"Lidl" neprāts Latvijā! Pie jaunajiem veikaliem veidojas milzīgas pircēju rindas

“Man pensija ir tikai 370 eiro, iztieciet nu ar tādu!” “Lidl” atvēršanās “banānu ēnā” un “cenu kari” 97

Sandra Dieziņa, “Latvijas Avīze”, AS “Latvijas Mediji”

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
Krievijā valda histērija: izbojāta Putina inaugurācija 178
Lasīt citas ziņas

Iedzīvotāju drūzmēšanās pie jaunajiem veikaliem sākās jau ceturtdien agri no rīta vēl pirms septiņiem. Kā novēroja “Latvijas Avīze”, Imantā pirms astoņiem rītā veikala atvēršanu gaidīja vairāk nekā simts cilvēku.

Arī Liepājā pirmie apmeklētāji rindā vietu jau bija ieņēmuši pēc sešiem rītā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai arī Vācijas zemo cenu veikalu ķēde iepriekš solīja veikalu durvis vērt vien tad, kad saslimstība ar Covid-19 būs mazinājusies, tas tomēr noticis pašlaik, kad vērojams krass saslimtības pieaugums.

Uzņēmuma “Lidl Latvija” valdes priekšsēdētājs Jākobs Jozefsons gan izteicās – lai arī situācija ar Covid-19 izplatību Latvijā nav tā labākā, taču ap­stākļi ir citādi nekā gada sākumā, kad bija iecerēta veikalu atklāšana.

Tagad ir pieejamas vakcīnas, un pašreiz, kad valstī ir vakcinēta gandrīz puse iedzīvotāju, uzņēmuma ieskatā veikalus varētu atklāt.

Kā novēroja “Latvijas Avīze”, pie veikaliem atklāšanas dienā bija novietotas barjeras rindu regulēšanai un kārtību uzraudzīja “Lidl” darbinieki, brīdinot apmeklētājus ievērot divu metru distanci.

Pirms iepirkumu ratiņu nodošanas nākamajam apmeklētājam uzņēmuma darbinieki tos dezinficēja.

Cenu kari

Rindās pie jaunajiem veikaliem galvenokārt atradās vecāka gadagājuma cilvēki. Sarunā ar “Latvijas Avīzi” vairāki pauda atzinību veikalu atvēršanai.

“Jau piecos no rīta biju augšā, lai varētu nākt uz šo veikalu. Dzīvoju netālu un esmu priecīga, redzot tik lētas preces. Man pensija ir tikai 370 eiro, iztieciet nu ar tādu,” teica Imantas iedzīvotāja Anastasija.

Viņa gan bija novērojusi, ka pēdējās dienās cenas pazeminājuši divi lielākie mazumtirgotāji “Rimi” un “Maxima”, kas pircējam ir ļoti izdevīgi.

Anastasija gan piebilda, ka labprāt uzzinātu, kā iespējamas tik lielas cenu atšķirības dažādos veikalu tīklos. Blakus stāvošajai Tatjanai jau bija iepirkšanās pieredze “Lidl”, un viņa ir gandarīta, ka beidzot veikali sākuši darbu Latvijā.

Reklāma
Reklāma

“Esošie lieltirgotāji pārtikas cenas turēja ļoti augstas. Beidzot viņiem būs reāls konkurents, kas tās cenas varbūt nodzīs lejā,” teica Imantas iedzīvotāja.

Jaunajos veikalos lielākā daļa ir citu valstu uzņēmumos ražotās preces, piemēram, svaigo vistu izcelsme ir Polija.
Foto: Karīna Miezāja

Vēl vairākas pie veikala sastaptās rīdzinieces, pētot pirkumu čekus, bija apmierinātas gan ar pirkumiem, gan preču cenu. Abas pasmējās par pēdējo dienu cenu kariem, kas vērojami blakus esošajos veikalos.

Īpaši tas attiecas uz banāniem, kuru cenas strauji mainījās. Tiklīdz “Lidl” bija izziņojis atklāšanas dienu ar banānu cenu 0,39 eiro/kg, “Rimi” tos piedāvāja par 0,29 eiro/kg, bet viens otrs mazais veikals – pat par 0,19 eiro/kg.

