Publicitātes foto

Zināmākie mīti par SEO: Kā ir patiesībā? 0

Meklētājprogrammu optimizācija jeb SEO ir kļuvusi par neatņemamu digitālā mārketinga sastāvdaļu, tomēr ap šo jomu pastāv arī daudz mītu un nepareizu priekšstatu, kas rada neskaidrības un bieži liek uzņēmumiem pieņemt lēmumus, kas var negatīvi ietekmēt mājaslapas redzamību Google meklētājā. Šajā rakstā aplūkosim populārākos mītus par SEO un centīsimies tos atmaskot.

Reklāma
Reklāma

Mīts 1: SEO ir vienreizējs uzdevums

“Saņēmu algas lapiņu, esmu šokā. Es starpbrīžos raudu!” Skolotāja sociālajos tīklos dalās ar realitāti, kas jāpacieš pedagogiem 116
Pieci pārtikas produkti, kuri var palīdzēt samazināt holesterīna līmeni
TV24
“Kas ir šie cilvēki? Pēc studentiem viņi īsti neizskatās…” Pabriks rosina noskaidrot, kāpēc Latvijā vērojams trešo valstu imigrantu pieplūdums
Lasīt citas ziņas

Patiesība: Pastāv uzskats, ka SEO ir vienreizēja darbība – kad mājaslapa ir optimizēta, tā paliks redzama meklētājprogrammās uz visiem laikiem. Tomēr SEO ir nepārtraukts process. Meklētājprogrammu algoritmi pastāvīgi mainās, tāpēc ir nepieciešams regulāri pārskatīt un pielāgot savu SEO stratēģiju. Lai saglabātu labas pozīcijas, ir svarīgi regulāri sekot līdzi izmaiņām un pielāgot savu mājaslapu atbilstoši jaunākajām tendencēm.

Mīts 2: Vairāk atslēgvārdu nozīmē labākus SEO rezultātus

CITI ŠOBRĪD LASA

Patiesība: Atslēgvārdu biežuma palielināšana, ko sauc arī par atslēgvārdu pildīšanu (keyword stuffing), ir novecojusi prakse. Lai gan atslēgvārdi joprojām ir svarīgi, to pārspīlēta izmantošana var traucēt Jūsu mājaslapai ierindoties labākos meklēšanas rezultātos. Meklētājprogrammas, piemēram, Google, novērtē kvalitāti, nevis kvantitāti. Šodienas meklētājprogrammu algoritmi ir gudri un spēj labi saprast kontekstu, un līdzību starp dažādiem atslēgvārdiem. Tā vietā, lai pārspīlētu ar atslēgvārdiem, koncentrējieties uz kvalitatīva un lietotājam noderīga satura radīšanu, kur atslēgvārdi tiek izmantoti dabiski un kontekstā.

Mīts 3: SEO rezultāti ir redzami uzreiz

Patiesība: Vēl viens populārs mīts, ka SEO rezultāti būs redzami jau nākamajā dienā pēc optimizācijas veikšanas. Patiesībā, SEO ir ilgtermiņa stratēģija, un redzami rezultāti var parādīties tikai pēc vairākiem mēnešiem. Meklētājprogrammai nepieciešams laiks, lai indeksētu mājaslapu un novērtētu tās kvalitāti, un atbilstību konkrētiem atslēgvārdiem. Tāpēc ir svarīgi būt pacietīgiem un turpināt strādāt pie mājaslapas uzlabošanas, lai ilgtermiņā sasniegtu labākus rezultātus.

Ja nejūtaties pārliecināts par savām zināšanām vai nevarat atrast laiku, digitālā mārketinga aģentūra ar pieredzi SEO var palīdzēt sakārtot pamatlietas un sniegt padomu par labākajām stratēģijām.

Mīts 4: Tikai pirmā pozīcija Google rezultātos ir pati vērtīgākā

Patiesība: Lai gan pirmā pozīcija Google meklēšanas rezultātos ir ļoti vērtīga, tas nenozīmē, ka citām pozīcijām nav nozīmes. Pat ja jūsu mājaslapa atrodas pirmās lapas apakšā vai otrās lapas augšā, tā joprojām var saņemt klikšķus un piesaistīt potenciālos klientus. Turklāt dažreiz specifiskākas frāzes ar mazāku konkurenci var piesaistīt kvalitatīvāku apmeklējumu, pat ja mājaslapa neatrodas pirmajā pozīcijā.

Mīts 5: SEO nav nepieciešams, ja tiek izmantota maksas reklāma

Patiesība: Lai gan maksas reklāmas (PPC) var ātri piesaistīt apmeklētājus, tās nevar pilnībā aizstāt SEO. SEO spēj aptvert ievērojami plašāku skaitu atslēgvārdu, pēc kuriem jūsu potenciālais klients var nonākt jūsu mājaslapā. Gudri integrējot maksas reklāmu SEO stratēģijā, var iegūt daudz vērtīgas informācijas par atslēgvārdiem, no kuriem ir vislielākā atdeve, tādējādi uzlabojot rezultātus no SEO un samazinot Google reklāmas izdevumus nākotnē

Reklāma
Reklāma

Mīts 6: Satura daudzums ir svarīgāks par tā kvalitāti

Patiesība: Vēl viens maldīgs uzskats, ka vairāk satura vienmēr nozīmē labākus SEO rezultātus. Tomēr mūsdienās satura kvalitāte ir daudz svarīgāka par kvantitāti. Meklētājprogrammas dod priekšroku saturam, kas ir noderīgs, informatīvs un atbilstošs lietotājiem. Tā vietā, lai koncentrētos uz liela apjoma satura radīšanu, veltiet laiku, lai izveidotu augstas kvalitātes rakstus, kas atbild uz lietotāju jautājumiem par jūsu produktu vai pakalpojumu.

Mīts 7: Iekšējās saites nav tik svarīgas kā ārējās saites

Patiesība: Gan iekšējās, gan ārējās saites ir būtiskas SEO stratēģijas sastāvdaļas. Iekšējās saites palīdz meklētājprogrammām izprast mājaslapas struktūru un saistību starp tēmām. Tās arī uzlabo lietotāja pieredzi, palīdzot apmeklētājiem vieglāk pārskatīt mājaslapas saturu. Ignorēt iekšējās saites ir kļūda, jo tās var būt tikpat vērtīgas kā ārējās saites.

Mīts 8: SEO ir tikai tehnisks process

Patiesība: Lai gan tehniskā optimizācija ir svarīga SEO sastāvdaļa, tas ir tikai viens no daudziem aspektiem. SEO ir arī saistīts ar satura kvalitāti, lietotāju pieredzi, lapas dizainu un daudz ko citu. Lai gūtu panākumus SEO, ir svarīgi ņemt vērā visus šos faktorus un nodrošināt, ka mājaslapa ir draudzīga gan meklētājprogrammām, gan lapas lietotājiem.

Secinājumi

SEO nav vienkāršs process un sastāv no daudz posmiem. Saprotot, kas patiesībā darbojas un kas ne, jūs varat izvairīties no biežākajām kļūdām un izstrādāt efektīvāku ilgtermiņa SEO stratēģiju savam biznesam.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.