Čehu mākslinieks prezidentam “parāda” vidējo pirkstu 1

Populārais un bieži pretrunīgi vērtētais Čehijas mākslinieks Dāvids Černijs pirms nedēļas nogalē gaidāmajām parlamenta vēlēšanām skaidri un nepārprotami nodemonstrējis savu attieksmi pret valsts politisko kursu. Viņš Vltavas upē iepretim Čehijas pilij novietojis uz plosta peldošu milzūgu skulptūru, kurā atveidots nepiedienīgs žests.

Reklāma
Reklāma
Skabejeva ārdās: Krievijas propagandisti sašutuši par Trampa rīcību saistībā ar Ukrainu 5
Numeroloģija un skaitļu maģija: kā jūsu tālruņa numurs ietekmē jūsu likteni un kad to mainīt? 27
TESTS. Atbildi uz 10 jautājumiem un uzzini, kādu vērtējumu tu iegūtu šajā latviešu valodas testā!
Lasīt citas ziņas

“Tas ir vidējais pirksts. Tas runā pat par sevi,” ziņu aģentūras “Associated Press” lūgts komentēt uzstādīto skulptūru, atbildēja 45 gadus vecais čehu mākslinieks. Vltavā viņš uzstādījis vairāk nekā deviņus metrus augstu skulptūru – rozā roku ar paceltu vidējo pirkstu. “Tas pavērsts pret Prāgas pili, Čehijas prezidenta Miloša Zēmana sēdekli,” paziņoja Černijs, savu skulptūru nodēvējot par “kliedzošu trauksmes signālu” pret Čehijas politiku, izplatīto korupciju un Zēmanu, kurš, mākslinieka ieskatā, kļūst “apsēsts ar varu”.

Viņš arī uzsvēra, ka peldošā instalācija – vidējais pirksts – ir vērsts pret Čehijas Komunistisko partiju, kurai saskaņā ar vēlētāju aptaujām pirmo reizi kopš komunistiskā režīma gāšanas ir labas izredzes iekļūt valdībā. “Šis pirksts ir tieši vērsts pret pils politiku. Ir pagājuši 23 gadi, un es esmu satriekts par komunistu izredzēm atgriezties pie varas. Turklāt Zēmans viņiem palīdz to darīt,” sarunā ar “AP” sacīja Černijs.

CITI ŠOBRĪD LASA

Ne visi Čehijā ir apmierināti ar Černija veikumu. Laikraksta “Hospodarske Noviny” interneta mājas lapā aizsāktajā diskusijā kāda čehiete apvainoja Černiju, ka viņš valsti pārvērš starptautiskā izsmieklā. “Vispirms mūs pasaule uzlūko kā zagļus. Un tagad mēs izskatāmies pēc idiotiem Eiropas vidienē. Tas nemaz nav smieklīgi,” sacījusi Čehijas iedzīvotāja.

Černija darbi sava reizēm skandalozā rakstura dēļ bieži izpelnījušies sabiedrisko apspriešanu. Savulaik vienā instalācijā viņš atvaidoja Vāciju kā lielceļu tīklu, kas bija ļoti līdzīgs svastikai. Savukārt 2009. gadā viņš plašāku ievērību izpelnījās ar astoņas tonnas smago mākslas darbu “Entropa”, kas tika izvietots Briselē. Tajā tika izsmietas Eiropas Savienības valstis, kā arī ironizēts par ES proponēto kultūras daudzveidību.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.