Ļaudis zina teikt, ka cenas samazinātas arī citām precēm, un skaidrs, ka apmeklētāji ir tikai ieguvēji.

Lielākoties – imports

Jaunajos veikalos lielākā daļa ir citu valstu uzņēmumos ražotās preces. Piemēram, svaigo vistu izcel­sme ir Polija, sulas un nektāri ražoti Vācijā, makaroni Itālijā, bet piena produkti ražoti gan Igaunijā, Polijā, gan Lietuvā un Latvijā.

Kuri Latvijas ražotāji pārstāvēti “Lidl” veikalos, uzņēmuma vadība neatklāja, aizbildinoties ar komercnoslēpumu.

“Latvijas Avīze” noskaidroja, ka vācu tīkla veikalos var iegādāties gaļas pārstrādes uzņēmuma “Nākotne” produktus, “Tukuma piena” pienu, “Karavelas” brētliņas un Latvijas izcelsmes maizi.

Tāpat veikalos pieejami Latvijā augušie sviesta ķirbji, gurķi un ķiploki. Pavisam jaunajā tīklā pārstāvēti 20 Latvijas ražotāji, un turpinās darbs, lai to būtu vairāk.

“Lidl” pārstāve Dana Hasana skaidro – lai iekļūtu “Lidl” veikalu tīklā, jāizpilda virkne ļoti stingru prasību, taču tiem, kas tās izpildījuši, paveras plašs eksporta tirgus, jo pasaulē ir ap 11 tūkstošiem “Lidl” veikalu.

Hasana gan sacīja, ka izaicinājums vietējiem ražotājiem varētu būt viena no prasībām, ka pesticīdu daudzums augļos un dārzeņos nedrīkst pārsniegt 1/3 no ES atļautajām normām.

Tāpat izaicinājums ir nodrošināt lielus piegādes apjomus.

Rada konkurenci

Kas tad īsti ir “Lidl”? Vācijā izveidotā veikalu ķēde ir daļa no “Schwarz Group”, kas ir viens no tirgus līderiem Vācijā un Eiropā. “Lidl” pārstāvēts 32 pasaules valstīs.

Latvijā “Lidl” mēģināja ienākt jau pirms 16 gadiem, kad tika iegādāti vairāki zemes gabali, taču vēlāk tika paziņots par plānu maiņu un gruntsgabali tika pārdoti.

Tagad jauno veikalu izveidē kompānija ieguldījusi vairāk nekā 200 miljonus eiro un radījusi vairāk nekā divus tūkstošus jaunu darba vietu.

Pavisam darbu sākuši 15 veikali – seši Rīgā, bet pārējie novados – Liepājā, Daugavpilī, Ventspilī, Tukumā, Ogrē, Valmierā, Jēkabpilī, Jelgavā un Rēzeknē.

Uzņēmums investējis arī dažādos vietējās infrastruktūras un vides uzlabošanas projektos, veikalu apkārtnē iestādot gandrīz 6000 jaunu koku un krūmu, kuru kopvērtība tuvojas 400 tūkstošiem eiro.

Jau drīzumā uzņēmums sola atvērt nākamos veikalus, to skaitā vairākus Rīgā un vēl pa vienam Liepājā un Daugavpilī. Vairāki nozarē strādājošie jau izteikušies, ka “Lidl” ienākšana radīs konkurenci, no kuras ieguvējs būs patērētājs.

Nesen “Rimi Latvia” vadītājs Valdis Turlais atzina, ka mazumtirdzniecībā konkurence Latvijā vienmēr bijusi diezgan asa, turklāt “Lidl” ir spēcīgs konkurents.

Tiesa, daļai pircēju ir svarīga tikai cena, bet citiem svarīgas vēl arī e-komercijas iespējas, vietējo ražotāju produkti un interesantas akcijas.

Citi mazumtirgotāji ir apņēmības pilni nezaudēt konkurences cīņā ar jauno spēlētāju un paredz, ka lielāko ietekmi tomēr izjutīs abi nozares līderi.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.