Foto – Shutterstock

Svarīgākais – riepas 0


Pats galvenais – automašīna jāaprīko ar vasaras riepām. To vēlams darīt, kad vairs nav gaidāms sniegs un apledojums. Daudzi braucēji uzskata: ja ziemas riepas nākamajai sezonai vairs nederēs, tās lietderīgi vasarā nobraukt līdz galam un rudenī pirkt jaunas. Tomēr šāda ekonomija ir bīstama. Ziemas riepas izgatavotas no mīkstas gumijas. Vasarā tās stipri sakarst, kļūst vēl mīkstākas, un līdz ar to ievērojami pagarinās bremzēšanas ceļš. Avārijas situācijā tas bieži vien ir izšķirīgais faktors, un plānotās ekonomijas vietā būs tikai izdevumi. Turklāt, vasarā braucot ar pārāk mīk­stām riepām, palielinās degvielas patēriņš.

Reklāma
Reklāma
Latvijai tuvojas aukstuma vilnis! Sinoptiķi par laiku jaunnedēļ
Ķīna un Turcija sagādā Krievijai nepatīkamu “pārsteigumu” 34
Kokteilis
15 saderīgākie zodiaka zīmju pāri: viņiem ir pa spēkam radīt ideālu ģimeni
Lasīt citas ziņas

Pērkot vasaras riepas, jāvērtē ne tikai cena, bet arī nodilum­izturība. Jo tā augstāka, jo ilgāk riepas varēsiet lietot. Labāk izvēlēties atzītu ražotāju izstrādājumus. Dažas lētākās riepas nodilst vienas vai divu sezonu laikā, un cerētā ieguvuma nav. Savukārt ar augstākas kvalitātes riepām varēs braukt pat četras vasaras.

Svarīga ir riepas spēja izvadīt no protektora ūdeni, lai nesāktos akvaplanēšana. Jāņem vērā arī rites pretestība. Tā ietekmē degvielas patēriņu pat par puslitru uz simt kilometriem. Vēl svarīgi apzināties, cik sen riepas ražotas. Par to liecina indekss uz sāna – divi ciparu pāri, kas atdalīti ar slīpsvītru. Pirmais rāda ražošanas nedēļu, otrais – gadu. Vasaras riepu gumija ar gadiem kļūst cietāka, un automašīnas ritenis pat uz sausa asfalta, strauji bremzējot, sāks slīdēt ātrāk, tāpēc nav ieteicams lietot vairāk nekā piecus gadus vecas riepas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.