Ar šo mocīti mierīgi var aizlaist ne tikai līdz Džūkstei, bet vēl tālāk: netrakojot, pa mūsu zemes ceļiem šo jaudīgo enduro savaldīs arī tādi vīrieši kā attēlā redzamais šo rindu autors – zem vidējā auguma un ne pirmās jaunības. Tikai rupjākas riepas vajadzētu.
Ar šo mocīti mierīgi var aizlaist ne tikai līdz Džūkstei, bet vēl tālāk: netrakojot, pa mūsu zemes ceļiem šo jaudīgo enduro savaldīs arī tādi vīrieši kā attēlā redzamais šo rindu autors – zem vidējā auguma un ne pirmās jaunības. Tikai rupjākas riepas vajadzētu.
Foto – Artis Drēziņš

  2

Tomēr jautājumi ir

Pēc slavas dziesmas tomēr jau pirmajās bedrēs rodas jautājums par priekšējo riteni: 19 collas, kamēr konkurentiem “Āfrikai” un KTM ir 21, un līdz ar to bedres vieglāk izbraucamas. Uz gluda asfalta mazāks ritenis ripo labāk, bet zinot Latvijas ceļus…

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
7 pārsteidzošas lietas, ko par jums atklāj apģērba krāsa
Daudzas šo nezina! 15 populārākās sieviešu kļūdas seksā 15
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 6 vārdu īpašniekus, kurus visbiežāk ieskauj kupls bērnu pulciņš 3
Lasīt citas ziņas

“Tas ir konstrukcijas jautājums. Starp citu, 800 cm3 enduro motociklam ir 21 collas ritenis, bet “R 1200 GS”, kā uzskata konstruktori, šāds ritenis būtu riskants. Šis modelis ir smagāks, priekšējam ritenim līdz ar to lielākā slodze, un lielākā slodzē riepa no lielāka riteņa diska vieglāk var nobortēties. “Honda” un KTM tomēr ir vieglāki. BMW šajā ziņā nekonkurēs, jo firmai galvenais ir drošība un braucēja stabilitāte. Turklāt jāņem vērā, ka šie nav profesionālo sacīkšu motocikli,” skaidro. J. Bergs.

Nav automātiskās ātrumkārbas (kā “Honda Africa Twin”), kas augstu tehnoloģiju BMW aparātam vismaz kā izvēles iespēja šķistu tikai loģiska.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Man nav skaidras atbildes uz šo. Tomēr, cik saprotu, BMW izvēlējies klasisko ceļu, nevēlas šajā ziņā motociklu pielīdzināt motorolleram. Arī pats personiski labāk jūtos, kad ātrumus pārslēdzu ar kāju, nekā ļauju to darīt motociklam pašam vai ar pirkstiem kā velosipēdam. Tirgus arī to neprasa. “GS 200″ joprojām ir visvairāk pirktais motocikls pasaulē (izņemot ASV un varbūt vēl kādā tās puses valstī) segmentā virs 500 cm3. Turklāt boksera tipa motors ir ne tikai labs, bet arī tehnoloģiski samērā vienkāršs: tam viegli var tikt klāt un labot ceļa apstākļos, uzticams garos braucienos. Nedomāju, ka automātu skrūvēsiet uz ceļa vai parastā ceļmalas servisā,” saka BMW pārstāvis.

Bet kas tad tas? Ieslēdzot kreiso vai labo pagriezienu, vienlaikusi uz displeja deg abas lampiņas: gan pa kreisi, gan pa labi. Labi, iepriekšējo paaudžu motocikliem tas nebija nekas neparasts, it kā varbūt sīkums, bet, sēžot uz 21. gadsimta BMW par 20 000 eiro un iebraucot krustojumā, gribas tomēr nezīlēt, ja esi aizsapņojies, kuru virzienu esi ieslēdzis. Turklāt iepriekšējās paaudzes “R 1200 GS” abas lampiņas reizē nemirgoja. Izrādās, attaisnojums ir racionāls. Pildot Eiropas Savienības prasības, mazajā displejā vajadzēja atrast vietu atgāžu kontroles lampiņai. Tā kā vietas nebija, upurēja vienu pagrieziena rādītāja lampiņu.

“Otrs risinājums bija konstruēt citu displeju, bet tas sadārdzinātu motocikla kopējo cenu. Domāju, ka nākamās paaudzes “R 1200 GS” konstruktori šo aspektu ņems vērā,” paredz J. Bergs. Starp citu, moto un auto industrijā šādas lietas nav retums. It kā nelieli izdevumi, lai pro-
blēmu atrisinātu, bet, ja paskatās, cik sanāk, nedaudzu eiro papildizdevumus pareizinot ar miljoniem saražoto eksemplāru skaitu? Daudzi miljoni… To lieliski aprakstījis slavenais amerikāņu rakstnieks A. Heilijs romānā “Riteņi”.

Nav jau arī enduro mocim daudz vietas priekšā, lai visu tur saliktu un viss būtu labi pārredzams. Piemēram, navigācijas sistēma turas speciālā kronšteinā. Ja negribas, lai šo 800 eiro vērto mantu kāds garnadzis brutāli norauj, piemēram, kad tu kaut vai uz brīdi ieej veikalā, labāk to nelietot vai visu laiku ņemt nost un likt virsū, kas ir kaitinoši, turklāt var arī piemirsties. Lielajiem kruīza motocikliem vietas vairāk un navigācija iebūvēta motocikla korpusā.

Aprīkojuma manevri

Un tomēr kopumā “BMW R 1200 GS” ir lielisks un savā klasē labākais pasaulē. Par sākuma cenu 15 880 eiro tas gan būs papliks. Par 549 eiro klāt var dabūt hromētu izpūtēju, apsildāmus rokturus, roku sargus un riepu spiediena kontroli. Vēl par 1698 eiro: bezatslēgu aizdedzi, labāku borta datoru, kruīza kontroli, navigācijas un bagāžas kastu kronšteinus. Vēl par 1576 eiro: LED lampas un spuldzes, dienas braukšanas gaismas, ātruma pārslēgšanas bezsajūga sistēmu, profesionālas braukšanas regulējumus… Cena ar maksimālu aprīkojumu: 21 000 eiro.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.