokteilis
Elīna Didrihsone piedzīvojusi lielu vilšanos – negaiss izjaucis vairāk nekā 1000 eiro vērto dēla dzimšanas dienas ballīti
Lasīt citas ziņas

Komentējot Satiksmes ministrijas paziņojumu, ka pie visa vainīgs ir kādreizējais Satiksmes ministrs Tālis Linkaits, Jānis Vitenbergs sacīja: “Jājautā Linkaita kungam, vai šie fakti, par kuriem ir informējusi jau šī brīža politiskā vadība Satiksmes ministrijā, vai tie ir patiesi un arī, kādi tad ir bijuši tie iemesli, kādēļ viņš tā rīkojies. Nenoliedzami, ka par to patieso ainu, kas notika projektā – par dažādām papildu aktivitātēm, kas ir tikušas uzņemtas (..), par to neviens nerunā un man tas bija liels pārsteigums.”

Viņš turpina: “Es teikšu – bija smagi būt pirmajam, kas ar to nāk, informē, pat tādā Baltijas līmenī kolēģu šoks bija diezgan liels, bet es domāju, ka par to varēja runāt jau gadiem.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Vitenbergs raidījumā norāda, ka jautājums ir par papildaktivitātēm. “Par šīm papildu saistībām, acīmredzot, atbilstoši valdībai nav ticis ziņots. Es domāju, ka ne tikai Linkaita atbildība, ka te ir jāvērtē arī “RB Rail” ilgstošas šīs radītās problēmas.”

Viņš norāda, ka visās trijās Baltijas valstīs neatbilst šīs sākotnējās izmaksas. “Kas tad ir iemesli [izmaksu] kāpumiem? Tur ir gan inflācija, gan, kā jau teicu, papildu aktivitātes, bet tas jau nenosedz visu to kāpumu. Tātad sākotnējās aplēses ir bijušas gaužām neprecīzas. Un ja visās trīs Baltijas valstīs, tad tas ir “RB Rail”, kas par to atbild. Projeka kavējumi 3-5 gadus – arī projekta izstrāde ir “RB Rail” atbildība.”

Vitenbergs izsakās, ka ir jāseko līdzi, ko darījis ir esošais Satiksmes ministrs Briškens, kurš ir bijis “RB Rail” līderis daudzu gadu garumā.

“Šobrīd [viņš] no visa distancējās un saka, ka viņš īsti nav bijis līderis – kaut ko ir darījis, bet īsti neko. Tur šobrīd ir tas lielākais interešu konflikts šajā projektā, ka bijušais iesaistītājs, realizētājs un daudzu problēmu līdzautors šobrīd izliekās, ka tas uz viņu neattiecās un cenšas novelt visu vainu uz Linkaita kungu. Vai pamatoti vai nepamatoti, skatīsimies, ko Linkaita kungs atbildēs,” teica Vitenbergs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.