Ar šo mocīti mierīgi var aizlaist ne tikai līdz Džūkstei, bet vēl tālāk: netrakojot, pa mūsu zemes ceļiem šo jaudīgo enduro savaldīs arī tādi vīrieši kā attēlā redzamais šo rindu autors – zem vidējā auguma un ne pirmās jaunības. Tikai rupjākas riepas vajadzētu.
Ar šo mocīti mierīgi var aizlaist ne tikai līdz Džūkstei, bet vēl tālāk: netrakojot, pa mūsu zemes ceļiem šo jaudīgo enduro savaldīs arī tādi vīrieši kā attēlā redzamais šo rindu autors – zem vidējā auguma un ne pirmās jaunības. Tikai rupjākas riepas vajadzētu.
Foto – Artis Drēziņš

Vienkārši labākais. “BMW R 1200 GS” 2

Kā leģendārās “Honda Africa Twin” īpašniekam man nav problēmu atzīt: smago enduro, piedzīvojumu, dažādceļu motociklu klasē “BMW R 1200 GS” ir labāks. Jā, “Hondai” ir tēls un automātiskā ātrumkārba, bet ar to vien nepietiek. Tāpat kā KTM: ir labāki rezultāti profesionālās sporta sacīkstēs, kaujiniecisks, bet kopumā… Sajūtas ar BMW ir… kā jau ar BMW. Ne visu var aprakstīt. Vienkārši labāks. Protams, par visu šajā dzīvē arī jāmaksā: BMW ar tādu pašu komplektāciju ir par aptuveni ceturtdaļu dārgāks.

Reklāma
Reklāma

Virzībā uz ideālo

Kokteilis
Septiņi seni vārdi, kurus nevajadzētu dot meitenēm 24
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 vārdu īpašniekus, kuri kā magnēti pievelk pretējā dzimuma pārstāvjus 21
Kāpēc apklusis Krievijas tirāns? Pēc prezidenta vēlēšanām pazudis Putins
Lasīt citas ziņas

“BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs mierina, ka neesmu vienīgais, kas pēc atgriešanās no pirmā izbraukuma ar 2017. gada “R 1200 GS” jūtas tā, ka ar šo motociklu jau būtu iepriekš braucis. Principiāli jaunā modeļa sērija sākās 2013. gadā, un šā gada modelis ir iepriekšējo uzlabojums. Un labu uztaisīt vēl labāku vienmēr ir grūtāk nekā sliktu. Arī inženieris Oskars Irbītis atzīst: 2013. gadā BMW gan tehnoloģiski, gan dizainiski veica tik strauju lēcienu, ko tagad grūti uzlabot. Tomēr daži būtiski jauninājumi ir.

“Pirmkārt, tā ir ātrumkārba, kas paņemta no bezceļu “Adventure” modeļa: drošāka, paredzēta lielākām slodzēm. Arī ar to jo-
projām var slēgt ātrumus, neizspiežot sajūgu un nenometot gāzi. Vienkāršota augstuma un piekares regulēšana. Savukārt piekarei ir divi varianti: komfortablai un dinamiskai braukšanai. No dizaina viedokļa noapaļoti radiatora aizsargi, priekšējais dubļubleķis jeb tā saucamais knābis un ir mazliet slaidāka degvielas tvertne. Un visbeidzot praktiska lieta, ko pamanīs jebkurš braucējs. Tā saucamā kalnu bremze: stāvot uz vietas un divreiz nospiežot rokas bremzi, tā nofiksējas kā automašīnai un atlaižas, uzdodot gāzi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tas, kas BMW manā uztverē vispār ir raksturīgi atšķirībā no gandrīz visiem citiem ražotājiem: viss atrodas tur, kur tam jābūt, rokas, kājas, acis pašas visu refleksīvi atrod, nekas nav speciāli jāmeklē. Motocikls ir piemērojies tev, nevis tev jāpiemērojas motociklam: sākot ar dažādiem slēdžiem un svirām un beidzot ar sēdekli un kāpšļiem. Un tas nav nemaz smieklīgi, piemēram, braucot ar vienu citu no šā gada Latvijas Gada motocikla konkursam izvirzītajiem motocikliem, mans 42. izmēra zābaks regulāri iesprūda starp kāpsli un ātruma pārslēgu: mazā ātrumā vai apstājoties tas var beigties ar kritienu.

Vienlaikus – BMW tradicionālā detaļu nostrādātības pakāpe un dizains bez liekiem elementiem. 1170 cm3 gaisa/šķidruma dzeses četrtaktu divu cilindru boksermotors ar divām sadales vārpstām uz cilindru un vienu balansējošo vārpstu, 125 zirgspēki. Daudzi šo dzinēju uzskata par labāko pasaulē starp sērijveida motodzinējiem. Kardāna piedziņa. Divu sekciju cauruļu rāmis ar pieskrūvētām divām sekcijām un dzinēju kā nesošu mezglu. Pašmasa – 236 kg, pilna masa – 450 kg.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.